Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Geneva Motor Show – najświeższe premiery!

salonSzwajcaria może nie jest motoryzacyjnym potentatem ale właśnie na ten niewielki kraj zwrócone są oczy niemal całego motoryzacyjnego świata. To tu możemy zobaczyć premierowe modele samochodów, które jeszcze w tym roku pojawią się w polskich salonach. Zapraszamy na przegląd pierwszej części nowości. Audi A3 DSC_1062_resize_exposureDSC_1064_resize_exposureDSC_1066_resize_exposureDSC_1055_resize_exposure
Nowa A-trójka jest jedną z bardziej wyczekiwanych nowości firmy z Ingolstadt. Model ten będzie oferowany tradycyjnie w wersji 3- i 5-drzwiowej, ale też jako kabriolet i, co zaskakujące, jako sedan. Kompakt Audi ma długość 424 cm i powstał w oparciu o nową płytę podłogową, którą w przyszłości będą wykorzystywać np. VW Golf VII oraz Skoda Octavia. Nowe Audi A3 będzie dostępne z trzema silnikami 1.4 i 1.8 TFSI (122 i 180 KM) oraz 2.0 TDI 143 KM). Audi A6 Allroad Quattro dsc_1282_resize_exposuredsc_1287_resize_exposuredsc_1286_resize_exposuredsc_1288_resize_exposure
W Genewie zadebiutowała już trzecia generacja uterenowionego Audi. Model ten ma o 6 cm powiększony prześwit w porównaniu z klasyczną A-szóstką, a także specjalna nakładki na progi oraz specjalne błotniki. Podwozie mają chronić osłony ze stali nierdzewnej. BMW 6 Gran Coupe IMG_0754IMG_0971
BMW 6 Gran Coupe to oręż Bawarczyków do walki z konkurentami w postaci Audi A7 i Mercedesa CLS. Podstawowy 3-litrowy motor benzynowy (640i) zapewnia moc 320 KM (ceny od 79 500 euro). Dla oszczędniejszych przygotowano wersję wysokoprężną 640d generującym moc 313 KM. Topowy model (650i) ma pod maską motor V8 o mocy 450 KM. Bentley EXP 9 F Concept DSC_1137_resize_exposureDSC_1140_resize_exposureDSC_1141_resize_exposureDSC_1135_resize_exposure
Nowy SUV Bentleya to jedna z bardziej zaskakujących tegorocznych premier – głównie ze względu na nietuzinkowy wygląd nadwozia, budzący mnóstwo kontrowersji. Żadnych natomiast kontrowersji nie budzi jednostka napędowa brytyjskiego SUV-a. Wyposażono go w motor W12 o pojemności 6-litrów i mocy 600 KM. Chevrolet Cruze Kombi DSC_1408DSC_1406
Chevrolet pokazał najbardziej rodzinną odmianę modelu Cruze – kombi. Równolegle też zostały odświeżone pozostałe wersje nadwoziowe. Nowy wariant ma długość 4 675 mm a więc jest dłuższy od hatchbacka o 16 cm a od sedana o 8 cm. Bagażnik Cruze'a kombi ma pojemność 500 litrów, a po złożeniu oparć dysponujemy 1500 l. Latem we wszystkich wersjach Chevroleta Cruze oferowana będzie pełna gama nowych silników. Oprócz dostępnych obecnie jednostek benzynowych 1,6 l i 1,8 l ofertę uzupełni turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, nowy diesel 1,7 l oraz unowocześniona jednostka wysokoprężna 2,0 l. Standardem w silniku benzynowym 1,4 l oraz jednostkach wysokoprężnych 1,7 l i 2,0 l będzie technologia start-stop. Citroen C4 Aircross DSC_1335IMG_0911IMG_0913IMG_0924
Kompaktowy crossovera Citroena – C4 Aircross – to kolejny Francuz z japońskimi genami. Samochód ten, podobnie jak bliźniaczy Peugeot 4008, powstał w oparciu o znanego na rynku od dwóch lat Mitsubishi ASX. Samochód może być napędzany jednym z dwóch silników benzynowych (1.6/115KM, 2.0/150 KM) lub też dieslami (1.6/110KM lub 2.0/150 KM). Citroen C1 FL IMG_0889
