Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Kia najbardziej pożądaną marką wśród dealerów

 

Kia najbardziej pożądaną marką wśród dealerów oraz najlepszą marką popularną na polskim rynku,  jak wynika z niezależnego Badania Satysfakcji Dealerów Samochodowych

 

 

 

Tegoroczne niezależne Badanie Satysfakcji Dealerów Samochodowych w Polsce przeprowadzono w ubiegłym miesiącu. Do udziału w nim zaproszono nie tylko właścicieli salonów samochodowych, ale również menadżerów, którzy zarządzają stacjami dealerskimi. Ankieta składała się z 81 pytań, o wyniku końcowym decydował średni wynik uzyskany z 21 ocen cząstkowych.

Na ocenę satysfakcji dealerów składają się wyniki otrzymane w 3 kategoriach. W różnym stopniu wpływają one na ocenę współpracy z importerem. Pierwsza z nich, której waga jest najmniejsza, stanowi ocenę modeli oferowanych przez importera oraz ich jakości, niezawodności, dostępności i konkurencyjności rynkowej z punktu widzenia klienta. Druga kategoria – najważniejsza – dotyczy współpracy z importerem. Oceniane są w niej takie czynniki, jak atrakcyjność umowy dealerskiej, ocena dochodowości prowadzenia stacji, konkurencyjność strategii rynkowej czy podejście do prowadzenia biznesu. Ostatnia kategoria dotyczy oceny importera jako firmy, która działa na polskim rynku (zatrudnia konkretnych ludzi na określonych stanowiskach, prowadzi własną politykę rynkową i ma własną, specyficzną kulturę organizacyjną).

 

Kia

 

Z wyjątkiem jednej z 8 ocenianych podkategorii, Kia we wszystkich poprawiła swoje wyniki w porównaniu z ubiegłorocznymi. W trzech – o aż trzy pozycje. Jednocześnie, druga marka popularna w tym badaniu, która w klasyfikacji generalnej znalazła się dopiero na 5. miejscu, zaliczyła spadki w 7 z 8 podkategorii, w tym dwukrotnie o aż pięć pozycji.

Na zakończenie ankiety poświęconej współpracy z importerem uczestnicy badania tradycyjnie wskazali markę, której przedstawicielem chcieliby zostać, gdyby znowu mogli podjąć taką decyzję. W tej kategorii respondenci mieli pewną dowolność i możliwość wskazania kilku brandów. Przez ostatnie 2 lata najbardziej pożądaną przez dealerów marką była marka japońska, jednak w tym roku po raz pierwszy w historii Badania Satysfakcji Dealerów Samochodowych w Polsce najwięcej wskazań otrzymała Kia.

 

Przeczytaj również
Popularne