Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Wzrosła sprzedaż aut w styczniu

szeregWedług wstępnych danych pozyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, w styczniu 2012 roku Polacy zarejestrowali nieco ponad 24 000 samochodów, czyli o 22,42% więcej niż przed rokiem. Jak już wspomniano, zanotowany wzrost w relacji rok do roku spowodowany był niską bazą (sprzedaż w styczniu 2011 roku była bardzo mała, co wiązało się z boomem sprzedażowym w listopadzie i grudniu 2010 roku, spowodowanym zbliżającymi się zmianami w zasadach odliczeń podatku VAT od zakupu samochodów firmowych) i w niewielkim stopniu wpłynął na bieżący trend. Wynik za ostatnie 12 miesięcy (liczony od lutego 2011 roku do stycznia bieżącego roku) zwiększył się w stosunku do wyniku zanotowanego na koniec grudnia o niecałe 4 500. Nie jest to jednak wzrost stabilny i wkrótce może się skończyć. Pomimo prowadzonych przez producentów akcji promocyjnych wyniki sprzedaży w stosunku do grudnia ubiegłego roku były o ponad 10% niższe. Zarówno marki popularne, jak i premium zanotowały spore wzrosty (premium - o ponad 76%). Podobnie jak w przypadku całego rynku, również i tutaj wynika to głównie z porównania ze słabym wynikiem odnotowanym w styczniu 2011 roku, stanowiącym punkt odniesienia do tej oceny. W pierwszym miesiącu 2012 roku klienci kupili najwięcej aut marki Skoda - 3 197 szt., tj. o 29,70% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 13,21%. Na pozycję wicelidera awansowała Toyota, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 2 122 sztuki (o 26,91% więcej niż w analogicznym okresie roku 2011). Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,77%. Na trzecim miejscu, podobnie jak w grudniu, znalazł się Opel. Sprzedaż tej marki w styczniu 2012 roku wyniosła 2 046 sztuk (+10,65%), co pozwoliło na uzyskanie udziału w rynku na poziomie 8,45%. Czwartą pozycję w rankingu zajmuje Ford, który znalazł 1 636 polskich klientów i zanotował 46,86% wzrost sprzedaży w stosunku do stycznia ubiegłego roku. Volkswagen to marka o dużym potencjale, czego przykładem może być wynik sprzedaży uzyskany przez nią w listopadzie ubiegłego roku (drugie miejsce za Skodą, ex aequo z Fordem). Źródło: Samar

Przeczytaj również
Popularne