Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Większa flota, rekordowa liczba wynajmów oraz sukces aplikacji mobilnej – Traficar podsumowuje 2023 rok

W 2023 roku Traficar, czyli największa firma udostępniająca współdzielone samochody w Polsce powiększyła swoją flotę niemal o 60%. Obecnie marka posiada już ponad 4 tys. pojazdów dopasowanych do różnych potrzeb swoich klientów. 

W ciągu ostatniego roku Traficar odnotował również wzrost liczby wynajmów dobowych o 13% w porównaniu do 2022 r., a aplikacja mobilna marki została zainstalowana na ponad milionie telefonów komórkowych. To tylko część sukcesów firmy, która jest już obecna w 28 miastach w całym kraju. 

W ubiegłym roku Traficar powiększył bazę swoich użytkowników o ponad 100% względem 2022 roku, a liczba pobrań aplikacji w samym Google Play przekroczyła 1 milion. Sukcesywne pozyskiwanie nowych użytkowników oraz otwarcie stref w kolejnych miastach przyczyniło się do powiększenia floty, która jak wynika z danych Traficara, osiągnęła już ponad 4 tys. pojazdów. Marka potroiła także m.in. liczbę dużych samochodów miejskich takich jak Renault Arkana oraz zwiększyła czterokrotnie zasób dużych pojazdów dostawczych, który na ten moment wynosi blisko 200 aut. 

– Za nami kolejny dobry rok, który zamykamy z wielką satysfakcją. Udało nam się zrealizować wiele ambitnych celów. Co więcej, jest to już kolejny rok z rzędu, w którym utrzymujemy rentowność biznesu. Dodatkowo odnotowaliśmy nie tylko wzrosty w liczbie użytkowników, czy też pojazdów we flocie. To, co dla nas szczególnie istotne, to wzrost liczby wynajmów dobowych względem 2022 roku o około 13%. Pokazuje to wyraźnie, że carsharing to nie tylko samochód na przejazdy po mieście, ale i rozwiązanie, które sprawdzi się również przy dłuższych podróżach – mówi Konrad Karpiński dyrektor operacyjny firmy Traficar.

Do floty Traficara trafił także elektryczny model Renault Megane E-Tech 100% electric. Model ten dostępny jest w ramach programu „Mistrzowie Carsharingu”, gdzie użytkownicy z oceną w autorskim systemie Safe Driving powyżej 4.0 oraz przejechanych minimum 500 kilometrach, mogą skorzystać z jedynego we flocie pojazdu premium. 

Samochody na kilometry Traficara zawitały w 2023 roku również do Lublina i Rzeszowa, a tym samym powiększona została liczba miast, w której działa usługa. Obecnie jest ich już 28 w całej Polsce. W ten sposób marka realizowała swój cel, jakim jest dostarczenie mieszkańcom kraju bardziej elastycznych i zrównoważonych opcji współdzielonego transportu.

W 2023 roku marka nawiązała także współprace z nowymi partnerami. Traficar znalazł się m.in. w Klubie CCC, strefie „Wszystko za żappsy” sieci sklepów Żabka oraz klubie korzyści banku Crédit Agricole. Co więcej, z sukcesem przeprowadzono pierwszą w branży integrację z aplikacją FREENOW, oferującą rozwiązania mobilne takie jak: taksówki oraz hulajnogi elektryczne, a teraz także carsharing.

Marka zainicjowała również program „Traficar Ograniam”, dzięki któremu użytkownicy aplikacji mobilnej otrzymują zniżki na kolejne przejazdy w zamian za serwisowanie pojazdów, polegające na sprzątaniu, tankowaniu lub przeparkowaniu samochodów w dedykowane strefy. W pół roku po uruchomieniu programu dołączyło do niego już ponad 40 tys. osób.

W poprzednim roku Traficar wystartował ze swoją kampanią „Ty kierujesz, my ogarniamy resztę”, która zbiegła się w czasie z odświeżeniem brandingu oraz logotypu. Poprzez działania reklamowe marka koncentrowała się na potrzebach klientów, podkreślając swoją rolę w tworzeniu mobilności, w której to użytkownik jest na pierwszym miejscu. Całość została opatrzona humorystycznym spotem reklamowym dostępnym na kanale YouTube marki.

.

 

Przeczytaj również
Popularne