Citroen zaprezentował w Genewie również odświeżonego maluszka C1. Zmodernizowany model najłatwiej rozpoznamy po diodach LED na przednim zderzaku lub logo Citroen umieszczonym na masce w owalu. Ten mały samochód zyskał również nowe kolory nadwozia oraz zmiany w wyposażeniu wnętrza. Po raz pierwszy nabywca ma możliwość zamówić go z systemem wspomagającym parkowanie czy też z manetkami pod kierownicą do obsługi mechanicznej elektronicznie sterowanej skrzyni biegów. Dacia Lodgy dsc_1205_resize_exposureDSC_1431DSC_1437IMG_1077
Na salonie motoryzacyjnym w Genewie Dacia zaprezentowałą nowy model segmentu MPV – Lodgy. Ten 4,5-metrowy pojazd będzie oferowany w wersjach 5- i 7-osobowej. W porównaniu z innymi modelami tej marki zdecydowanie lepiej prezentuje się wizualnie deska rozdzielcza, na której znajdziemy nawet kolorowy dotykowy ekran nawigacji. Niedługo póżniej dołączy też wariant użytkowy. Przy pięciu pasażerach Lodgy dysponuje jeszcze bagaznikiem o pojemności 827 l, jednak gdy podróżujemy we dwójkę można go powiększyć do 2617 l. Pod maską montowane będa silniki beznynowe 1.6 oraz turboodoładowany 1.2 TCe o mocy 115 KM. Największą popularnością będą się zapewne cieszyć motory 1.5 dCI o mocach 90 i 110 KM. Nowa Dacia będzie konkurencją m.in. dla osobowych wersji Citroena Berlingo, Fiata Doblo, Peugeota Partnera jak również Renault Kangoo. Aby realnie z nimi konkurować ceny podstawowych wariantów Lodgy muszą być niższe niż 60 tys. zł brutto. Model powstaje w nowej marokańskiej fabryce Renault. Fiat 500L DSC_1473IMG_1097DSC_0220fiat_550l
Nowy minivan Fiata budzi mocne skojarzenia z kultową 500-ką. Oznaczenie „L" (od angielskiego słowa 'Large') to z kolei sygnał, że auto oferuje znacznie przestronniejszą kabinę pasażerską i kierowane jest do szerokiej grupy klientów szukających funkcjonalnego, a jednocześnie zwinnego samochodu. Nowy Fiat 500L mierzy 414 cm długośći, 178 cm szerokości oraz 166 cm wysokości. Początkowo w gamie jednostek napędowych znajdziemy dwa silniki benzynowe do wyboru (w tym motor z rodziny Twinair), a do tego również turbodiesla (1.3 MultiJet II). Miejscem produkcji nowego Fiata 500L będą gruntownie zmodernizowane zakłady w Serbii. Ford Kuga dsc_0188_resize_exposureDSC_1695dsc_0191_resize_exposureDSC_1691
Ford Kuga – to druga generacja SUV-a klasy średniej ze znaczkiem Forda na masce. O ile pierwsza wersja przyciągała uwagę swoimi niebanalnymi kształtami, to o jego następcy trudno powiedzieć to samo. Nowy Ford Kuga dostępny będzie ze 140- i 163-konnymi wersjami 2,0-litrowego silnika TDCi i automatyczną skrzynią biegów Ford Powershift (opcja) oraz 1,6-litrową benzynową jednostką napędową EcoBoost, już dostępną w modelach Ford Focus i Ford C-MAX Ford B-Max dsc_1318_resize_exposuredsc_0248_resize_exposuredsc_1315_resize_exposuredsc_0186_resize_exposure
Nowy Ford B-MAX - minivan segmentu B – wyróżnia się niezwykle praktycznym sposobem otwierania drzwi. Podczas gdy przednia para otwiera się normalnie do drzwi drugiego rzędu odsuwają się nie pozostawiając słupka B. Nowy model będzie dostępny w Polsce z silnikami: dieslowskimi Duratorq TDCi o pojemnościach 1.5, oraz 1.6 i mocy odpowiednio 75 i 95 KM, oraz benzynowymi: doładowanym 1.0 o mocy 100, lub 120 KM, a także 1.4 (90 KM) oraz 1.6 (105 KM). Ford Touneo Custom Concept DSC_1690IMG_1014ford_tourneo_conceptdsc_0252_resize_exposure
Ford Touneo Custom jest zapowiedzią nowej serii dostawczaków. Na razie pokazano jedynie wersję minibus. Model ten będzie napędzany m.in. wysokoprężnym silnikiem 2.2 Duratorq TDCi w trzech wariantach mocy: 100 KM, 125 KM i 155 KM. Gama modeli obejmie też szeroki wybór wersji nadwozia i dwa rozstawy osi (krótki i długi), co umożliwi dobranie odpowiedniej wersji przez użytkownika. Hyundai i20 FL dsc_1031_resize_exposuredsc_1040_resize_exposureDSC_1416dsc_1421_resize_exposure
