W 2013 roku, wobec trwającego nadal załamania na rynku europejskim, pomimo zarysowującej się stabilizacji oraz zróżnicowanej sytuacji na rynkach pozaeuropejskich, Peugeot sprzedał na całym świecie 1 553 000 samochodów. Sprzedaż zmontowanych samochodów (1 552 000 sztuk) utrzymuje stabilny poziom w stosunku do 2012 roku (1 555 000 sztuk). Spadek łącznej sprzedaży (samochodów zmontowanych + komponentów) o 8,7% w 2013 należy ogólnie przypisać zawieszeniu dostaw komponentów do Iranu od kwietnia 2012 (-144 000 samochodów). W 2013 roku marka Peugeot kontynuowała proces odnowy i poszerzania swojej oferty produktowej. PEUGEOT 208 wkrótce powinien osiągnąć próg 600 tysięcy wyprodukowanych samochodów. Liczba ta obejmuje auta wyprodukowane w Europie i Brazylii od wprowadzenia tego modelu w 2012 roku. W 2013 roku (wynik za 11 miesięcy) model ten umocnił swoją pozycję w Europie na podium w segmencie B, zwłaszcza we Francji, Belgii i Luksemburgu, Holandii, Portugalii i Danii. Ukoronowaniem sagi modeli „200" było pojawienie się w ofercie na wiosnę 2013 dwóch kultowych wersji, 208 XY i 208 GTi, na które do końca grudnia klienci złożyli 9 500 zamówień. Niemal jedna trzecia nabywców 208 wybiera wersje z poziomu 3 oraz 3+ (Féline , XY i GTi).Miejski crossover 2008, który od momentu wprowadzenia na rynek na wiosnę 2013 do końca grudnia zebrał ponad 82 000 zamówień, odniósł sukces przekraczający wyznaczone cele, mimo że kategoria CUV w segmencie B przeżywa obecnie dynamiczną ekspansję. 69% zamówień złożonych w Europie dotyczy poziomów wykończenia 3 oraz 4 z oferty tego modelu, podczas gdy początkowy cel wynosił 48%. Model 2008 jest również przeznaczony na rynki pozaeuropejskie, czego konkretnym przykładem będzie wprowadzenie go do sprzedaży w Chinach w 2014 roku i w następnym roku w Brazylii.Nowy PEUGEOT 308 również ma na swoim koncie udany debiut. W ciągu nieco ponad trzech miesięcy sprzedaży zebrał ponad 35 tysięcy zamówień i to jeszcze przed wprowadzeniem go na rynek Wielkiej Brytanii.Również i ten model, z ponad 50-procentowym mixem poziomów wykończenia 3 i 4 (Allure i Féline), potwierdza coraz większe znaczenie lepiej wyposażonych wersji w ofercie PEUGEOT. Na wiosnę oferta tego modelu wzbogaci się o nową wersję nadwoziową (SW) i innowacyjne zespoły napędowe, takie jak 1.6 Blue HDi i zupełnie nowy 1.2 THP, a także nową, automatyczną skrzynię biegów.PEUGEOT 301 - nowe narzędzie podboju marki na wschodzących rynkach (sprzedaż tego modelu na rynki pozaeuropejskie stanowi 93%), został wprowadzony w listopadzie do produkcji i sprzedaży w Chinach. W 2013 roku sprzedał się w ilości ponad 67 000 sztuk. Szczególny sukces odniósł w Algierii i Turcji. W 2014 roku PEUGEOT 301 przyczyni się do rozwoju marki. Jego sprzedaż na świecie ma wynieść przynajmniej 130 000 samochodów (w tym 65 000 w Chinach). W 2013 roku samochody Premium powinny stanowić ponad 1/5 (22%) łącznej sprzedaży marki, podczas gdy w 2012 roku było to 18%. Wśród nich należy wymienić PEUGEOT 508, z silnikami spalinowymi oraz HYbrid4, którego sprzedano 89 000 sztuk, w tym 30% w Chinach.Crossover 3008/3008 HYbrid4 zdobył 141 000 nabywców, głównie w Europie i Chinach. Klientom wydano również 74 000 miejskich crossoverów 2008.Model RCZ, którego oferta wzbogaciła się o radykalną wersję R, opracowaną przez Peugeot Sport, zdobył ponad 9 200 nabywców, a coupé-kabriolet i SUV 4008 sprzedały się odpowiednio w ilości 14 500 i 9 100 sztuk. Europa: PEUGEOT stawia na rentowną sprzedażMarka sprzedała w 2013 roku 897 000 samochodów (743 000 samochodów osobowych i 154 000 lekkich samochodów dostawczych), co przekłada się na spadek o 6,1% oraz 6,5% udziału w