Począwszy od jesieni tego roku silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 l z funkcją Start/Stop uzupełni gamę silników benzynowych o pojemności 1,2, 1,4 oraz 1,6 l. Tym samym miejski samochód Chevroleta ma szansę szerzej pojawić się w polskich flotach. Według danych producenta Aveo z tym motorem spala średnio 3,7 l/100 km.Model jest standardowo wyposażony w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC), system wspomagający ruszanie pod górę (Hill-Start Assist) i gamę zaawansowanych, ekonomicznych silników o niskim poziomie emisji spalin. Wszystkie warianty silnika wysokoprężnego Aveo o pojemności 1,3 l spełniają normę Euro V i są wyposażone w filtr cząstek stałych. Wersja Eco o mocy 95 KM emituje 95 g CO2/km, a wariant o mocy 75 KM wytwarza 97 g CO2/km. Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to wersja Eco o mocy 95 KM wymaga 3,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Czterodrzwiowe Aveo, wyposażone w turbodoładowany silnik wysokoprężny o mocy 75 KM i pojemności 1,3 l, będzie najbardziej paliwooszczędnym sedanem w Europie, spalającym 3,7 l na 100 km. Wszystkie trzy wersje osiągają maksymalną moc przy 4000 obr./min. Silnik o mocy 75 KM oraz wersja Eco wytwarzają maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm, natomiast standardowy silnik o mocy 95 KM daje moment obrotowy wynoszący 210 Nm przy 1 750 obr./min. W połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, obie wersje silnika o mocy 95 KM rozpędzają Aveo do maksymalnej prędkości 174 km/h, a wersja Eco przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 sekundy. Wersja Eco o mocy 95 KM będzie dostępna wyłącznie w modelu o nadwoziu hatchback. Źródło: Chevrolet