Nowy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej, co zawdzięcza wieloletniej pracy w AUDI AG. W 2004 roku został mianowany dyrektorem ds. rozwoju marki i tożsamości korporacyjnej. W 2008 roku jako szef strategii marki był odpowiedzialny za rozwój gamy produktowej produktową i komunikację. W latach 2009-2016 Schuwirth był szefem działu rozwoju marki i cyfryzacji. W 2019 r., po roku pracy w BMW AG, powrócił do AUDI AG, aby objąć kierownictwo nad nowo utworzonym działem "Brand Audi, Digital Business and Customer Experience".
W czerwcu 2021 roku Schuwirth dołączył do SEAT S.A. jako dyrektor ds. biznesu cyfrowego i strategii produktowej. Od tego czasu miał fundamentalne znaczenie dla rozwoju strategii produktowej CUPRY i kierowania ekspansją marki na nowe rynki, w tym Australię. W marcu 2023 roku został mianowany dyrektorem operacyjnym CUPRA.
– W obliczu wyzwań, z którymi mierzyła się branża motoryzacyjna, możliwość liczenia na wizjonerskich liderów, takich jak Sven Schuwirth, jest szczególnie istotna. Zwłaszcza obecnie, gdy nasze marki stoją przed złożoną transformacją. Sven wykonał świetną robotę w ciągu ostatnich dwóch lat w naszej firmie i doskonale zintegrował się z całym zespołem i kulturą organizacji. Podziela naszą wizję przyszłości zarówno SEAT-a, jak i CUPRY, a co najważniejsze jest całkowicie zaangażowany w jej realizację – powiedział Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek SEAT i CUPRA.
Główne zadania Schuwirtha na nowym stanowisku będą obejmować wkład w transformację firmy w kierunku elektryfikacji, zarządzanie wprowadzaniem na rynek nadchodzących modeli, w tym CUPRA Tavascana, Terramar oraz Raval, a także dalszy rozwój SEAT-a.
– Chciałbym wyrazić wdzięczność Kaiowi Voglerowi, którego osobisty wkład pomógł podwoić wyniki sprzedaży firmy. To także dzięki niemu CUPRA stała się jedną z najszybciej rozwijających się marek motoryzacyjnych w Europie. Współpraca z Kaiem to była prawdziwa przyjemność i osobiście dziękuję mu za jego niekończące się wsparcie. Jestem przekonany, że idealnie sprawdzi się w swojej przyszłej roli CEO Volkswagen Financial Services Overseas AG – dodaje Griffiths.