Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Jaka jest pozycja Peugeota na świecie?

Peugeot 2008W 2013 roku, wobec trwającego nadal załamania na rynku europejskim, pomimo zarysowującej się stabilizacji oraz zróżnicowanej sytuacji na rynkach pozaeuropejskich, Peugeot sprzedał na całym świecie 1 553 000 samochodów. Sprzedaż zmontowanych samochodów (1 552 000 sztuk) utrzymuje stabilny poziom w stosunku do 2012 roku (1 555 000 sztuk). Spadek łącznej sprzedaży (samochodów zmontowanych + komponentów) o 8,7% w 2013 należy ogólnie przypisać zawieszeniu dostaw komponentów do Iranu od kwietnia 2012 (-144 000 samochodów). W 2013 roku marka Peugeot kontynuowała proces odnowy i poszerzania swojej oferty produktowej. PEUGEOT 208 wkrótce powinien osiągnąć próg 600 tysięcy wyprodukowanych samochodów. Liczba ta obejmuje auta wyprodukowane w Europie i Brazylii od wprowadzenia tego modelu w 2012 roku. W 2013 roku (wynik za 11 miesięcy) model ten umocnił swoją pozycję w Europie na podium w segmencie B, zwłaszcza we Francji, Belgii i Luksemburgu, Holandii, Portugalii i Danii. Ukoronowaniem sagi modeli „200" było pojawienie się w ofercie na wiosnę 2013 dwóch kultowych wersji, 208 XY i 208 GTi, na które do końca grudnia klienci złożyli 9 500 zamówień. Niemal jedna trzecia nabywców 208 wybiera wersje z poziomu 3 oraz 3+ (Féline , XY i GTi).Miejski crossover 2008, który od momentu wprowadzenia na rynek na wiosnę 2013 do końca grudnia zebrał ponad 82 000 zamówień, odniósł sukces przekraczający wyznaczone cele, mimo że kategoria CUV w segmencie B przeżywa obecnie dynamiczną ekspansję. 69% zamówień złożonych w Europie dotyczy poziomów wykończenia 3 oraz 4 z oferty tego modelu, podczas gdy początkowy cel wynosił 48%. Model 2008 jest również przeznaczony na rynki pozaeuropejskie, czego konkretnym przykładem będzie wprowadzenie go do sprzedaży w Chinach w 2014 roku i w następnym roku w Brazylii.Nowy PEUGEOT 308 również ma na swoim koncie udany debiut. W ciągu nieco ponad trzech miesięcy sprzedaży zebrał ponad 35 tysięcy zamówień i to jeszcze przed wprowadzeniem go na rynek Wielkiej Brytanii.Również i ten model, z ponad 50-procentowym mixem poziomów wykończenia 3 i 4 (Allure i Féline), potwierdza coraz większe znaczenie lepiej wyposażonych wersji w ofercie PEUGEOT. Na wiosnę oferta tego modelu wzbogaci się o nową wersję nadwoziową (SW) i innowacyjne zespoły napędowe, takie jak 1.6 Blue HDi i zupełnie nowy 1.2 THP, a także nową, automatyczną skrzynię biegów.PEUGEOT 301 - nowe narzędzie podboju marki na wschodzących rynkach (sprzedaż tego modelu na rynki pozaeuropejskie stanowi 93%), został wprowadzony w listopadzie do produkcji i sprzedaży w Chinach. W 2013 roku sprzedał się w ilości ponad 67 000 sztuk. Szczególny sukces odniósł w Algierii i Turcji. W 2014 roku PEUGEOT 301 przyczyni się do rozwoju marki. Jego sprzedaż na świecie ma wynieść przynajmniej 130 000 samochodów (w tym 65 000 w Chinach). W 2013 roku samochody Premium powinny stanowić ponad 1/5 (22%) łącznej sprzedaży marki, podczas gdy w 2012 roku było to 18%. Wśród nich należy wymienić PEUGEOT 508, z silnikami spalinowymi oraz HYbrid4, którego sprzedano 89 000 sztuk, w tym 30% w Chinach.Crossover 3008/3008 HYbrid4 zdobył 141 000 nabywców, głównie w Europie i Chinach. Klientom wydano również 74 000 miejskich crossoverów 2008.Model RCZ, którego oferta wzbogaciła się o radykalną wersję R, opracowaną przez Peugeot Sport, zdobył ponad 9 200 nabywców, a coupé-kabriolet i SUV 4008 sprzedały się odpowiednio w ilości 14 500 i 9 100 sztuk. Europa: PEUGEOT stawia na rentowną sprzedażMarka sprzedała w 2013 roku 897 000 samochodów (743 000 samochodów osobowych i 154 000 lekkich samochodów dostawczych), co przekłada się na spadek o 