Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Jak się sprzedają auta Renault i Nissana na świecie

RenaultW 2011 roku Alians Renault-Nissan sprzedał rekordową ilość samochodów - 8 029 222 sztuk. Wzrost o 10,3% w stosunku do 2010 roku był spowodowany głównie lepszą sprzedażą na rynkach wschodzących i w Stanach Zjednoczonych. Alians Renault-Nissan osiągnął w 2011 roku 10,7% udziału w rynku światowym, odnotowując wzrost w stosunku do poprzedniego roku (10,3%). Wyniki sprzedaży wzrosły trzeci rok z rzędu. Grupa Renault sprzedała na całym świecie 2 722 062 samochody, czyli o 3,6% więcej niż w 2010 roku. Firma Nissan sprzedała 4 669 981 samochodów, co oznacza wzrost o 14,4%. Sprzedaż Łady wyniosła 637 179 samochodów - o 10,9% więcej niż w poprzednim roku.  Grupa RenaultW 2011 roku Grupa Renault odnotowała rekordową sprzedaż 2,7 miliona samochodów, co oznacza wzrost o 3,6% w porównaniu do poprzedniego roku. Sprzedaż poza Europą stanowiła 43% łącznej sprzedaży Grupy, z rekordowym wynikiem 1 172 686 sprzedanych samochodów. Wzrost o 19,2% był spowodowany szybką ekspansją takich rynków jak Rosja (+40%), Turcja (+13%) i Ameryka Łacińska (+10%). Silny wzrost był napędzany przez markę Renault, która osiągnęła wynik 2 260 694 sprzedane samochody - o 6,8% więcej niż w 2010 roku. Marka ta reprezentuje 83% sprzedaży Grupy. Sprzedaż marki Dacia w związku z problemami z zaopatrzeniem spowodowanymi przez tsunami w Japonii spadła o 1,8%. Sprzedaż Renault Samsung Motors spadła o 27%. W 2011 roku sześć spośród dziesięciu głównych rynków Grupy znajdowało się poza Europą. Brazylia zastąpiła na drugim miejscu Niemcy, plasując się zaraz za Francją w klasyfikacji głównych rynków Renault. Sprzedaż Renault w Brazylii, gdzie marka planuje zwiększenie mocy produkcyjnych w 2013 roku, wzrosła o 21% osiągając rekordowy wynik 194 300 sprzedanych samochodów na rynku, który odnotował wzrost jedynie o 3%. Udział w rynku Renault wyniósł 5,7% - o 0,9 punktu więcej niż w 2010 roku, głównie dzięki popytowi na takie modele jak Renault Sandero, Logan i Clio. W Rosji Grupa Renault odnotowała rekordowe wyniki zarówno sprzedaży jak i udziału w rynku. Wyniki sprzedaży podskoczyły o 60% do poziomu 154 734 sprzedanych samochodów, co powoduje, że jest to najszybciej rosnący rynek Renault. Udział w rynku osiągnął 5,8%, czyli 0,7 punktu więcej niż w poprzednim roku. Największym zainteresowaniem cieszyły się Renault Logan, Sandero i Fluence. Pomimo niestabilności gospodarczej i utraty zaufania konsumentów w Europie, Renault pozostało marką numer 2, z udziałem 8,6% w rynku pojazdów osobowych i użytkowych. Najlepiej sprzedające się samochody osobowe Renault w Europie to Mégane, Clio i Twingo. Oprócz tego Grupa Renault znalazła się w czołówce sprzedaży samochodów dostawczych w Europie już czternasty rok z rzędu – zdobyła 15,6% udziału w rynku. Nissan Firma Nissan odnotowała w 2011 roku rekordową sprzedaż 4 670 000 samochodów na całym świecie, co oznacza wzrost o 14,4% w stosunku do roku 2010. W Chinach, które są głównym rynkiem Nissana, marka − na czele z modelami Sunny i Teana, które znalazły się w czołówce rankingu sprzedaży − osiągnęła rekordową sprzedaż 1 247 738 samochodów, co daje wzrost o 21,9% w stosunku do roku 2010. Koncern Nissan na terenie Ameryki Północnej i Południowej osiągnął rekordową sprzedaż 1 561 230 samochodów marki Nissan i