Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Mercedes podsumowuje rok i kreśli plany na przyszłość

salamercMercedes-Benz Polska odnotował w 2012 roku obroty w wysokości 2460 mln złotych, co oznacza wzrost o 0,6% w porównaniu do 2011 (2445 mln zł). Ale to nie jedyne ciekawe informacje jakie moglismy uzyskać na konferencji prasowej tej firmy. 1. Samochody osobowe Mercedes-Benz Cars (MBC)Mimo trudnej sytuacji rynkowej ( spadek -1,4 %), dział samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz, smart) zrealizował plany sprzedaży, co pozwoliło marce na zajęcie drugiego miejsca wśród marek segmentu premium. Łącznie Klienci zarejestrowali 5469 pojazdów osobowych Mercedes-Benz i smart. Rynek nowych samochodów skurczył się w 2012 roku o 1,4%. Pomimo tych trudności segment Premium obronił się, zaś Mercedes-Benz zanotował wzrost sprzedaży o 11,4%. prezesmercW 2012 zadebiutowało wiele modeli: w kwietniu pojawił się następca legendy – model SL (41 sprzedanych aut), na rynek weszły też odnowiony Mercedes-Benz GLK (duży wzrost sprzedaży), w ub. roku najpopularniejszy SUV Mercedesa, który nieznacznie tylko wyprzedził model ML (553 sztuk). Udany początek sprzedaży zanotował także model nowy GL (48 sprzedanych aut, 47 zamówień ze względu na brak dostępności w ub. roku). Najważniejszą premierą 2012 była Nowa Klasa A. Warto zauważyć bardzo dobrą sprzedaż modelu CLS. Auto osiągnęło niemal 50% przewagę nad drugim autem w segmencie i to pomimo krótkiej obecności na rynku premierowej odmiany Shooting Brake. Łączna sprzedaż wyniosła 218 sztuk.Zdecydowanie najpopularniejszym modelem jest Mercedes-Benz Klasy B. Pomimo obecności na rynku od 2011 roku, auto znalazło w Polsce aż 938 nabywców i jest liderem segmentu (77 procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z 2011). Coraz więcej amatorów znajdują supersportowe pojazdy ze stajni AMG – łącznie 68 samochodów z Affalterbach ( wzrost o 25%). Zdecydowanym liderem okazał się być debiutujący model - ML 63 AMG. Na drugiej pozycji uplasowała się gelenda. Cieszy dobra sprzedaż SLS AMG, choc auto jest już 3 rok na rynku. W ubiegłym roku najdroższym sprzedanym modelem AMG był G 65 AMG kosztujący 1 342 956 złotych. Sprzedaż ogółem 5469 szt., w tym Mercedes-Benz: 5415 szt. (+11,4 %),, smart: 54 szt. (- 48,6 %)Najpopularniejsze modele Klasa A: 786 szt. (686 szt. w 2011 r.)Klasa B: 938 szt. (531szt. w 2011 r.)Klasa C: 757 szt. (827 szt. w 2011 r.)Klasa GLK: 585 szt. (376 szt. w 2011 r.)Klasa ML: 553 szt. (370 szt. w 2011 r.)Największy wzrost Klasa B + 77 %Klasa GLK + 56%Klasa ML + 50% Plany na 2013Debiuty 2013: na początku roku – Klasa CLA, czyli czterodrzwiowe coupe w segmencie kompaktów (auta można już zamawiać u dealerów, pierwsze sztuki pojawią się w kwietniu) .W Polsce wersja CLA 45 AMG zadebiutuje we wrześniu. Ciekawą premierą będzie także pierwsza Klasa A w wersji AMG - A 45 AMG, która na polskim rynku zadebiutuje już w czerwcu 2013 roku. Po gruntownym liftingu w br. Klasa E zyska nowy, bardziej dynamiczny charakter. Wśród najważniejszych zmian: odejście od podwójnych przednich reflektorów i zastąpienie ich w pełni LED-ową jednostką, nawiązującą swym charakterem do popularnego „okularnika". Klasa E w wersjach limuzyna i kombi będzie dostępna od kwietnia, zaś wersje Coupe i Kabriolet od czerwca 2013 