Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Dealerzy Stellantis połączyli siły


Porozumienia Stowarzyszeń Dealerów marek samochodowych Opel, Peugeot, Fiat i Citroen w Polsce w przedmiocie powołania Federacji Stowarzyszeń Dealerów Stellantis

 


Członkowie Zarządów Stowarzyszenia Polskich Dealerów Opla, Stowarzyszenia Dealerów Grupy Fiat, Chrysler, Jeep w Polsce, Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot oraz Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroena w Polsce podpisali porozumienie w przedmiocie powołania Federacji Stowarzyszeń Dealerów Stallantis.
Głównymi celami działania Federacji będą:
- koordynowanie działalności sfederowanych stowarzyszeń,
- reprezentowanie interesów członków sfederowanych stowarzyszeń wobec Stellantis Poland oraz importerów marek samochodowych Grupy Stellantis,
- inicjowanie i koordynowanie współpracy z bankami, towarzystwami leasingowymi i ubezpieczeniowymi oraz innymi firmami, w szczególności z obszaru branży motoryzacyjnej,
- integrowanie zarówno sfederowanych stowarzyszeń dealerskich jak i ich członków, poprzez organizację konferencji i spotkań ogólnopolskich,
- współpraca w zakresie organizowania grup zakupowych,
- organizacja i koordynowanie centralnego doradztwa prawnego,
"Podpisanie porozumienia jest bardzo ważnym wydarzeniem dla naszych Stowarzyszeń.
Naszym głównym celem jest integracja dealerów, aby był jeden przekaz, jeden głos i łatwiejsza komunikacja z koncernem Stellantis.
Współpraca zawsze przynosi korzyści, mamy na to wiele dowodów w ponad 20 letniej historii Stowarzyszenia Dealerów Opla. Szukamy pozytywów, liczymy na efekt synergii i rozwój naszych firm w przyszłości." - powiedział Ireneusz Szpot, Prezes Stowarzyszenia Polskich Dealerów Opla.
"Powstała Federacja – to jest początek, za chwilę wyłoni się stowarzyszenie wszystkich dealerów Stellantis. W zespole siła - myślę, że taki sam cel miało powstanie koncernu Stellantis. Jest nas około 240 przedsiębiorców, którzy mają podobne problemy, ale wszyscy chcą się rozwijać i pracować - to był cel zjednoczenie się, które daje zdecydowanie więcej możliwości działania na wszystkich płaszczyznach. Liczymy, że dzięki jednej reprezentacji dealerów wzajemne relacje z Grupą Stellantis w Polsce będą dużo łatwiejsze. Obie strony powinny być z tego faktu zadowolone.” - powiedziała Grażyna Dukiewicz, Prezes Stowarzyszenia Dealerów Grupy Fiat, Chrysler, Jeep w Polsce.
Członkami Federacji będą 4 stowarzyszenia dealerskie, zrzeszające prawie wszystkich dealerów marek samochodowych wchodzących w skład koncernu Stellantis.
Aktualnie sieć dealerska marek Grupy Stellantis składa się z 73 salonów Opla,
67 Fiata, 52 Peugeota, 52 Citroena, 27 Jeepa, 28 Alfy Romeo, 9 Abartha, 5 DS-a i 2 Maserati. Razem daje to liczbę 317 salonów marek samochodowych Stellantis.
"Podpisanie umowy federacyjnej jest krokiem milowym w relacjach z Grupą Stellantis; łączymy siły, jednoczymy relacje biznesowe, które pomogą nam przetrwać aktualnie trudną sytuację. Jesteśmy pierwszym krajem w Europie, który wdraża projekt połączenia kilku stowarzyszeń w jedną federację, inne kraje będą za nami podążać. Liczymy na skoordynowanie działań oraz poprawę relacji biznesowych ze Stellantis; musimy myśleć globalnie."
powiedział Artur Dąbrowski, Prezes Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot: "Stworzenie Federacji jest związane z połączeniem marek samochodowych grup PSA i FCA. Czujemy, że dzięki porozumieniu będziemy mieli łatwiejszą komunikację z koncernem. Federacja pozwoli nam na zjednoczenie dealerów wielomarkowych, będzie nam łatwiej ze sobą rozmawiać; choć musimy pamiętać, że nadal będziemy ze sobą konkurować. Powstaje chyba największe stowarzyszenie dealerów samochodowych w Polsce"- powiedział Jarosław Łoziński, Prezes Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroena w Polsce.

Przeczytaj również
Popularne