6 listopada br. w Warszawie Volkswagen Financial Services (VW FS) zorganizował konferencję prasową, na której zaprezentowano najnowsze wyniki i strategiczne osiągnięcia. Z udziałem w rynku leasingu i CFM na poziomie 19,8% oraz liczbą ponad 263 tys. obsługiwanych klientów, firma potwierdziła swoją dominującą pozycję na polskim rynku. VW FS nie tylko przewodzi w finansowaniu samochodów osobowych, ale także oferuje kompleksowe rozwiązania finansowe i buduje świadomość w obszarze elektromobilności w Polsce.
„Najważniejszy jest klient. To on wyznacza kierunek działań” – podkreślał Mikołaj Woźniak, prezes VWFS. Ta zasada stanowi fundament strategii przyjętej przez VW FS już w 2018 roku i pozostaje jednym z głównych wyznaczników ich działań na polskim rynku. Takie podejście nie sprowadza się jedynie do deklaracji – wdrożono konkretne rozwiązania, które pozwalają lepiej wsłuchiwać się w głosy różnych grup klientów, nawet i takich, którzy nie znają ani nie kojarzą jeszcze oferty VW FS, analizować ich potrzeby i wdrażać odpowiednie usługi. Strategia skoncentrowania się na kliencie oznaczała m.in. wdrożenie nowych procesów, digitalizację oraz współpracę z siecią dealerów, którzy ze względu na bezpośredni kontakt z konsumentami, mają kluczowe znaczenie w rozwoju produktów VW FS.
Jednym z najpopularniejszych produktów finansowych oferowanych przez VW FS jest kompleksowa usługa najmu samochodów, która odpowiada na potrzeby klientów indywidualnych i biznesowych. Jak tłumaczył Michał Dyc, Dyrektor Sprzedaży Detalicznej w VW FS, produkt NAJEM dla aut nowych został stworzony po analizie preferencji użytkowników, tak aby w efekcie powstało „rozwiązanie, w którym kierowca płaci jedną stałą miesięczną opłatę za użytkowanie samochodu i ma w niej uwzględnione ubezpieczenie, pakiety serwisowe czy assistance.” Z przeprowadzonych badań wynikało bowiem, że aż 58% klientów oczekuje, by najem obejmował ubezpieczenie komunikacyjne, a niemal połowa wskazała również pakiety serwisowe i assistance. Produkt najmu spotkał się z pozytywnym odbiorem – 78% ankietowanych uznało go za atrakcyjny, co potwierdzają wyniki sprzedaży. Od momentu wprowadzenia go na rynek w 2022 roku, VW FS podpisało już 3874 umów.
VW FS kładzie również duży nacisk na obsługę posprzedażową, co znajduje odzwierciedlenie w wynikach badań zadowolenia klientów. Po zakończeniu umowy, aż 89% klientów wyraziło satysfakcję z przebiegu procesu, a ponad połowa decyduje się na kontynuowanie współpracy z VW FS, często korzystając z innych usług, w zdecydowanej przewadze z ubezpieczenia (Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy).
Dla VW FS ważna jest również transparentność i ułatwienie procesu podpisywania oraz zakończenia umowy. „Naszym celem jest maksymalne uproszczanie dostępnych procesów. Nie bylibyśmy tu, gdzie jesteśmy i nie mieli tej wiedzy, którą posiadamy, gdyby nie stałe badania transakcyjne naszych klientów. Wiemy dzięki nim, że preferują oni hybrydowy sposób podpisywania wnioskowania o finansowanie: szczegóły oferty chcą omówić bezpośrednio ze sprzedawcą samochodów, lecz wniosek o finansowanie wypełnić zdalnie, w dowolnym miejscu i czasie” – wyjaśniała Magdalena Kaca, Dyrektorka Departamentu Zarządzania Klientem i Produktem w VW FS. W odpowiedzi na te oczekiwania firma planuje wprowadzenie zdalnej formy podpisywania umów jeszcze w przyszłym roku.
VW FS aktywnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, czego dowodem jest inicjatywa ekologiczna „Ty kupujesz polisę online – my sadzimy drzewo” prowadzona wspólnie z , w ramach której firma posadziła już 25 tys. drzew. Takie działania odpowiadają na potrzeby klientów, którzy w większości (89%) doceniają organizacje angażujące się w projekty z zakresu CSR.
VWFS jest więc nie tylko liderem w finansowaniu, ale i wyznacznikiem innowacyjnego podejścia do klienta w całym procesie sprzedaży i obsługi.
Dominika Wejksznia