Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Wyniki Forda za 2013 rok

kugaFord ogłosił, że w 2013 roku sprzedaż detaliczna wzrosła o 14 procent*, co przyczyniło się do zwiększenia udziału w rynku detalicznym o pełen punkt procentowy do 8,2 procenta. Wzrost sprzedaży detalicznej - czyli sprzedaży aut klientom indywidualnym - wynikał ze strategicznej zmiany wprowadzonej w 2013 roku, ukierunkowanej na bardziej dochodowe kanały sprzedaży. – Podjęliśmy decyzję o znaczącym ograniczeniu sprzedaży aut wypożyczalniom samochodów oraz ograniczyliśmy możliwość rejestrowania samochodów przez dilerów, co miało na celu zwiększenie sprzedaży naszych nowych modeli klientom indywidualnym, powiedział Stephen Odell, prezes Ford Europe, Middle East and Africa. Posunięcie to bardzo się opłaciło. Sprzedaż detaliczna przynosi większe zyski i ma wyższe znaczenie w kwestii wizerunku marki i wartości rezydualnej. Udział Forda w rynku detalicznym w Europie zwiększał się w każdym z 11 ostatnich miesięcy, podobnie jak udział wszystkich modeli Forda - poczynając od Forda Ka, a kończąc na Fordzie Galaxy - w odpowiednich segmentach rynkowych. W porównaniu z rokiem 2012, sprzedaż Forda europejskim klientom detalicznym i flotowym wzrosła o 7 punktów procentowych do łącznie 73 procent - to o 2 punkty procentowe powyżej średniej rynkowej. Natomiast sprzedaż modeli Forda wypożyczalniom samochodów i dilerom (rejestracje) spadła w 2012 roku z 34 do 27 procent. – Nasz sukces sprzedaży detalicznej demonstruje duże znaczenie, jakie ma inwestowaniew nowe modele nawet w najtrudniejszej sytuacji ekonomicznej, dodał Odell. Czterdzieści trzy procent wszystkich samochodów Forda sprzedanych w Europie w zeszłym roku stanowiły całkowicie nowe lub gruntownie odświeżone modele. Sprzedaż samochodów użytkowych Forda również wzrosła w ubiegłym roku - o 6,3 procenta -a udział w rynku wyniósł 9,2 procenta - to największy wzrost od 2007 roku. W całym 2013 roku Ford sprzedał 1,1 miliona samochodów na 19 tradycyjnych rynkach europejskich, co pozwoliło firmie już szósty rok z rzędu uplasować się na drugim miejscu wśród czołowych producentów. Grudzień był natomiast siódmym z kolei miesiącem, w którym Ford zanotował wzrost sprzedaży. W ujęciu ogólnym, udział firmy na 19 rynkach wyniósł blisko 7,8 procenta pomimo początkowego braku w ofercie modeli Ford Mondeo, Ford S-MAX i Ford Galaxy. Pozycję bestsellerowego modelu firmy Ford ponownie zajął Ford Fiesta. W całym roku sprzedano 290 500 egzemplarzy tego modelu - to więcej, niż wyniosła sprzedaż Forda Focusi Forda Transit. Jak wynika z danych zebranych przez firmę badawczą JATO Dynamics,w pierwszych jedenastu miesiącach 2013 roku Ford Fiesta był również najlepiej sprzedającym się modelem segmentu B w Europie. W Wielkiej Brytanii, największym europejskim rynku zbytu Forda pod względem wolumenu sprzedaży, firma umocniła swoją pozycję w 2013 roku, notując trzydziesty siódmy z kolei rok na pozycji lidera sprzedaży samochodów i czterdziesty ósmy z kolei rok na pozycji lidera sprzedaży samochodów użytkowych. Drugim największym rynkiem dla Forda w Europie ponownie były Niemcy, a na kolejnych miejscach znalazły się Turcja, Rosja i Włochy. – Chcemy dalej budować nasz sukces na fundamentach, które położyliśmy w 2013 roku. Obecnie dysponujemy najsilniejszą gamą modelową w branży motoryzacyjnej, którą dodatkowo poszerzymy w 2014 roku", powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu. W 2014 roku Ford wprowadzi na rynek przynajmniej siedem nowych modeli, w tym Forda Transit, Forda Transit Courier, Forda Tourneo Courier, Forda Mondeo, Forda Mondeo Hybrid i Forda C-MAX Energi plug-in hybrid oraz Forda Focus.

