Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Reorganizacja joint-venture FIAT i TATA w Indiach

punto2012Mając na celu dalszy rozwój marki Fiat w Indiach, koncerny Fiat i Tata uzgodniły, że zarząd nad sferą handlową i dystrybucyjną Fiata na rynku indyjskim powierzony zostanie oddzielnej firmie, której wyłącznym właścicielem będzie Fiat Group. Dystrybucja produktów z logo Fiata na obszarze Indii należy obecnie do firmy Tata Motors poprzez prowadzoną wspólnie sieć dealerską Tata-Fiat. Przeniesienie dystrybucji i obsługi technicznej samochodów Fiata do nowej, specjalnie w tym celu powołanej firmy należącej do Fiat Group Automobiles, stanowi element strategii zwiększenia obecności marki Fiat na rynku Indii. Zawiązane w roku 2006 joint-venture Fiat-Tata zajmuje się także produkcją samochodów w mieście Ranjangaon w indyjskim stanie Maharashra, gdzie na bazie najnowocześniejszych technologii przemysłowych powstają samochody marki Fiat i Tata, a także silniki i skrzynie biegów na potrzeby rynku lokalnego i na eksport. Na mocy ostatnio podpisanego kontraktu wytwarzane są tam również silniki wysokoprężne małej pojemności (Small Diesel Engines) dla Maruti - Suzuki. Zakład Ranjangaon w ciągu ostatnich pięciu lat wyprodukował około 190.000 samochodów oraz 337.000 zespołów napędowych, a ponieważ nie został objęty nowym porozumieniem Fiat-Tata, pozostaje wciąż miejscowym producentem pojazdów i zespołów napędowych na potrzeby firm Fiat i Tata. Rozwój nowej organizacji dealerskiej Fiata w Indiach będzie miał charakter progresywny, z wykorzystaniem 178 wspólnych dealerów Tata/Fiat w 129 lokalnych miastach, jako fundament dla przyszłej sieci sprzedaży. Fiat utworzy nową, oddzielną firmę, która od Tata Motors przejmie całość działalności w sferze handlowej i obsługowej produktów dystrybuowanych pod marką Fiat. Zarówno Fiat, jak i Tata dołożą wszelkich starań, aby proces reorganizacji sieci sprzedaży i obsługi technicznej samochodów na rynku indyjskim przebiegał w sposób możliwie płynny i komfortowy dla Klientów indywidualnych oraz sieci dealerskiej. Źródło: Fiat

Przeczytaj również
Popularne