Hyundai i20 został zaprezentowany w wersji po faceliftingu, upodabniającej go do pozostałych modeli koreańskiej marki. I trzeba przyznać – designerzy Hyundaia wykonali kawał dobrej roboty. Skupili się oni głównie na przedniej, najbardziej dyskusyjnej dotąd, części nadwozia. Nowością w ofercie silników jest jednostka wysokoprężna 1,1 litra o mocy 75 KM. Hyundai i30 Wagon dsc_1032_resize_exposuredsc_1035_resize_exposuredsc_1033_resize_exposuredsc_1037_resize_exposure
Hyundai zaprezentował model i30 drugiej generacji w wersji kombi. I30 Wagon jest dłuższy od hatchbacka o 18,5 cm i osiąga długość 448,5 cm. Nowy model może się pochwalić bardzo pojemnym bagażnikiem. Pryz komplecie pasażerów ma on kubaturę 528 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy bagażnik powiększa się do 1642 litrów. Do napędu i30 Wagon będą wykorzystywane te same silniki co w modelu hatchback, o mocach od 90 do 135 KM. Hyundai i-oniq dsc_1122_resize_exposuredsc_1278_resize_exposuredsc_1417_resize_exposuredsc_1420_resize_exposure
Jedną z bardziej zaskakujących premier był koncepcyjny Hyundai i-oniq. Model ten to 4,4-metrowy hatchback wyposażony w napęd hybrydowy typu EREV (podobnie jak Opel Ampera). Trzycylindrowy silnik spalinowy o pojemnosci 1-litra I mocy 45 KM nie napędza jednak kół a jest jedynie generatorem energii wykorzystywanej następnie przez motor elektryczny. Łącznie pojazd może osiągać moc 109 KM. Jaguar XF Sportbrake dsc_1386_resize_exposuredsc_0237_resize_exposuredsc_0240_resize_exposuredsc_0238_resize_exposure
Jaguar zaprezentował model XF w wersji kombi Sportbrake. Ma ono niemal takie same wymiary jak limuzyna. Długość modelu to 4966 mm, a więc jedynie o 5 mm niż dotychczasowa oferowana wersja. Jaguar XF Sportbrake oferuje przestrzeń bagażową 550 litrów, a maksymalna objętość po rozłożeniu tylnych siedzeń wynosi 1675 mm. Maksymalna długość ładunkowa to prawie 2 m. Jaguar XF Sportbrake wyposażony będzie m.in. w czterocylindrowy silnik Diesel 2,2 l lub sześciocylindrowy silnik benzynowy 3,0 l, każdy współpracujący z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. W przyszłości w wariancie XFR Sportbrake pod maskę trafi silnik V8 o mocy 510 KM. Isuzu D-Max IMG_1081DSC_1447DSC_1546
Produkowany od 10 lat pikap Isuzu D-Max wreszcie doczekał się następcy. Nowe nadwozie ma znacznie bardziej opływowe i przyjemne dla oka kształty. W środku wreszcie pojawiły się przyciski sterujące na kierownicy oraz boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. W wersji z przedłużoną kabiną mamy możliwość otwierania tylnych krótszych drzwi w kierunku przeciwnym do jazdy. Ułatwia to pasażerom wejście i wyjście. Do napędu produkowanego w Malezji pikapa służy 2,5-litrowy diesel o mocy 163 KM. Kia cee'd i cee'd SW DSC_1594DSC_1582IMG_0800kia_ceed_combi
Nowy cee'd jest dłuższy i niższy od poprzednika. Długość całkowita wzrosła o 50 mm (do 4310 mm) przy zmniejszonej o 10 mm wysokości (do 1470 mm), dzięki obniżeniu wysokości zawieszenia. Pomimo nowej płyty podłogowej, nowy cee'd utrzymuje niezmieniony rozstaw osi wynoszący 2650 mm. Kia cee'd oferowana będzie z gamą jednostek napędowych o mocy od 90 do 135 KM. W większości krajów Europy Zachodniej oznaczać to będzie możliwość wyboru pomiędzy dwoma silnikami benzynowymi − 1.4 MPI albo 1.6 GDI o mocy 100 i 135 KM oraz dwoma wysokoprężnymi: 1.4 WGT o mocy 90 KM lub 110 albo 128-konnym Dieslem 1.6 VGT. Na niektórych rynkach Europy dostępny będzie także silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 130 KM. Kia Ray EV DSC_1805DSC_1620DSC_1670DSC_1358
