Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Audi i BP ogłaszają współpracę

 

Audi i bp łączą siły w ramach nowego strategicznego partnerstwa w Formule 1. Audi przygotowuje się do wejścia na szczyt wyścigów samochodowych w 2026 roku, kiedy to również zostaną wprowadzone nowe przepisy techniczne FIA F1, obejmujące zwiększoną elektryfikację i wykorzystanie zaawansowanego zrównoważonego paliwa. Obie marki łączą teraz swoją wiedzę techniczną i dążenie do innowacji, aby pomóc kształtować przyszłość sportów motorowych.

Dzięki nowemu partnerstwu, bp i jego specjalistyczne środki smarne Castrol z dumą pomagają w realizacji ambicji Audi, aby połączyć technologię i innowacje dla sukcesu w Formule 1. Strony ściśle współpracują ze sobą od prawie dwóch lat, wspólnie opracowując paliwa bp i produkty Castrol, aby zapewnić maksymalną wydajność jednostki napędowej Audi F1.

Współpraca obejmuje opracowanie określonego przez FIA paliwa Advanced Sustainable, wymaganego przez regulamin techniczny FIA F1 od 2026 roku. Aby spełnić te wymagania, paliwo musi ograniczać emisję gazów cieplarnianych w stosunku do benzyny wytwarzanej z paliw kopalnych o co najmniej 65%1.

bp będzie również opracowywać i dostarczać Audi gamę niestandardowych smarów i smarów Castrol, w tym Castrol EDGE, najbardziej zaawansowany olej silnikowy Castrol do silnika V6 turbo. Komponenty elektryczne jednostki napędowej Audi F1 będą korzystać z gamy płynów do pojazdów elektrycznych Castrol ON.

Sponsoring zespołu fabrycznego Audi F1

Opierając się na współpracy technicznej, firmy uzgodniły również długoterminowy sponsoring, w ramach którego bp stanie się pierwszym oficjalnym partnerem przyszłego zespołu fabrycznego Audi w Formule 1. Obejmie to prawa marketingowe i brandingowe dla marek bp, Castrol i Aral (Aral jest wiodącą marką paliwową i detaliczną bp w Niemczech).

Audi i bp mają już długą i udaną wspólną historię w sportach motorowych, a produkty Castrol są używane w każdym fabrycznym programie sportów motorowych Audi. Zaczęło się to w latach 80-tych w Rajdowych Mistrzostwach Świata z Audi quattro. Castrol był również partnerem Audi w FIA World Endurance Championship (WEC), legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, FIA World Rallycross Championship, FIA Formula E World Championship oraz w serii wyścigów DTM. Wysoce wydajny dwulitrowy czterocylindrowy silnik turbo opracowany przez Audi i używany w DTM w latach 2019 i 2020, stał się najbardziej udanym silnikiem w erze klasy 1 DTM z olejami Castrol i wysokowydajnym paliwem opracowanym przez Aral.

Andreas Seidl, dyrektor generalny zespołu Audi F1: „Audi i bp zawsze z powodzeniem współpracowały w sportach motorowych. Cieszymy się, że możemy przenieść to szczególne partnerstwo na wyższy poziom w Formule 1. Audi oznacza ‘Przewagę dzięki technice’, a bp i Castrol również dążą do dostarczania najlepszych technologii w dziedzinie paliw i środków smarnych. To idealne połączenie. Nawiązanie współpracy na tak wczesnym etapie jest silnym sygnałem dla przyszłego zespołu fabrycznego Audi F1. Widzimy, jak atrakcyjny jest projekt Audi F1 i jak wiele renomowanych firm chce współpracować z Audi w Formule 1”.

Nicola Buck, SVP marketing, bp: „Jesteśmy dumni, że Audi po raz kolejny zdecydowało się na współpracę z bp i Castrol, tym razem w związku z ich wejściem do Formuły 1. Daje to naszym markom premium możliwość zaprezentowania naszej wiedzy technicznej na szczycie sportów motorowych. Już teraz robimy duże postępy w projekcie Audi F1 w zakresie rozwoju paliwa bp i środków smarnych Castrol, starając się wprowadzać innowacje i odblokować maksymalną wydajność silnika dla jednostki napędowej Audi F1 od 2026 roku”.

Adam Baker, CEO Audi Formula Racing GmbH: „To partnerstwo ma dla nas ogromne znaczenie. Od 2026 r. w Formule 1 będzie istniała silna konkurencja w dziedzinie zrównoważonych paliw. Biorąc pod uwagę wysoki potencjał wydajności, ważne było dla nas rozpoczęcie testów paliwa pod koniec 2022 r. z bp jako naszym partnerem. Proces spalania jest bardzo złożony i można go zoptymalizować tylko poprzez opracowanie silnika w połączeniu z właściwościami paliwa. Dlatego w Audi Formula Racing, gdzie jesteśmy bardzo zaawansowani w rozwoju jednostek napędowych Audi F1, intensywnie wykorzystujemy wszystkie trzy jednocylindrowe stanowiska testowe dozwolone przez przepisy FIA do rozwoju paliwa. To imponujące, jak wiele różnych wariantów paliwa opracowaliśmy do tej pory, przygotowując się do sezonu wyścigowego 2026. Jestem przekonany, że współpraca z bp i Castrol zapewnia nam doskonałą pozycję”.

1 https://www.fia.com/sites/default/files/fia_2026_formula_1_technical_regulations_issue_8_-_2024-06-24.pdf. Dla paliw produkowanych w instalacjach działających od 2021 roku.

 

 

Przeczytaj również
Popularne