Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Warszawiacy pojadą Mercedesami

conectoPierwszy z 18-metrowych mercedesów conecto rozpoczyna pracę na warszawskich ulicach. Autobus zaprezentowali na dziedzińcu stołecznego Ratusza Jacek Wojciechowicz, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy oraz Roman Biondi, przedstawiciel dystrybutora marki – firmy Evo Bus. W ciągu kilku lat dzięki nowoczesnym zakupom zmniejszyliśmy średni wiek pojazdów MZA z kilkunastu do sześciu lat. Regularnie inwestujemy w komunikację miejską, tylko w tym roku kupiliśmy 105 nowych autobusów, łącznie jest ich już ponad 700. W ostatnich latach kupiliśmy też 35 pociągów metra, ok. 200 tramwajów, kilkanaście pociągów SKM. Żadne miasto nie inwestuje w komunikację tyle, co stolica – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca Prezydent m.st. Warszawy. Pojazdy są w pełni niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację w wersji środziemnomorskiej, system monitoringu wewnętrznego oraz monitory LCD, a także przyciski z napisami w piśmie Braille'a, które ułatwią podróżowanie niewidomym pasażerom. W nowych pojazdach znajdą się też biletomaty. Ostatni z 60 zamówionych za ok. 85 mln zł wozów dotrze do stolicy 20 grudnia. Dla autobusów marki mercedes benz kontrakt zawarty z MZA to ponowny debiut na warszawskich ulicach. Ostatni raz mercedesy z warszawską syrenką kursowały w latach 1937-39, do stolicy wracają po 73 latach. Oprócz przegubowych mercedesów, MZA w maju tego roku zamówiło również 45 krótszych modeli: 20 sztuk 10-metrowych solarisów SU10 oraz 25 solbusów solcity o długości 12 metrów. Krótsze pojazdy pozwolą usprawnić komunikację zwłaszcza na obrzeżach miasta oraz tam, gdzie dłuższe jednostki miały problem z wykonywaniem manewrów. Łączny koszt tegorocznych zamówień Miejskich Zakładów Autobusowych to blisko 128 mln zł. Dzięki systematycznym zakupom nowoczesnych pojazdów z warszawskich ulic znikną wkrótce ikarusy (obecnie jest ich jedynie 84), jelcze oraz starsze neoplany. Po włączeniu pojazdów z zamówienia do taboru MZA, średni wiek miejskich pojazdów wyniesie ok. 6 lat. Mercedes-Benz / MZA

 
 

Przeczytaj również
Popularne