Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Jedyni w Genewie

Wiecie, że Renault i Dacia to jedyne europejskie wolumenowe marki motoryzacyjne, które zaprezentują swoje nowości podczas targów w Genewie. Obie marki podsumowały zakończony rok, ale ważniejsze – przedstawiły plany na 2024.

Renault z udziałem 5,9% zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce, a po raz szósty dostawcze Renault sprzedawały się najlepiej w Polsce, podobnie jak samochody modyfikowane. Najchętniej wybieranym modelem osobowym marki okazało się Clio z 4482 sprzedanymi samochodami (+42% vs 2022), kolejną pozycją może pochwalić się Captur z 3423 zarejestrowanymi autami (57% zamówień złożyli klienci indywidualni). W 2023 roku zarejestrowano 2534 hybrydowe Arkany. Dobrze na rynku został przyjęty nowy model Renault Austral: 1784 zarejestrowane auta.

Wyniki sprzedaży w Polsce również pokazują, że rośnie sprzedaż samochodów zelektryfikowanych marki. W zeszłym roku Renault sprzedało blisko 1800 samochodów hybrydowych. Gama samochodów Renault E-Tech stanowi już 14% w miksie produktowym marki.

Wzrosła sprzedaż Megane E-Tech 100% electric, flagowego modelu elektrycznego marki. Samochód ten uplasował się na drugim miejscu w segmencie C- EV na polskim rynku. Renault Trafic Passenger zostało liderem rynku w segmencie minibus, z wynikiem 3150 zarejestrowanych samochodów (co stanowi 30,5% segmentu). Jest to wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2022.

Samochody dostawcze

Po raz czwarty z rzędu Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych. Master od sześciu lat jest niekwestionowanym liderem rynku aut dostawczych do 3,5 t, (10 111 zarejestrowanych aut, co daje 26,3% udziału w rynku). W segmencie średnich furgonów Trafic utrzymał drugie miejsce, a Express zajął drugie miejsce w segmencie furgonetek.
Od 15 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych. Największy udział w sprzedaży zabudów zajmują zabudowy typu skrzynia z plandeką, samochody do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz różnego rodzaju kontenery (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki.

– Wyniki za 2023 rok potwierdzają, że przyjęta przez nas strategia działa. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych E-Tech wzrasta. Cieszymy się jak co roku z sukcesu naszych modeli dostawczych, Master jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie nie tylko na polskim, ale również na europejskim rynku. Nasza sieć dealerska została ponownie uznana za najlepszą w Polsce. Z nadzieją patrzymy na ten rok, w którym czeka nas wiele nowości, m.in. Scenic, Rafale, R5 i Nowy Master – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

2024 − Rok Nowości

Na rynek weszły Renault Arkana po faceliftingu, Espace oraz czeka nas nowa odsłona modelu Captur. W marcu pojawi się elektryczny Scenic, następnie nowy Master i zupełnie nowy model Rafale. Pod koniec roku zostaną otwarte już zamówienia na R5.

Re-Factory

W tym roku Renault uruchomi projekt Re-Factory w Polsce, pierwszy raz w Europie realizowany z siecią dealerską. Jest to usługa odnowienia samochodów używanych marki przez specjalnie przeszkolonych w tym celu specjalistów u dealera. Będą to samochody, które po renowacji obejmującej karoserię, mechanikę i wnętrze, przeprowadzonej przez autoryzowany serwis, zostaną przygotowane do odsprzedaży. Samochody będą objęte specjalną gwarancją. Pierwszy zakład zostanie uruchomiony w Warszawie, z możliwością rozszerzenia projektu na inne miasta. Renault zakłada, że na początku odnawianych będzie ok. 150–200 samochodów miesięcznie.

Nowa aplikacja mobilna – Mobilizeshare

Renault uruchomi nową usługę wynajmu krótkookresowego poprzez aplikację. Klienci będą mogli zarezerwować i wynająć samochód przez aplikację i zwrócić w tym samym miejscu. Usługa będzie dostępna 24/7. Zakłada się, że usługa w pierwszym okresie działania będzie obejmowała głównie klientów, którzy pozostawiają swoje auto w serwisie na czas jego serwisowania. W pierwszej fazie projektu dostępnych będzie 500 samochodów z sieci Renault Pro+.

Renew

Grupa Renault wprowadza na rynek markę Renew – program dedykowany certyfikowanym samochodom używanym wszystkich marek, bez ograniczenia typu napędu. Sieć sprzedaży samochodów używanych obejmie 45 partnerów w Polsce, uruchomiona zostanie dedykowana strona internetowa, a w programie już dzisiaj oferujemy ponad 1750 samochodów używanych.

Pod marką Renew Grupa Renault będzie oferowała sprawdzone samochody używane, które poddane zostaną blisko 159 punktom kontroli technicznej. Będą to samochody z gwarancją na 12 lub 24 miesiące, bezpłatną kontrolą auta po roku, ofertą finansowania dla każdego, również dla firm, z assistance – pomoc drogowa 24/7 dni, propozycją odkupu poprzedniego pojazdu od właściciela oraz jazdą próbną. Samochody będą dostępne w ramach programu: Renew gold, Renew start, Renew electric, Renew pro, w zależności od rodzaju pojazdu, silnika, wieku i przebiegu.


Dacia

W 2023 roku zarejestrowano 17 845 samochodów Dacia, co dało marce 3,8% udziału w polskim rynku samochodowym. Dacia znalazła się w pierwszej szóstce w sprzedaży do klienta indywidualnego ale najważniejszą informacją jest to, że doskonale klienci przyjęli wersję zasilaną także LPG. W 2023 roku 57% ogólnej sprzedaży Dacii stanowiły samochody z fabryczną instalacją LPG.

Największym zainteresowaniem jak co roku cieszył się Duster, w 2023 roku zarejestrowano 9100 samochodów. Dacia Sandero znalazła się w TOP2 sprzedaży do klienta indywidualnego i na trzecim miejscu w segmencie B. Dużym zainteresowaniem cieszyła się Dacia Jogger. W 2023 roku zarejestrowano 3186 Dacii Jogger, co daje 53% wzrostu vs 2022 rok. Najchętniej wybieraną wersją był Jogger 7-miejscowy, z silnikiem ECO-G 100.

– Bardzo cieszy nas duży wzrost sprzedaży Joggera oraz to, że pozostajemy jedną z sześciu marek najchętniej wybieranych przez klienta indywidualnego w Polsce. Dacia we wszystkich swoich modelach oferuje fabryczną instalację LPG, która spotyka się z dużym zainteresowaniem. W tym roku planujemy zaprosić klientów do naszych zupełnie nowych, zmienionych salonów. Szykujemy również wiele nowości, jak m.in. zupełnie nowy model naszego kultowego Dustera – mówi Agnieszka Łyżwińska, Dyrektor Zarządzająca Dacia East.

W 2024 roku Dacia kontynuuje wprowadzanie nowej identyfikacji wizualnej w salonach marki. Na rynku pojawi się nowy Duster i jego wersja hybrydowa, do sprzedaży wejdzie nowy Jogger Hybrid 140 oraz nowa elektryczna Dacia Spring. Rok zamknie premiera Bigstera, na którego zostaną otwarte zamówienia. Samochód trafi do sprzedaży w 2025 roku.

Tomasz Siwiński

Przeczytaj również
Popularne