Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN 2025

Hyundai liderem sprzedaży elektryków w Polsce. W maju

W maju zarejestrowano 287 samochodów elektrycznych Hyundai, o 890 procent więcej niż w ubiegłym roku. Udział wzrósł do 9,8 procent, a wśród klientów indywidualnych aż 22,8 proc.

Najpopularniejszymi modelami marki był nowy maluch Inster oraz Kona Electric, których zarejestrowano odpowiednio 149 i 100 egzemplarzy.

Premiera zaliczona do udanych

Od początku roku zarejestrowano już 757 samochodów elektrycznych Hyundai, co oznacz ponad 5-krotny wzrost względem tego samego okresu w roku ubiegłym. Do czerwca zarejestrowano więcej samochodów niż w całym 2024 roku, a jeszcze nie zakończyło się pierwsze półroczne 2025.

Sprzedaż modelu Inster rozpoczęła się w marcu, ale zaledwie po 3. miesiącach sprzedaży do klientów trafiło ponad 250 sztuk tego auta, z czego prawie połowa do osób indywidualnych.

Dobry wynik nie dziwi, skoro Inster dzięki programowi dopłat „NaszEauto”, o czym pisaliśmy więcej TUTAJ, przy maksymalnej sumie dotacji kosztuje 59 900 złotych.

Z finansowaniem

Równie atrakcyjnie Inster wypada w przypadku finansowania. W kredycie dostępny jest od 649 zł brutto miesięcznie, a w leasingu od 578 złotych netto miesięcznie. A niezależnie od formy finansowania i wersji oferuje ponad 320 km zasięgu, automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp, kamerę cofania, czujniki cofania oraz nowoczesne multimedia z łącznością Android Auto i Apple Car Play.

Również Kona Electric co miesiąc pojawia się na szczycie polskich rankingów sprzedaży samochodów elektrycznych. W maju do Klientów trafiło 255 sztuk tego modelu z napędem elektrycznym, a od początku roku 336 sztuk.

Ioniq goni Hyndaia

Modele submarki Ioniq również odnotowują wzrosty sprzedaży. W okresie od stycznia do maja sprzedaż modelu Iioniq 5 zwiększyła się o 164 proc., osiągając 132 sztuki, natomiast modelu Ioniq 6 – o 89 proc., do 34 egzemplarzy.

Zarówno Ioniq 5, jak i większy Ioniq 6, przy uwzględnieniu maksymalnej dopłaty z programu NaszEauto, dostępne są od 119 900 złotych. Z kolei sportowy Ioniq 5 N oferowany jest od 319 900 złotych.

Warto również podkreślić, że oprócz atrakcyjnych cen, każdy nabywca elektrycznego samochodu ma możliwość wyboru dodatkowego wyposażenia – Wallboxa, karty GreenWay z 2300 kWh energii lub rocznego ubezpieczenia OC/AC/NNW.

A na tym nie koniec, bo w tym roku Hyundai przygotował wiele nowości. Po debiucie Instera, najmniejszego z elektrów w gamie marki, zadebiutuje flagowy SUV Ioniq 9. Oraz nowy Ioniq 6, a także zupełnie nowy sportowy Ioniq 6 N.

Przeczytaj również
Popularne