Flota Magna Steyr Group wzbogaci się o ciężarówki Mercedes-Benz Econic NGT napędzane gazem ziemnym. Zastąpią one ciągniki siodłowe z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi. Początkowo flotę Magny Steyr zasili od 20 do 30 pojazdów Mercedes-Benz Econic NGT. Zastąpią one ciągniki siodłowe z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi. O wyborze zadecydowała możliwość zasilania biogazem (metanem) bez konieczności modernizacji technicznych pojazdu. Odpady wykorzystywane do produkcji biogazu to na przykład ścinki trawy, dostępne w Austrii w dużych ilościach. W tym kraju, podobnie jak w innych rozwiniętych państwach, na ochronę środowiska oraz ograniczenie emisji spalin i hałasu kładzie się szczególny nacisk. Europejskie wytyczne, takie jak EC 2001/547, zakładają, że już w 2020 roku 20-23 proc. pojazdów na drogach będzie korzystać z paliw alternatywnych.Zamówione pojazdy są napędzane przez silniki M906 LAG, które generują moc 205 kW (279 KM) z pojemności 6,9 litra. Mercedes-Benz Econic z napędem na gaz ziemny nie emituje żadnych pyłów ani cząstek, a w dodatku ma niski poziom hałasu - około 77 dBA w porównaniu do 85-97 dBA dla aut napędzanych silnikami wysokoprężnymi. Dzięki dodatkowemu wygłuszeniu, inżynierowie z fabryki Daimlera w Wörth zdołali obniżyć poziom hałasu o dodatkowe 5 dBA, do 72 dBA. Oznacza to dwukrotny spadek natężenia dźwięku.Zakres działań transportowych Magna Steyr w okresie kryzysu gospodarczego bazował na systemie dwuzmianowym. Każdego dnia co najmniej 100 ciężarówek kursuje pomiędzy terenami fabryki i stacją kolejową, by zapewnić terminowe dostawy i utrzymać poziom produkcji. Korzystając z poprawy koniunktury gospodarczej, firma planuje uruchomić z powrotem cykl trzyzmianowy. Dzięki zasileniu floty ciężarówkami Econic NGT napędzanymi gazem ziemnym, nie będzie to jednak miało negatywnego wpływu na środowisko. Podobne ciągniki siodłowe Econic zaopatrzone w naczepę chłodnię sprawdzają się nie tylko we flotach sieci handlowych Aldi i Tengelmann. Wyposażony w skrzynię ładunkową, padł niedawno wyborem kilku spedytorów w Holandii. Od 1998 roku do tej pory sprzedano ponad 10 tysięcy egzemplarzy Mercedesów Econic. Model ten wyróżnia się niskopodłogową kabiną, panoramiczną przednia szyba i drzwiami kierowcy otwieranymi automatycznie po naciśnięciu przycisku. Econic dostępny jest w pięciu wariantach rozstawu osi, w wersji 2-osiowej (4x2), 3-osiowej (6x2) i 3-osiowej z dwiema osiami napędzanymi (6x4). Z myślą o najcięższych pracach stworzono odmianę 4-osiową o dopuszczalnej masie całkowitej 32 t. Źródło: Mercedes-Benz