roku. Wersja AMG pojawi się w marcu, zaś wersje 4MATIC AMG oraz S AMG – w czerwcu 2013. Najbardziej wyczekiwaną nowością jest nowa Klasa S, zupełnie przeprojektowana i oferująca niespotykany dotąd poziom bezpieczeństwa, komfortu, mocy i ekologiczności. Debiut nowej Klasy S planowany jest na maj, zaś wersji S 63 AMG na czerwiec 2013 roku. „Jeśli chodzi o rynek 2013 to nie spodziewamy się pogorszenia sytuacji. Zakładamy lekki wzrost. Naszym głównym narzędziem do sukcesu będą nowe produkty: Klasa CLA, całe portofolio nowej generacji Klasy E i nowa Klasa S. Naszymi atutami będą również Klasa A, GL i ML, które w 2012 nie były w stanie zaspokoić popytu." – mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu MBC. trucksbus2. Samochody użytkoweW 2012 roku udało się utrzymać dobrą pozycję pojazdów użytkowych Mercedes-Benz i Fuso: zarejestrowano 6.657 samochodów dostawczych i ciężarowych, co stanowi niewielki wzrost względem roku poprzedniego (6.621 sztuk). Samochody dostawcze Mercedes-BenzRynek średnich i ciężkich samochodów dostawczych skurczył się w 2012 roku: zarejestrowano 26.221 pojazdów, co oznacza spadek rynku o 7,1%. Pomimo spadku rynku dział samochodów dostawczych Mercedes-Benz zwiększył udziały rynkowe o 0,9 p.proc, a w segmencie średnich samochodów dostawczych, zwiększył sprzedaż (z 1052 w 2011 do 1110 w 2012). Pojazdy Vito/Viano stanowiły aż 19,2% całego segmentu (17,3% w 2011r.). W efekcie, Mercedes-Benz utrzymał 3-cią pozycję na rynku, tracąc do 2-ego miejsca jedynie 1,6 proc. udziału w rynku. Na sprzedaż pozytywnie zapewnie wpłynęły takie sukcesy jak prestiżowy tytuł „Samochód Dostawczy Roku 2012" dla Sprintera (nadawany przez jury składające się z przedstawicieli ważniejszych branżowych magazynów) czy rekordowo niskie zużycie paliwa w Vito w ogólnopolskich zmaganiach „Grand Prix Van Economy" (spalanie poniżej 4l/100km, zwycięzca osiągnął wynik 3,3l/100km na odcinku 60km w zwykłym ruch pozamiejskim). W 2012 roku zadebiutował najmniejszy samochód dostawczy Mercedes-Benz Citan. Uzupełnił on rodzinę vanów Mercedes-Benz. Citan wyróżnia się najniższym średnim spalaniem w swojej klasie (4,3 l/100km), wysokim komfortem jazdy oraz trwałością (przeglądy co 40.000 km). Citan miał ogólnopolską premierę pod koniec października. W ostatnim kwartale 2012 zarejestrowano w Polsce 122 pojazdy.Łącznie w 2012 zarejestrowano w Polsce rekordową liczbę 3895 samochodów dostawczych Mercedes-Benz, czyli o 3,7% więcej niż w roku 2011. Samochody ciężarowe Mercedes-Benz i FusoRynek samochodów ciężarowych po dwóch latach wzrostu zmniejszył się z 16.347 (2011) do 15.810 sztuk w 2012, czyli o 3,3%. Liczba zarejestrowanych ciężarówek Mercedes-Benz spadła natomiast tylko o 1,8% (2.678 pojazdów). Oznacza to wzrost udziału w rynku o 0,3 p.proc. i dalsze umocnienie pozycji marki. Mercedes-Benz odnotował największy wzrost w segmencie podwozi >16T. Liczba rejestracji wzrosła tu do 423 sztuk (o 3,8%), zwiększając jednocześnie udział rynkowy o 3,8 p.proc. Szczególny wpływ na ten wynik miały pojazdy do transportu międzynarodowego. Mercedes-Benz zanotował również wzrost udziałów w segmencie 6-16T, gdzie mimo spadku liczby zarejestrowanych pojazdów (o 7,9%; 11,6% dla całego rynku) zwiększyliśmy nasz udział do 23,8%. Cieszy drugie miejsce w sprzedaży ciągników siodłowych (1837 sztuk). Hitem