Sprzedaż w grudniu i w całym roku 2013

 

Euro 19 1 Grudzień 2013

Od 1 stycznia do końca grudnia 2013

Branża

1.087.600

wzrost o 139,100 / 14.7 % vs. Gru.'12

13.739.800

spadek o 260,200 / (1.9) % vs. '12

Ford

76 900

wzrost o 12,500 / 19.4 % vs. Gru.'12

1.076.100

spadek o 23,100 / (2.1) % vs. '12

Euro 22 2

 

Branża

1.479.900

wzrost o 142,800 / 10.7 % vs. Gru.'12

17.510.600

spadek o 402,400 / (2.2) % vs. '12

Ford

108.700

wzrost o 12,800 / 13.3 % vs. Gru.'12

1.300.900

spadek o 48,200 / (3.6) % vs. '12

W sumie Euro 51 3

 

Ford

112.000

wzrost o 12,000 / 12.2 % vs. Gru.'12

1.348.200

spadek o 51,800 / (3.7) % vs. '12

 

1 19 rynków europejskich: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwecja i Szwajcaria. Ford raportuje sprzedaż w Estonii, Łotwie i na Litwie przez oddział Finish National Sales Company, dlatego dane dotyczące sprzedaży w krajach nadbałtyckich również zostały uwzględnione w wynikach Euro 19.

2 22 rynki europejskie: Euro 19 plus Rosja, Turcja i Rumunia.

3 51 rynków europejskich, w tym liczba rejestracji w 22 państwach europejskich i sprzedaż detaliczna w 29 państwach EDM; dane dotyczące całkowitej liczby rejestracji w 29 państwach EDM nie są dostępne. Dane dotyczące sprzedaży detalicznej w całym przemyśle motoryzacyjnym nie są dostępne. 29 państw EDM (European Direct Market): Albania, Algieria, Andora, Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Egipt, Gruzja, Gibraltar, Kazachstan, Kirgistan, Libia, Macedonia, Malta, Mołdawia, Czarnogóra, Maroko, Serbia, Słowacja, Słowenia, Tadżykistan, Tunezja, Turkmenistan, Ukraina i Uzbekistan.

 

Udział w rynku w grudniu i w całym roku 20134

 

Grudzień 2013

Od 1 stycznia do końca grudnia 2013

 

Euro 19

7,1%

wzrost o 0.3 punktów procentowych vs. Grudzień'12

7,8%

spadek o 0.1 punktów procentowych vs. '12

W sumie Euro 22

7,3%

wzrost o 0.1 punktów procentowych vs. Grudzień'12

7,4%

spadek o 0.1 punktów procentowych vs. '12

 

4 Dane dotyczące państw EDM, gdzie udział w rynku opieramy na wielkości sprzedaży na rynkach zewnętrznych, nie są dostępne. Udział w rynku firmy Ford obliczony z uwzględnieniem wstępnych danych dla niektórych rynków branży motoryzacyjnej. Z tego względu dane dotyczące branży i udziału w rynku mogą się nieznacznie zmienić w związku z drobnymi korektami na poszczególnych rynkach wraz z publikowaniem ostatecznych wyników przez oficjalne źródła.