rynku w porównaniu do 6,8% w poprzednim roku.W Europie Środkowej i Wschodniej w warunkach ogólnie stabilnego rynku, Peugeot odnotował zwiększenie sprzedaży o 6,3%, z wyraźnym wzrostem na najważniejszych rynkach tego regionu (Węgry, Polska, Słowacja, Czechy...). Na europejskim rynku lekkich samochodów dostawczych PEUGEOT powinien utrzymać mocną pozycję z niemal niezmiennym udziałem w rynku na poziomie 10,5%. Polska: wyniki sprzedaży PEUGEOT POLSKA W roku 2013 Peugeot w Polsce osiągnął udział rynkowy na poziomie 5,47% w skumulowanej sprzedaży samochodów osobowych oraz dostawczych z liczbą 18 155 sztuk sprzedanych samochodów (5,12% za analogiczny okres w 2012 roku). Najwyższą dynamikę wzrostu miała sprzedaż samochodów dostawczych, która sięgnęła 33,7 % w stosunku do ubiegłego roku dając Peugeot udział 13,59 % i drugą lokatę na polskim rynku z liczbą 5734 egzemplarzy. (10,89% udziału w analogicznym okresie w 2012 roku) Najpopularniejszym modelem w gamie okazał się model Peugeot 208 z liczbą 3 838 sztuk zarejestrowanych na rynku polskim. Dodatkowo w segmencie B model 208 w roku 2013 względem 2012 zwiększył sprzedaż, aż o 40%. W roku 2014 Peugeot planuje kontynuację aktywności z modelem 208, a także wzmocnienie obecności w segmencie C za sprawą wprowadzonego do sprzedaży jesienią 2013 modelu 308, a także dzięki wprowadzeniu do gamy w 2014 odmiany SW. Wzrosty w Chinach W Chinach, będących największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie, PEUGEOT osiągnął znakomity wynik, ze wzrostem sprzedaży o 25,8 % (przy wzroście rynku o 19%) do rekordowego poziomu 272 000 samochodów i udziałami w rynku na poziomie 1,8% (1,7% w roku 2012). Wyniki te są owocem ambitnej polityki produktowej PEUGEOT (dwa modele wchodzące do sprzedaży w 2014 roku: 3008 i 301), rozbudowy sieci (540 dealerów na koniec 2013 roku), dużego nacisku na odpowiednią obsługę chińskich klientów (pierwsze miejsce w klasyfikacji JD Power China pod względem jakości obsługi posprzedażnej) oraz wprowadzenia do oferty nowych zespołów napędowych (e-Power). W Ameryce Łacińskiej (Argentyna, Brazylia, Chile, Meksyk), liczba sprzedanych samochodów marki wzrosła o 6%, zdecydowanie szybciej niż cała strefa (+2,9%), choć wyniki w poszczególnych krajach tej strefy są mocno zróżnicowane. W Rosji, na rynku, który skurczył się w 2013 roku o 5,4%, marka podjęła decyzję o ograniczeniu sprzedaży, której rentowność uległa znacznemu pogorszeniu ze względu na bardzo niekorzystny kurs euro względem rubla. W tych szczególnych warunkach PEUGOT sprzedał na rynku rosyjskim 33 900 samochodów, co przekłada się na spadek o 23,8%.W Algierii, w warunkach lekkiej poprawy na rynku (-1,5 %), PEUGEOT ustanowił kolejny rekord, sprzedając 74 400 samochodów (+ 12,1%). Do tego doskonałego wyniku przyczynił się sukces nowego modelu PEUGEOT 301.Dzięki temu po raz pierwszy od 10 lat Marka uplasowała się na pozycji lidera na rynku, uzyskując 17% udziałów (15% w roku 2012).
Szczegółowe wyniki PEUGEOT
| Udział w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych | ||
| 2012 | 2013 | Zmiana |
Europa (30 krajów) (Europa Zachodnia, Środkowa i Wschodnia) | 6,8 | 6,5% | -0,3 p. |
Chiny (zafakturowane sam. os.) | 1,7% | 1,8% | +0,1 p. |
Rosja | 1,5% | 1,2% | -0,3 p. |
Ameryka Łacińska (Argentyna, Brazylia, Chile, Meksyk) | 2,9% | 2,9% | -- |
|
| ||
| Sprzedaż sam.os. + lekkich sam.dost. (w tys.) | ||
| 2012 | 2013 | Zmiana |
Europa (30 krajów) (Europa Zachodnia, Środkowa i Wschodnia) | 955 | 897 |
-6,1%
|
Chiny (zafakturowane sam. os.) | 216 | 272 |
+25,8%
|
Rosja | 44 | 34 | -23,8% |
Ameryka Łacińska (Argentyna, Brazylia, Chile, Meksyk) | 167 | 175 | +4,6% |
Peugeot