Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Sprzedaż Peugeotów w 2011 roku

peugeot-208-officielles-1-004Rynek samochodów w Polsce w 2011 roku odnotował spadek o 7,75 % w porównaniu do roku 2010. Marka Peugeot sprzedała 17 676 sztuk samochodów, notując spadek o 4,98 % w porównaniu do wyników z roku 2010, co w konsekwencji zapewniło jej wzrost udziału w rynku do poziomu 5,11 % (4,97 % w 2010 r.). Jeśli chodzi o samochody osobowe, w 2011 roku Peugeot w Polsce sprzedał 12 194 sztuk z udziałem w tym rynku wynoszącym 4,04 %. Jednym z najlepiej sprzedających się modeli był wprowadzony na polski rynek w marcu 2011 roku Peugeot 508, którego premierę również w Polsce należy uznać za duży sukces. Zgodnie z tendencjami na świecie, model 3008 i u nas cieszy się rosnącą popularnością. Rok 2011 był dla marki udany w segmencie samochodów dostawczych, na którym dynamika sprzedaży w stosunku do roku 2010 wyniosła 16%. W segmencie tym marka odnotowała historyczny wynik, zajmując drugie miejsce w rankingu rejestracji według CEPiK, z udziałem w rynku wynoszącym aż 11,80 %. Największym powodzeniem w tym segmencie rynku cieszyły się modele Peugeot Boxer oraz Peugeot Partner. Sprzedaż na świeciePomimo znaczącego osłabienia rynku w Europie, dzięki dużemu popytowi na wielkich rynkach pozaeuropejskich, będących w fazie wzrostu, firma Peugeot sprzedała 2 114 000 samochodów osobowych i użytkowych, czyli osiągnęła poziom zbliżony (-1,3 %) do historycznego rekordu sprzedaży w 2010 r. (2 142 000 szt.). Sprzedaż zrealizowana poza Europą osiągnęła poziom 48% całkowitej sprzedaży na świecie (wzrost o 3 punkty w stosunku do 2010r.), osiągając rekordowy wynik 1 014 000 sztuk.Peugeot notuje stopniowy wzrost we wszystkich priorytetowych regionach rozwijających się: 9,2 % w Ameryce Łacińskiej, 14,2 % w Azji i 28,3% w Rosji (wraz z Ukrainą i WNP), wzmacniając dynamikę międzynarodowego rozwoju marki.Jeśli chodzi o Stary Kontynent, silna recesja na rynkach Europy Południowej, zwłaszcza w Hiszpanii i Portugalii, gdzie Peugeot jest mocno zakorzeniony, znacząco zaważyła na wynikach sprzedaży marki: 1 100 000 pojazdów (-6,1 % w stosunku do 2010 r.). Co nowego u Lwa?„Rok 2012 będzie obfitował w premiery nowych modeli Peugeot. Najważniejszym wydarzeniem dla marki będzie bez wątpienia wprowadzenie na rynek następcy popularnej 207-ki, czyli modelu 208, na początku maja. Również wiosną rozpocznie się sprzedaż pierwszego na świecie samochodu hybrydowego z silnikiem wysokoprężnym – Peugeot 3008 HYbrid4. W tym samym czasie na rynku pojawi się także luksusowy Peugeot 508 RXH z analogicznym napędem. Najmniejszy w rodzinie Peugeot model 107, który poddany został właśnie kuracji odmładzającej, będzie dostępny w salonach za kilka miesięcy. Przygotowaliśmy jeszcze sporo innych niespodzianek na ten rok, ale jest zbyt wcześnie, by zdradzić wszystkie szczegóły już w tej chwili." – zapowiada Dorota Pajączkowska, PR Manager Peugeot Polska. Wyniki sprzedaży Peugeot w Polsce w 2011 roku:

Model Sprzedaż (szt.)
107 623
206+ 399
207 (Hatchback, SW, CC) 1 885
308 (Hatchback, Kombi, SW, CC) 2 466
3008 1 652
5008 921
407 (Sedan, SW, Coupé) 46
508 Sedan 1 327
508 SW 480
4007 82
807 23
RCZ 87
iOn 7
Bipper osobowy 39
Partner Origin osobowy 8
Partner osobowy 2 015
Expert osobowy 134
Suma (samochody osobowe) 12 194
Bipper dostawczy 690
Partner Origin dostawczy 115
Partner dostawczy 1 456
Expert dostawczy 246
Boxer 2 975
Suma (samochody dostawcze) 5 482
Sprzedaż ogółem 2011 17 676

Wyniki sprzedaży na świecie w 2011 roku:

Sprzedaż na świecie (sam. osobowe + dostawcze)

2010 (tys. szt.)

2011 (tys. szt.)

Zmiana (%)

Europa

1 172

1 100

-6

Rosja

37

45

23

Ameryka Łacińska

174

190

9

Chiny

151

174

15

Pozostałe kraje

136

147

8

Pojazdy składane w systemie CKD

472

458

-3

Pojazdy własnej produkcji + składane w syst. CKD

2 142

2 114

-1

Przeczytaj również
Popularne