Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Polak na stanowisku Głównego Inżyniera Produkcji w Stellantis

Tomasz Gębka dyrektor Zakładu Samochodów Osobowych Stellantis w Tychach został globalnym Głównym Inżynierem Produkcji. Stellantis ogłosił zmiany na stanowiskach dyrektorów polskich zakładów koncernu. Awans pociągnął za sobą kolejne zmiany.

Polskie fabryki Stellantis są coraz lepiej oceniane. Dowodem tego jest awans Tomasza Gębki, dotychczasowego dyrektora Zakładu Samochodów Osobowych Stellantis w Tychach na stanowisko Głównego Inżyniera Produkcji (Manufacturing Chief Engineer) dla pojazdów dostawczych (LCV), z globalną odpowiedzialnością za realizację projektów w ramach ofensywy produktowej Pro One, stanowiącej jeden z kluczowych obszarów działalności Stellantis.

Lawina awansów

Tomasz Gębka ma dwudziestoletnie doświadczenie w branży, z których ponad dziesięć to działalność operacyjna w pionie produkcji, w tym na stanowisku dyrektora fabryk we Włoszech i USA. Swoją obecną rolę pełni od 2021 roku, wprowadzając tyską fabrykę w nowy rozdział działalności, w ramach Stellantis powstałego w wyniku fuzji FCA i Groupe PSA, jak i w nową rzeczywistość w motoryzacji, przechodzącej transformację w kierunku pełnej zeroemisyjności. Wymagało to zmiany profilu zakładu, polegającej na przejściu z produkcji modeli segmentu A, na produkcję pojazdów segmentu B: Jeepa Avengera, Fiata 600 oraz Alfy Romeo Juniora, w wersjach z napędami spalinowym, hybrydowym i w pełni elektrycznym, kolejno uruchamianych w latach 2023-2024.

Drugim strategicznym kierunkiem rozwoju tyskiego zakładu pod jego kierownictwem była kompleksowa modernizacja energetyczna przedsiębiorstwa. Między innymi dzięki tym projektom Tomasz Gębka przekazuje stery tyskiej fabryki w pełni przygotowanej do wyzwań w bardzo wymagającej rzeczywistości rynku motoryzacyjnego.

Puzoń za Gębkę

W zawiązku z awansem Tomasza Gębki, jego dotychczasowe stanowisko dyrektor Zakładu Samochodów Osobowych Stellantis w Tychach obejmie Janusz Puzoń, obecnie dyrektor Zakładu Jednostek Napędowych Stellantis w Tychach.

W swojej nowej roli skoncentruje się na produkcji trzech, ważnych dla gamy modelowej Stellantis w Europie, modeli segmentu B: Jeepa Avengera, Fiata 600 i Alfy Romeo Junior oraz na uruchomieniu ich kolejnych wersji napędowych, a także na kontynuacji transformacji energetycznej tyskiego zakładu.

Janusz Puzoń jest menadżerem z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w produkcji pojazdów samochodowych, jak i jednostek napędowych, które rozwijał na najwyższych stanowiskach zarządczych w zakładach motoryzacyjnych w Europie. Funkcję dyrektora Zakładu Jednostek Napędowych w Stellantis w Tychach objął w 2020 r., rok po jego ponownym uruchomieniu. Ten etap w historii zakładu był wyjątkowym, nie tylko z uwagi na jej powrót na mapę motoryzacyjną Polski, po kilkuletniej nieobecności, ale też w związku z włączeniem go do struktur Stellantis, powstałego w wyniku fuzji PSA Groupe i FCA. Wymagało to sprawnego dostosowania fabryki do roli producenta jednostek napędowych dla modeli marek Opel, DS, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo i Jeep. W 2024 roku w zakładzie uruchomiono produkcję najnowszej generacji silników, zaprojektowanej dla harmonijnej integracji z zaawansowanym systemem hybrydowym Stellantis eDCT.

Bardzo ważnym projektem, sfinalizowanym pod koniec ubiegłego roku była inwestycja w budowę instalacji fotowoltaicznej, w ramach transformacji fabryki w kierunku „zielonej energii”.

Czarnecki za Puzonia

Sławomir Czernecki, obecnie dyrektor wydziału Montażu Głównego w Zakładzie Dużych Samochodów Dostawczych Stellantis w Gliwicach, zastąpi Janusza Puzonia na stanowisku dyrektora Zakładu Jednostek Napędowych w Tychach, w którym będzie kontynuował produkcję i optymalizował systemy jakościowe.

Sławomir Czernecki poszerzał swoje kompetencje w przemyśle motoryzacyjnym, realizując strategiczne projekty wdrożeniowe pojazdów osobowych i dostawczych, jak i napędów konwencjonalnych oraz zeroemisyjnych. Stanowisko dyrektora wydziału Montażu Głównego nowo wybudowanej fabryki LCV objął, mając doświadczenie zdobyte w zakładzie silników w Tychach, do którego obecnie powraca, jak i samochodów osobowych w Gliwicach, gdzie piastował również funkcję kierownika działu Jakości.

Do jego zadań należała realizacja projektów uruchomień modeli osobowych marki Opel oraz dostawczych marek Citroën, Fiat Professional, Opel, Vauxhall i Peugeot, zarówno w wersjach spalinowych, jak i w pełni elektrycznych, również w odmianie wodorowej. Kolejne zawodowe wyzwanie, jakie podejmie już w tyskiej fabryce, to produkcja jednostek napędowych przeznaczonych do harmonijnej współpracy ze skrzynią biegów eDCT, kluczowych z punktu widzenia strategicznego planu Stellantis rozszerzenia gamy modeli hybrydowych.

Fabryka rośnie w siłę

Pion motoryzacyjny Stellantis w Polsce tworzą cztery zakłady produkcyjne, zlokalizowane w Gliwicach, Tychach i Skoczowie. To także Centrum ds. Oprogramowania SWX, rozwijające architekturę elektroniczną dla pojazdów przyszłości SDV, z siedzibą w Gliwicach. Ich zadania wpisują się w kluczowe obszary planu strategicznego Stellantis Dare Forward 20230, z których najważniejsze to pełna elektryfikacja gamy modelowej Stellantis, dominacja na globalnym rynku samochodów dostawczych oraz rozwój inteligentnych pojazdów, definiowanych oprogramowaniem (SDV).

Realizacja tych zadań w polskich zakładach to inwestycje o łącznej wartości ponad 800 mln EUR.

Przeczytaj również
Popularne