Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Firmowa flota na LPG zdobywa zwolenników

fiorinolpgWtorkowe doniesienia odnośnie obniżki cen gazu przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, które porozumiało się z rosyjskim Gazpromem w sprawie zasad obliczania cen tego surowca, dobrze rokują na przyszłość. Kadra zarządzająca i managerowie wyższych szczebli mimo wszystko starają się ciąć koszty tam, gdzie to możliwe, co zauważalne jest szczególnie w przypadku branż, które w swojej działalności wykorzystują samochody. Przyszły rok powinien więc być łaskawy dla kierowców z instalacjami LPG, a fleet managerowie zarządzający flotami firmowymi powinni wziąć pod uwagę możliwość zakupu samochodów z LPG. W nowym roku wprowadzony zostanie przepis, który umożliwi kierowcom samodzielne tankowanie LPG na stacjach. Taki zapis w ustawie również przyczyni się do obniżenia kosztów gazu, ponieważ do tej pory właściciele stacji do obsługi dystrybutorów z gazem musieli zatrudniać przeszkolonych pracowników, teraz będą mogli zminimalizować ten koszt, podobnie jak koszty producentów i importerów w związku ze zmianą regulacji dotyczących zapasów paliw. Do tej pory firmy musiały magazynować odpowiednią ilość LPG jako rezerwę, jednak na początku nowego roku i to ma się to zmienić. Flota na gaz zyskuje uznanie Zarządy firm obligują swoich fleet managerów do obniżania kosztów eksploatacji samochodów służbowych, możliwie dokładnej przewidywalności budżetów związanych z użytkowaniem pojazdów, szybką realizację napraw i szkód blacharsko-lakierniczych, zapewnienie samochodów zastępczych na okres napraw i posiadanie przejrzystej polityki flotowej. Koszty paliwa trzymają wysoką cenę, więc i fleet managerowie próbują znaleźć sposób na mniejsze wydatki, instalując w firmowych samochodach instalacje gazowe. Oczywiście proces instalacji jest równoznaczny, przynajmniej w pierwszej fazie, z licznymi obawami związanymi z użytkowaniem floty z instalacją LPG. - Doskonale rozumiemy obawy fleet managerów oraz zarządów firm przed podjęciem decyzji o wyborze do swoich flot samochodów wyposażonych w instalacje LPG. Pojawienie się nieprzewidzianych kosztów i awarii, wykluczenia gwarancyjne importerów pojazdów na podzespoły, współpracujące z instalacją LPG, brak możliwości oszacowania budżetu serwisowego, niska wartość rezydualna wyeksploatowanych pojazdów po okresie użytkowania, problemy ze sprzedażą wyeksploatowanej floty z LPG. Idealnym rozwiązaniem dla chcących połączyć zdecydowane obniżenie kosztów paliwa oraz gwarancję stałości kosztów serwisowych, jak i optymalnie niskiej raty finansowej jest wynajem długoterminowy floty na instalacjach LPG – wylicza Bogdan Smyk, Menadżer Sprzedaży Flotowej w firmie Toyota CorpoCars Management Dobrygowski Sp. z o. o. Montaż instalacji LPG w samochodach, które oferujemy i doświadczenia, które zbieraliśmy na przestrzeni kilku lat, pozwoliły na skalkulowanie optymalnej oferty finansowania flot dla naszych klientów. Oszczędność, jaką można uzyskać wybierając wynajem floty na LPG jest z pewnością warta uwagi zarządzających i dyrektorów finansowych wielu firm – dodaje. Oszczędności, które można zyskać podczas użytkowania samochodów z instalacją LPG są uzależnione od liczby aut jeżdżących na błękitnym paliwie. Korzyści z wynajmu floty na LPG są widoczne gołym okiem. Oszczędność prawie 11 000 zł w okresie 36 miesięcy przy jednym tylko samochodzie to kwota, która przemawia do nawet najtwardszych przeciwników samochodów z instalacją gazową. Posiadając wolumen 10 samochodów – wynik jest prosty: 110 000 zł zaoszczędzone na paliwie to już solidna suma, którą można zainwestować w rozwój firmy. Potwierdzają to opinie zadowolonych managerów, którzy zdecydowali się na instalację LPG w swoich samochodach. - Zgodnie z moimi oczekiwaniami i kalkulacjami, montaż instalacji LPG w Toyotach Yaris stał się niezwykle opłacalną inwestycją, ponieważ, szczególnie w branży szkolenia kierowców, oferuje największe możliwości w obniżeniu kosztów eksploatacji związanych z paliwem, co potwierdzają moje analizy jego średniego zużycia: 6 l/100 km w trasie i 7 l/100 km w mieście. Zauważyłem zwiększenie ilości przejechanych kilometrów w trasie na jednym zbiorniku po zatankowaniu gazu lepszej jakości (szczególnie Shell), co jeszcze bardziej przełożyło się na wydajność i oszczędności. Warto dodać, że montaż instalacji LPG nie spowodował żadnych efektów ubocznych w eksploatacji samochodów – przekonuje Bartosz Mazurek, menadżer OSK „Mazurek" w Lubinie. Rokowania dla fleet managerów są dobre Liczne opinie właścicieli flot samochodowych obalają mity dotyczące eksploatacji samochodów z LPG, co powoduje wzrost zainteresowania tym rodzajem paliwa, szczególnie dla fleet managerów zarządzających dużymi parkami samochodowymi, którzy coraz częściej interesują się tą kwestią. Prognoza niższych cen gazu, gwarancje na samochody z instalacjami LPG oraz obalanie mitów oraz stereotypów dotyczących tego paliwa dobrze rokują na przyszłość, a to krok milowy w pozytywnym i ekonomicznym postrzeganiu flot na gaz w Polsce. Szczególnie teraz, kiedy ceny oleju napędowego i benzyny zrównały się i pokonały barierę 5,50 zł za litr zainteresowanie zasilaniem aut firmowych z wykorzystaniem LPG cały czas rośnie.   Toyota Lubin

 

Przeczytaj również
Popularne