W ramach strategicznego planu Push to Pass, będzie on odpowiedzialny za zapewnienie rentownego wzrostu sprzedaży wszystkich marek, wspieranego przez ofensywę produktową, w tym elektryfikację gamy modelowej.
Roberto Matteucci jest absolwentem Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Luiss (Włochy). Swoją karierę rozpoczął w 1988 roku w firmie Ford, następnie w 1996 roku dołączył do firmy General Motors, w której kolejno zajmował stanowiska dyrektora sprzedaży Opel Italy, dyrektora marketingu marki Opel odpowiedzialnego za Skandynawię oraz dyrektora marki Opel we Włoszech. W 2008 roku objął stanowisko dyrektora generalnego General Motors Italy i odpowiadał za marki Opel, Chevrolet i Saab. Od października 2018 roku sprawował funkcję wiceprezesa ds. rozwoju sieci dealerskiej Groupe PSA.
Roberto Matteucci zastąpi Wojciecha Mieczkowskiego, który pełnił funkcję dyrektora generalnego Groupe PSA w Polsce od sierpnia 2018 roku. Wojciech Mieczkowski doprowadził do skutecznego połączenia dwóch organizacji – Groupe PSA i Opla.
„Polska jest znaczącym rynkiem dla Groupe PSA. Jestem przekonany, że dzięki wspaniałej gamie modelowej wszystkich naszych marek oraz efektywnej i skoncentrowanej na kliencie organizacji w pełni wykorzystamy potencjał grupy, umacniając jej pozycję na polskim rynku” – powiedział Roberto Matteucci, dyrektor generalny Groupe PSA w Polsce. „Dziękuję także Wojciechowi Mieczkowskiemu za jego wkład w skuteczne połączenie wszystkich marek w ramach jednej organizacji Groupe PSA oraz przygotowanie jej do wyzwań związanych z elektryfikacją. Życzę mu wielu sukcesów w jego dalszej karierze zawodowej.”