Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Audi S3. To przecież komapkt. Trzeba tylko przekonać menagera floty

Polityki flotowe w przeważającej większości nie pozwalają na wybór samochodu sportowego. A jeśli to „tylko” usportowiona wersja popularnego kompaktu? Jeśli masz budżet 231 800, masz też, nad czym się zastanawiać.

Odświeżone Audi S3 jest już dostępne w konfiguratorze. Wersja Sportback otwiera cennik kwotą 231 800 zł, z kolei do S3 Limousine trzeba dołożyć 3 tys. zł. Oprócz zwiększonej mocy i nowych rozwiązań S3 otrzymało nowy przód.

Nowe Audi S3 jest dostępne w dwóch wersjach nadwozia – Sportback oraz Limousine. W obu przypadkach auto jest napędzane ulepszonym silnikiem 2.0 TFSI o mocy 333 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co czyni go najmocniejszym S3 w historii marki. Model ma dodatkowe 23 KM i 20 Nm w porównaniu z poprzednią wersją i do 100 km/h rozpędza się w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Tego nie widać

Głównym elementem napędu nowego S3 jest rozdzielacz momentu obrotowego (Torque Splitter), który jest również stosowany w topowym modelu RS3. Zwiększa zarówno zwinność, jak i stabilność prowadzenia. Technologia ta umożliwia w pełni zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami. Korzystając z elektronicznie sterowanego sprzęgła wielotarczowego umieszczonego na każdej półosi napędowej, rozdzielacz momentu obrotowego optymalnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylnymi kołami po wewnętrznej i zewnętrznej stronie łuku – w zależności od sytuacji na drodze oraz wybranego trybu Audi drive select.

Model otrzymał również nowy tryb jazdy – dynamic plus, który zapewnia wyjątkowo dynamikę jazdy. W tym celu rozdzielacz momentu obrotowego przekazuje jak najwięcej momentu obrotowego na tylną oś, na koło znajdujące się po zewnętrznej stronie zakrętu, co powoduje tendencję do nadsterowności. Elektroniczna kontrola stabilizacji tory jazdy (ESC) automatycznie przechodzi wtedy w sportowy tryb pracy. Delikatne interwencje ESC zapewniają jeszcze bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy na nawierzchniach o różnych współczynnikach tarcia.

Także silnik i przekładnia zostały dostrojone specjalnie pod kątem trybu dynamic plus. Reakcja przepustnicy staje się jeszcze bardziej bezpośrednia, co dodatkowo usprawnia dynamiczne ruszanie. Oprócz krótszych zmian przełożeń skrzynia S-tronic przyczynia się do zwiększenia dynamiki dzięki późniejszemu załączaniu wyższego biegu i wcześniejszej redukcji na niższy.

Poznasz go po zderzaku

Nowe S3 jest nie tylko szybsze, ale również wygląda bardziej agresywnie. Sześciokątna, pozbawiona obramowania osłona Singleframe ma nowy design, zauważalnie spłaszczony i poszerzony. Grill, dodatkowo uwypuklony jest akcentami w kształcie litery L.

Z tyłu pojawił się nowy zderzak z nowym dyfuzorem nawiązującym kształtem i wyglądem do osłony Singleframe. Sportowy wygląd zapewnia połączenie z pionowymi bocznymi światłami odblaskowymi wzorowanymi na tych z modeli RS. Dynamiczną prezencję uzupełniają cztery końcówki układu wydechowego. Za dopłatą dostępny jest także opcjonalny sportowy układ wydechowy, wyposażony w tytanowy tłumik.

Audi S3 to całkiem zgrabny i dynamiczny kompakt. Do jego zakupu trzeba tylko przekonać menagera floty. Ale w końcu to normalny kompakt.

Przeczytaj również
Popularne