rynku był nowy Actros – sprzedano 1.000 pojazdów. Tym samym w ub. roku Nowy Actros był najchętniej kupowaną ciężarówką Mercedes-Benz. Zalety pojazdu potwierdzili zarówno klienci, jak i kapituły licznych konkursów, nagradzając go nagrodami za ekonomiczność, trwałość, a również design. Ok. 10% klientów zamówiło pojazdy z silnikami normy Euro VI - mimo że będzie ona obowiązywała dopiero od 2014. W 2012 zadebiutował też Antos, kolejny pojazd z nowej rodziny pojazdów typoszeregu A, opartej na systemie konstrukcji modułowej. Antos został stworzony z myślą o lokalnym transporcie dystrybucyjnym i spotkał się z dużym zainteresowaniem. Pierwsze wydania do Klientów odbędą się już w br. Rok 2012 był natomiast bardzo ciężkim rokiem dla segmentu lekkich aut ciężarowych od 2,5 do 8 ton. Sprzedano ich jedynie 492, co oznacza spadek aż o 34,8%. Mimo to, w segmencie 3,5-6 ton Fuso udało się utrzymać silne, drugie miejsce na rynku (60 pojazdów). Z kolei w segmencie 6-8 T, bardzo niewielki spadek sprzedaży (4%) pozwolił na zwiększenie udziałów rynkowych z 6,6 do 9,1%. 3. Serwis i części zamienneW 2012 wprowadzono program „Karta Klienta Mercedes-Benz" dla użytkowników pojazdów osobowych starszych niż 4 lata. Karta Klienta oferuje nie tylko korzyści finansowe, takie jak 30% rabatu na wybrane usługi, ale również mobilność, krótszy czas oczekiwania na przegląd czy serwis, osobistego doradcę serwisowego i inne. W całym roku 2012 zostało wydanych ponad 14 tys. Kart Klienta. W serwisie samochodów użytkowych zaoferowaliśmy klientom programy specjalne jak np. „Pogwarancyjne pakiety serwisowe", obejmujące podstawowe czynności przeglądowe i eksploatacyjne (np. wymiana oleju czy wymiana klocków hamulcowych). W zakresie pojazdów ciężarowych zaoferowaliśmy kierowcom możliwość odebrania upominków za naprawy zrealizowane podczas wizyty w serwisie – dla ponad 10.000 użytkowników była to młła niespodzianka. W okresie maj-czerwiec w 10 Autoryzowanych Serwisach Mercedes-Benz zostały zorganizowane „Pikniki z Serwisem Samochodów Ciężarowych", w których wzięło udział ponad 1300 osób. Podczas imprez uczestnicy mogli zobaczyć serwis „od kuchni", zadawać pytania, a także przez chwilę wczuć się w pracę serwisanta. Rok 2012 był również rokiem kolejnej edycji programu motywacyjnego „Aftersales Team of The Year", w którym rywalizowali pracownicy obsługi posprzedażnej z Autoryzowanych Serwisów Mercedes-Benz. Oprócz tradycyjnej już części biznesowej, z okazji EURO 2012 wprowadzono rozgrywki piłkarskie, w których wzięło udział 27 serwisów. Zwycięzcą okazała się firma Mojsiuk, oddział w Koszalinie. Finał komentował Krzysztof Zimoch. Części zamienneW 2012 sprzedaż Oryginalnych Części Mercedes-Benz wzrosła o ok. 4%. Najwyższy przyrost odnotowano w segmencie części do samochodów ciężarowych (10%). W ramach programu BestParts kontynuowano program profesjonalizacji sprzedaży części zamiennych „przez ladę" - nowe certyfikowane serwisy, atrakcyjna komunikacja, stały kontakt z klientami – to działania, które przyczyniają się do dalszego rozwoju tego kanału sprzedaży. Świadczy o tym m.in. rozwój internetowej platformy zakupowej WebParts skierowanej do warsztatów nieautoryzowanych, gdzie w 2012 odnotowano sprzedaż na poziomie 33 mln PLN (wzrost o prawie 20%). Mercedes-Benz

 

Przeczytaj również
Popularne