Kia Ray EV to miejskie auto o długości 3,6 m wyposażone w napęd elektryczny. Motor o mocy mocy 50 kW potrafi rozpędzić to auto do setki w 15,9 sek. Baterie litowo-jonowe o pojemności 16,4 kWh zapewniają zasięg do 140 km na jednym ładowaniu. W roku 2012 Kia planuje produkcję 2500 samochodów Ray EV, z których większość trafi do koreańskich agencji rządowych oraz instytucji użyteczności publicznej. Mercedes Klasy A dsc_1622_resize_exposuremercedes_adsc_1628_resize_exposuredsc_1630_resize_exposure
Nowy Mercedes klasy A jednoznacznie wskazuje, że chce odmłodzić swoją klientelę. Ten zgrabny kompakt (dł. 429 cm) będzie oferowany w jednej z sześciu wersji silnikowych, benzynowych 1.6/115 KM (A180), 1.6/156 KM (A200) oraz 2.0/211 KM (A250) oraz dieslach A180 CDI (109 KM), A200 CDI (136 KM) oraz A220 CDI (170 KM). Nowy Mercedes pojawi się w salonach po wakacjach. Mini Clubvan Mini_ClubvanMini_Clubvan_1
Użytkowy modelm Mini - Clubvan Concept - powstał w oparciu o znanego Clubmana. Tylne okna zastąpiła blacha lakierowana pod kolor nadwozia, zniknęła tylna kanapa, dzięki czemu powstała jednolita przestrzeń ładunkowa. Pojawiła się również klatka, która oddziela ją od przedziału pasażerskiego. Clubvan Concept ma te same wymiary zewnętrzne co MINI Clubman (długość 3937 mm, szerokość 1683mm, wysokość 1426mm). Mitsubishi Outlander DSC_1207DSC_1208
Jeszcze latem tego roku w polskich salonach pojawi się trzecia generacja crossovera Mitsubishi – Outlander. Na razie pod maską tego modelu będą montowane silniki: 2-litrowy benzynowy o mocy 150 KM lub też 2,2-litrowy diesel o tej samej mocy. W późniejszym czasie pojawi się również wariant hybrydowy Outlander P-HEV oraz elektryczny EV. Opel Ampera – Car of the Year 2012 DSC_1741DSC_1742DSC_1733DSC_1744
Znany już model Opel Ampera może się pochwalić zdobyciem prestiżowej nagrody Samochodu Roku 2012. Model ten zdobył u dziennikarzy 330 punktów, a kolejne miejsca zajęły Volkswagen Up (281 punktów) oraz Ford Focus (256 punktów). Do napędu akumulatorów w tym aucie służy 1.6 –litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM. Napęd na koła jest jednak przenoszony wyłącznie przy użyciu motoru elektrycznego. W efekcie Ampera jest w stanie spalić ok. 1,2 l benzyny na 100 km. Dużą barierą może być cena pojazdu, która na rynku niemieckim wynosi 45,5 tys. euro (ok. 190 tys. zł). Ampera trafi do pierwszych użytkowników w Polsce w czerwcu br. Opel Mokka DSC_1167DSC_1182DSC_1181opel_mokka
W Genewie premierę miał pierwszy miejski crossover Opla – Mokka. W ofercie przewidziano wersje z napędem na przednie koła oraz 4x4. Mierzący 4,28 m długości i oferujący do 1372 litrów pojemności bagażowej. W gamie jednostek napędowych pojawią się trzy silniki: wolnossący motor 1.6 115 KM oraz 1.4 140 KM turbo, a do tego jeszcze diesel 1.7 CDTi, który rozwija moc 130 KM. W salonach dealerskich wspomniane auto zadebiutuje pod koniec bieżącego roku. Peugeot 208 Peugeot_208_1Peugeot_208Peugeot_208_5Peugeot_208_6
