Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Nowa epoka fabryki w Togliatti

Lada_largusPartnerstwo strategiczne między Renault-Nissan a firmą AvtoVAZ weszło w nowy etap wraz z inauguracją linii produkcyjnej w fabryce w Togliatti. Obok aut Łada Largus produkowane będą tu nowe modele Nissana i Renault. Pierwszym samochodem wyprodukowanym na tej linii jest dostawczak Łada Largus (klon Dacii Logan MCV). W sumie w ten kompleks przemysłowy o powierzchni 250 000 m2, korzystający z know-how Aliansu Renault-Nissan w kwestiach inżynieryjnych oraz obniżania kosztów, zainwestowano 400 milionów EUR. W kompleksie tym znajduje się nowa linia produkcyjna, która została właśnie oddana do użytku. Posiadająca maksymalne możliwości produkcyjne 350 000 samochodów rocznie, linia ta będzie produkowała dla trzech marek: Renault, Nissan i AvtoVAZ. Produkcja startuje z dwoma nowymi modelami Łady, jeszcze w tym roku produkowany będzie jeden model Nissana, a w 2013 r. dołączą do nich dwa modele Renault. W sumie pięć różnych modeli trzech marek będzie schodziło z taśm, tak by zredukować koszty, zachowując równocześnie cechy charakterystyczne właściwe każdej marce. Podstawy partnerstwa zostały zbudowane w 2008 roku z chwilą objęcia przez Renault 25% udziałów w kapitale AvtoVAZ, co spowodowało przeniesienie technologii i know-how do firmy AvtoVAZ. Nowa linia produkcyjna w Togliatti jest elementem realizacji celu trzech partnerów: osiągnięcia całkowitej mocy produkcyjnej Renault-Nissan i AvtoVAZ w wysokości co najmniej 1,6 miliona pojazdów do roku 2016. Równocześnie z rozpoczęciem produkcji przemysłowej w Togliatti, spółki są w końcowej fazie negocjacji w sprawie objęcia dodatkowych udziałów w AvtoVAZ przez Alians Renault-Nissan. W ubiegłym roku alians sprzedał w Rosji 878 990 samochodów, w tym 578 387 aut Łada. Z udziałem w rynku bliskim 33%, Rosja jest trzecim rynkiem aliansu po Chinach i Stanach Zjednoczonych. Gospodarka rosyjska odnotowuje stały wzrost, najszybszy w Europie, i powinna pozostać na pierwszym planie przez kilkadziesiąt lat dzięki rozwojowi konsumpcji bogacących się klas średnich w tym regionie. Roczne przychody ponad 10 mln rosyjskich gospodarstw domowych to ponad 50 000 dolarów amerykańskich. Według firmy doradczej Ernst & Young, Rosja prześcignie Niemcy w 2015 r. i stanie się wówczas najważniejszym europejskim rynkiem samochodowym z liczbą około 3,4 mln sprzedanych nowych samochodów. Źródło: Renault / PD

Przeczytaj również
Popularne