 

Udział w rynku detalicznym w grudniu i w całym roku 2013 (Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania)5

 

Grudzień 2013

Od 1 stycznia do końca grudnia 2013

Kluczowe rynki europejskie

7.2%

wzrost o 1.5 punktów procentowych vs Grudzień '12

8.2%

wzrost o 1.0 vs '12

 

5 Dane wstępne. Kluczowe rynki europejskie: Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy and Hiszpania. Wolumen sprzedaży Forda na tych rynkach reprezentuje 80% wolumenu 19 państw europejskich (Euro 19). Dane dotyczące branży i udziału w rynku mogą się nieznacznie zmienić w związku z drobnymi korektami na poszczególnych rynkach wraz z publikowaniem ostatecznych wyników przez oficjalne źródła.

 

5 największych rynków zbytu Forda według wolumenu sprzedaży w grudniu i w całym roku 2013

 

Rynek

Grudzień 2013

Wielkość pon/pow '12

Udział o/(u) '12

1, Wielka Brytania

24.500 5,500

13,2 % 0.0 punktów procentowych

2, Turcja

18.900 1,900

14,0 % (0.1)

3, Niemcy

15.500 2,500

6,3 % 0.6

4, Rosja

12.400 (1,800)

4,9 % (0.5)

5, Francja

8.200 900

3,9 % 0.1

 

Rynek

Od 1 stycznia do końca grudnia 2013

Wielkość pon/pow '12

Udział o/(u) '12

1, Wielka Brytania

381.800 34,500

14,7 % (0.2) punktów procentowych

2, Niemcy

224.100 (6,900)

6,9 % 0.1

3, Turcja

113.100 1,000

12,9 % (0.9)

4, Rosja

106.700 (24,100)

3,8 % (0.5)

5, Włochy

93.500 (11,900)

6,7 % (0.2)

 

5 największych rynków zbytu Forda według udziału Forda – grudzień i cały 2013 rok

 

Rynek

Grudzień 2013

Wielkość pon/pow '12

Udział pon/pow '12

1, Irlandia

40,1 % 19.5 punktów procentowych

100 -

2, Turcja

14,0 % (0.1)

18.900 1,900

3, Wielka Brytania

13,2 % 0.0

24.500 5,500

4, Węgry

11,7 % 0.0

900 100

5, Dania

8,4 % 0.1

1.500 400

 

Rynek

Od 1 stycznia do końca grudnia 2013

Wielkość pon/pow '12

Udział pon/pow '12

1, Wielka Brytania

14,7 % (0.2) punktów procentowych

381.800 34,500

2, Turcja

12,9 % (0.9)

113.100 1,000

3, Irlandia

11,7 % (0.2)

10.200 (700)

4, Węgry

10,8 % 0.2

7.900 600

5, Dania

8,8 % 0.7

18.500 2,400

 

Sprzedaż w grudniu i w całym roku 2013 według modeli (Euro 19)

 

Model

Grudzień 2013

pon/pow grudzień '12

Od 1 stycznia do końca grudnia 2013

 

pon/pow grudzień '12

Ka

2,700

(300)

50,100

(9,000)

Fiesta

21,600

5,400

290,500

(10,800)

B-MAX

3,700

(500)

67,300

52,100

Focus

15,500

700

220,400

(17,000)

C-MAX

6,500

(200)

98,500

(11,700)

Kuga

5,800

2,400

64,900

2,800

Mondeo

3,700

500

49,200

(19,600)

S-MAX

2,500

1,400

29,900

(8,100)

Galaxy

1,400

800

18,700

(4,400)

Tourneo Custom

500

500

5,200

5,200

Transit Connect

1,400

(300)

19,500

(6,200)

Transit Custom

3,900

3,000

36,200

34,500

Transit ***

6,100

(900)

100,500

(26,900)

Ranger

1,000

(100)

15,400

5,000

Inne ****

600

-

9,700

(9,300)

Sprzedaż łączna

76.900

12,500

1.076.100

(23,100)

 

*** dotyczy wyłącznie modelu Ford Transit obecnej generacji z wyłączeniem nowego Forda Tourneo Custom i Forda Transit Custom

**** Dane obejmują pojazdy typu Van stworzone na bazie modeli osobowych oraz auta z importu.

 

 

Ford

Przeczytaj również
Popularne