Infiniti, co daje wzrost o 17,2% w stosunku do roku poprzedniego. Sama marka Nissan zdobyła 7,5% udziału w rynku, co daje wzrost o 0,6 punktu, plasując ją na drugim miejscu na azjatyckim rynku motoryzacyjnym. Najwyższy wzrost sprzedaży odnotowano w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Brazylii. Stany Zjednoczone pobiły rekord sprzedaży- 1 042 534 samochody, co oznacza wzrost o 14,7% w stosunku do roku 2010, a w czołówce rankingu plasują się kompaktowa Versa oraz crossover Rogue. Nissan Altima, który odnotował wysoką sprzedaż w ciągu roku, wciąż znajduje się na liście najpopularniejszych samochodów w Stanach Zjednoczonych. Udziały Nissana w rynku tego kraju wzrosły osiągając 8,2%. W Meksyku, w 2013 roku, Nissan otworzy trzecią fabrykę samochodów, aby wzmocnić szybki rozwój marki na całym kontynencie amerykańskim. Sprzedaż marki wzrosła o 18,6%, a udział w rynku osiągnął 24,8%. W Brazylii, gdzie w 2014 roku koncern Nissan planuje budowę swojej pierwszej fabryki w Resende, jego sprzedaż praktycznie dwukrotnie wzrosła do poziomu 67 097 samochodów. Nissan był również marką, która odnotowała w 2011 roku najwyższy wzrost sprzedaży na rynku brazylijskim. W Japonii Nissan sprzedał 591 312 pojazdów, co oznacza spadek w stosunku do poprzedniego roku o 8,4% na rynku, który zmniejszył się o 15%. Udział koncernu Nissan w rynku wzrósł o jeden punkt do 14%. Nissan Serena okazał się najbardziej popularnym minivanem w kraju, z 84 359 sprzedanymi samochodami. W Europie Nissan odnotował rekordową sprzedaż 695 703 samochodów, co oznacza wzrost o 25,4% w układzie rocznym dzięki silnemu popytowi na samochody klasy crossover Qashqai i Juke. Firma zdobyła rekordowy udział w rynku wynoszący 3,7%, w porównaniu z 3,1% w 2010 roku. W Rosji, najważniejszym rynku Nissana w Europie, sprzedaż podskoczyła o 73,1%, co daje blisko 60 000 pojazdów. AvtoVAZ Łada Największy producent samochodów w Rosji sprzedał w 2011 roku 637 179 pojazdów na świecie, o 10,9% więcej niż w 2010 roku. Sprzedaż w Rosji wyniosła 578 387 samochodów, o 10,6% więcej niż w 2010 roku. Jego udział w rynku na świecie i w Rosji wyniósł odpowiednio 0,9% i 21,6%. Zerowa emisjaW październiku Grupa Renault wprowadziła na rynek model Kangoo Z.E., wybrany samochodem użytkowym roku 2012 [International Van of the Year]. Klienci flotowi zamówili do tej pory ponad 15 000 samochodów Kangoo Z.E. W grudniu Grupa rozpoczęła produkcję modelu Fluence Z.E., w pełni elektrycznego luksusowego samochodu inspirowanego klasyczną wersją Fluence. Wiosną 2012 roku Grupa Renault wprowadzi na rynek model Twizy, a w drugiej połowie roku model ZOE. Grupa Nissan sprzedała w 2011 roku ponad 22 000 pojazdów Nissan LEAF, który jest najlepiej sprzedającym się dotychczas samochodem elektrycznym. Nissan zaczął wprowadzać go do sprzedaży w grudniu 2010 roku. W 2011 roku Nissan LEAF został wybrany międzynarodowym samochodem roku, samochodem roku w Japonii i samochodem roku w Europie. 10 największych rynków zbytu Aliansu  

 

Sprzedaż całkowita

Udział w rynku (%)

Chiny

1 272 013

7,4%

Ameryka Północna

1 042 534

8,2%

Rosja*

878 990

32,9%

Francja

767 263

29,2%

Japonia

594 368

14,1%

Niemcy

254 425

7,5%

Meksyk

247 872

27,4%

Brazylia

261 568

7,7%

Włochy

193 375

10,1%

Korea Południowa

115 182

7,4%

*łącznie z marką Łada Źródło: Renault

Przeczytaj również
Popularne