6,1% oraz 6,5% udziału w rynku w porównaniu do 6,8% w poprzednim roku.W Europie Środkowej i Wschodniej w warunkach ogólnie stabilnego rynku, Peugeot odnotował zwiększenie sprzedaży o 6,3%, z wyraźnym wzrostem na najważniejszych rynkach tego regionu (Węgry, Polska, Słowacja, Czechy...). Na europejskim rynku lekkich samochodów dostawczych PEUGEOT powinien utrzymać mocną pozycję z niemal niezmiennym udziałem w rynku na poziomie 10,5%. Polska: wyniki sprzedaży PEUGEOT POLSKA W roku 2013 Peugeot w Polsce osiągnął udział rynkowy na poziomie 5,47% w skumulowanej sprzedaży samochodów osobowych oraz dostawczych z liczbą 18 155 sztuk sprzedanych samochodów (5,12% za analogiczny okres w 2012 roku). Najwyższą dynamikę wzrostu miała sprzedaż samochodów dostawczych, która sięgnęła 33,7 % w stosunku do ubiegłego roku dając Peugeot udział 13,59 % i drugą lokatę na polskim rynku z liczbą 5734 egzemplarzy. (10,89% udziału w analogicznym okresie w 2012 roku) Najpopularniejszym modelem w gamie okazał się model Peugeot 208 z liczbą 3 838 sztuk zarejestrowanych na rynku polskim. Dodatkowo w segmencie B model 208 w roku 2013 względem 2012 zwiększył sprzedaż, aż o 40%. W roku 2014 Peugeot planuje kontynuację aktywności z modelem 208, a także wzmocnienie obecności w segmencie C za sprawą wprowadzonego do sprzedaży jesienią 2013 modelu 308, a także dzięki wprowadzeniu do gamy w 2014 odmiany SW. Wzrosty w Chinach W Chinach, będących największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie, PEUGEOT osiągnął znakomity wynik, ze wzrostem sprzedaży o 25,8 % (przy wzroście rynku o 19%) do rekordowego poziomu 272 000 samochodów i udziałami w rynku na poziomie 1,8% (1,7% w roku 2012). Wyniki te są owocem ambitnej polityki produktowej PEUGEOT (dwa modele wchodzące do sprzedaży w 2014 roku: 3008 i 301), rozbudowy sieci (540 dealerów na koniec 2013 roku), dużego nacisku na odpowiednią obsługę chińskich klientów (pierwsze miejsce w klasyfikacji JD Power China pod względem jakości obsługi posprzedażnej) oraz wprowadzenia do oferty nowych zespołów napędowych (e-Power). W Ameryce Łacińskiej (Argentyna, Brazylia, Chile, Meksyk), liczba sprzedanych samochodów marki wzrosła o 6%, zdecydowanie szybciej niż cała strefa (+2,9%), choć wyniki w poszczególnych krajach tej strefy są mocno zróżnicowane. W Rosji, na rynku, który skurczył się w 2013 roku o 5,4%, marka podjęła decyzję o ograniczeniu sprzedaży, której rentowność uległa znacznemu pogorszeniu ze względu na bardzo niekorzystny kurs euro względem rubla. W tych szczególnych warunkach PEUGOT sprzedał na rynku rosyjskim 33 900 samochodów, co przekłada się na spadek o 23,8%.W Algierii, w warunkach lekkiej poprawy na rynku (-1,5 %), PEUGEOT ustanowił kolejny rekord, sprzedając 74 400 samochodów (+ 12,1%). Do tego doskonałego wyniku przyczynił się sukces nowego modelu PEUGEOT 301.Dzięki temu po raz pierwszy od 10 lat Marka uplasowała się na pozycji lidera na rynku, uzyskując 17% udziałów (15% w roku 2012).

Szczegółowe wyniki PEUGEOT

 

 

 

 

Udział w rynku samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych

 

2012

2013

Zmiana

Europa (30 krajów)                 (Europa Zachodnia, Środkowa i Wschodnia)

6,8

6,5%

-0,3 p.

Chiny

(zafakturowane sam. os.)

1,7%

1,8%

+0,1 p.

Rosja

1,5%

1,2%

-0,3 p.

Ameryka Łacińska (Argentyna, Brazylia, Chile, Meksyk)

2,9%

2,9%

--

 

 

 

 

Sprzedaż sam.os. + lekkich sam.dost. (w tys.)

 

2012

2013

Zmiana

Europa (30 krajów)

(Europa Zachodnia, Środkowa i Wschodnia)

955

897

 

-6,1%

 

Chiny

(zafakturowane sam. os.) 

216

272

 

+25,8%

 

Rosja

44

34

-23,8%

Ameryka Łacińska

(Argentyna, Brazylia, Chile, Meksyk)

167

175

+4,6%

 

 

Peugeot

Przeczytaj również
Popularne