Wiosną 2012 roku zadebiutuje Peugeot 208 - nowy model segmentu B. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowej oraz 3-drzwiowej. Nowy samochód wizualnie w niczym nie przypomina poprzedników: 207 i 206. Za to jego forma nadwozia zbliżona jest do Toyoty Yaris. Model 208 jest bardzo lekki (w najlżejszej wersji waży jedynie 975 kg, a średnio – 110 kg mniej w porównaniu z 207, a maksymalna różnica pomiędzy tymi dwoma modelami może wynieść aż 173 kg. W porównaniu z 207 jest o 7 cm krótszy i o 1 cm niższy). Nabywca będzie mógł wybierać pośród pięciu silników Diesla, z których cztery wyposażone są w system Stop&Start (e-HDi) zapewniają emisję CO2 w przedziale od 87 g/km do 99 g/km oraz niskie zużycie paliwa – średnio 3,4 l/100 km. Peugeot 208 to także nowa gama 3-cylidrowych silników benzynowych, 1,0 l oraz 1,2 l VTi, o zużyciu paliwa wynoszącym 4,3 l/100 km oraz emisji CO2 od 99 g/km. Peugeot 208 może być napędzany przez silniki benzynowe: 1.0/68 KM, 1.2/82 KM, 1.4/95 KM, 1.6/120 KM oraz 1.6/156 KM, lub też jednostki wysokoprężne: 1.4/68 KM, 1.6/92 KM i 1.6/115 KM. Peugeot 4008 Peugeot_4008
Kompaktowy crossover Peugeot 4008 to bliźniacza konstrukcja z modelami Mitsubishi ASX i Citroen C4 Aircross. Samochód może być napędzany jednym z dwóch silników benzynowych (1.6/115KM, 2.0/150 KM) lub też dieslami (1.6/110KM lub 2.0/150 KM). W Europie będzie on oferowany wyłącznie z napędem na cztery koła. Renault Zoe DSC_1705DSC_1711DSC_1714
Pokazywany na licznych targach elektryczny Renault Zoe wreszcie pojawił się w wersji produkcyjnej. Ten samochód segmentu B (dł. 408 cm) jest napędzany motorem 43 kW. Na jednym ładowaniu możemy nim przejechać nawet 210 km. Bezszelestne Renault trafi do salonów jesienią a cena podstawowego modelu zależy od rynku, na którym będzie oferowany (we Francij od 15 700 euro). Do tego trzeba również doliczyć miesięczny koszt wynajmu baterii, które nawet po zakupie auta nadal są własnością Renault. Seat Ibiza FL Ibiza_FL
Seat zaprezentował odmłodzoną Ibizę. Poza zmianami stylistycznymi głównie przedniej części nadwozia w świeższym modelu znajdziemy np. większy kolorowy wyświetlacz we wnętrzu oraz pojemniejsze schowki. Ibiza jest oferowana z silnikami o mocach od 60 do 150 KM. Toyota Yaris Hybrid Toyota_Yaris_HybridToyota_Yaris_Hybrid_1Toyota_Yaris_Hybrid_2Toyota_Yaris_Hybrid_3
Hybrydowy Yaris trafi na polski rynek już w maju br. Ma kusić firmy nie tylko niskimi kosztami eksploatacji, ale również ceną, której na razie nie ujawniono. Pod maską japończyka pracuje 1,5-litrowy silnik spalinowy o mocy 74 KM, który wraz z motorem elektrycznym daje łącznie ok. 100 KM. Według producenta ma on spalać zaledwie 3,5 l benzyny na setkę, ale nawet 66% przejazdów miejskich ma on dokonywać wykorzystując wyłącznie napęd elektryczny. Volkswagen Cargo Up! VW_Cargo_UpVW_Cargo_Up_1VW_Cargo_Up_2VW_Cargo_Up_4
W szerokiej gamie modelowej Volkswagena Up! pojawi się również wariant użytkowy – Cargo Up! Przy długości 354 cm możemy załadować do pojazdu nawet 1400 litrów ładunków (o 450 l więcej niż standardowo). Jak przystało na dostawczaka podłoga ładowni jest płaska, a miejsce kierowcy zabezpieczone jest przed przesuwaniem się towaru. Ładowność auta wynosi 426 kg, co w zupełności może wystarczyć miejskim kurierom. Volvo V40 DSC_1674DSC_1676volvo_v40_2
Volvo zaprezentowało 5-drzwiowy hatchback - nowe Volvo V40. Model ten będzie dostępny w 8 wersjach silnikowych, z których topowy wariant osiąga 254 KM. Ciekawostką w aucie jest dbałość o bezpieczeństwo pieszych. W przypadku zderzenia z nim, spod maski wystrzeli poduszka powietrzna, która swoim zasięgiem pokryje całą szybę. Produkcja nowego V40 ruszy w maju br. Samochód będzie produkowany w fabryce Volvo w Ghent (Belgia). Volvo szacuje sprzedaż nowego modelu na poziomie 90 tys. sztuk rocznie. 85% nabywców mają stanowić mieszkańcy Europy Zapraszamy do obejrzenia jeszcze gorących zdjęć z pierwszych godzin targów! Galeria Genewa 2012

Przeczytaj również
Popularne