Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Znaczący wzrost sprzedaży, umacniająca się pozycja modeli CX oraz nowy Dyrektor Zarządzający – Mazda Motor Poland podsumowuje 2023 r.

  • Miniony rok dla Mazdy w Polsce zakończył się na poziomie 11 079 sprzedanych samochodów i udziałem w rynku 2,33%

  • Ponad 64% sprzedaży to modele SUV z linii CX

  • Maciej Hochman zastąpił Łukasza Paździora na stanowisku Dyrektora Zarządzającego MMPOL

 

Warszawa, 11 stycznia 2024 r. Miniony, 2023 rok przyniósł długo oczekiwaną stabilizację w branży motoryzacyjnej. Po burzliwym okresie pandemii, przerywanych łańcuchów dostaw i kłopotów z dostępnością części do produkcji samochodów tym razem obyło się bez zaskoczeń. Dzięki regularnej produkcji i bieżącym dostawom udało się zrealizować zaległe zamówienia klienckie, co między innymi przełożyło sie na wyraźny wzrost sprzedaży nowych samochodów Mazdy w Polsce do poziomu 11 079 szt. To oznacza 52,4% wzrostu rok do roku oraz udział w rynku w wysokości 2,33%.

Na czele sprzedaży w Polsce stoją trzy modele z segmentu SUV – pierwsze miejsce należy do światowego bestsellera, CX-5, który trafił do 3088 odbiorców, drugą lokatę zajęła Mazda CX-30 z wynikiem 2116 szt, a na trzeciej pozycji z rezultatem 1929 egz. uplasował się flagowy model – Mazda CX-60. Tym samym udział modeli SUV z linii CX w ogólnej sprzedaży w Polsce wyniósł 64,4%.

Kolejne miejsca zajęły: Mazda6 z wynikiem 1587 szt. i Mazda3, która trafiła do 1343 odbiorców. 400 klientów wybrało Mazdę 2 Hybrid a 343 elektryczną Mazdę MX-30. Stawkę zamykają kultowa Mazda MX-5 z wynikiem 137 egz. oraz miejska Mazda2, którą z polskich salonów wyjechało 136 klientów.

Skok sprzedaży Mazdy w Polsce rok do roku na poziomie 52,4% był znacznie powyżej wzrostu całego rynku nowych samochodów, który w 2023 r. wyniósł 13,2%.

„W miniony rok weszliśmy z rekordowo wysokim bankiem zamówień klienckich, jednak dzięki stabilnej produkcji dostarczyliśmy wszystkie samochody zamówione w 2022 r. i mogliśmy pokryć sporą część bieżących zamówień.” – podsumowuje nowy Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland, Maciej Hochman. Zmiana na tym stanowisku to także istotne wydarzenie z końca ub. roku w polskim importerstwie Mazdy. Dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, Łukasz Paździor, po ponad 12 latach w roli szefa Mazdy w Polsce 1 grudnia 2023 r. awansował na stanowisko Dyrektora Zarządzającego Mazda Selected Markets Group – 20 rynków z Europy Środkowej, Bałkanów, Grecji Turcji Cypru, Malty, Portugalii oraz Irlandii. 

Końcówka 2023 r. upłynęła w Mazda Motor Poland również pod znakiem przygotowań do wprowadzenia nowej oferty pod znanym szyldem Mazda Finance. Od 1 stycznia 2024 r. rolę wiodącego banku finansującego stoki dealerskie oraz sprzedaż nowych samochodów Mazdy do klientów firmowych i indywidualnych przejął CA Auto Bank oraz jego spółka Drivalia Lease. Dzięki nowym produktom oferta leasingowa i kredytowa będzie bardziej konkurencyjna, a cały proces łatwiejszy i szybszy.

Nowy rok zapowiada się ekscytująco dzięki licznym nowościom, jakie zawitają do polskich salonów Mazdy. „Nasz plan na 2024 r. to utrzymanie sprzedaży na poziomie 10 000 sztuk i wprowadzanie kolejnych modeli. W salonach właśnie pojawia się Mazda MX-30 R-EV – kompaktowy, elektryczny crossover wyposażony w unikatowy na skalę światową silnik Wankla działający jako generator energii elektrycznej w czasie jazdy, co rozwiązuje problem z zasięgiem na jednym ładowaniu i braki w publicznej infrastrukturze do ładowania samochodów. Lada dzień rozpocznie się produkcja Mazdy 2 Hybrid 2024, która została wizualnie dopasowana do naszych pozostałych modeli, a wiosną pojawi się Mazda MX-5 po zmianach modelowych na 2024 r. wyposażona m.in. w najnowsze multimedia i systemy wspierające kierowcę. Wreszcie rok 2024 upłynie pod znakiem największej, także dosłownie, nowości, czyli Mazdy CX-80. To będzie nasz flagowy SUV w segmencie, w którym do tej pory nie byliśmy obecni w Europie, kolejny model będący naszą propozycją dla klientów rozważających alternatywę dla uznanych marek premium” – zapowiada Maciej Hochman.

W minionym roku Mazda Motor Poland świętowała również 15-lecie swojej obecności na polskim rynku. Przez ten czas do klientów w naszym kraju trafiło ponad 115 000 nowych samochodów, a marka może się pochwalić stabilną siecią sprzedaży obejmującą 32 autoryzowanych dealerów.

Według danych CEPiK w 2023 r. w Polsce zarejestrowano 475 032 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 13,2% w porównaniu do roku 2022*. 

*Zródło: CEP (Centralna Ewidencja Pojazdów)

 

Przeczytaj również
Popularne