Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Chiński BYD myśli o inwestycjach motoryzacyjnych w Polsce lub Bułgarii

bydk9Chiński producent samochodów oraz największy na świecie producent baterii i akumulatorów do urządzeń elektrycznych BYD (Build Your Dreams) bada możliwość podjęcia produkcji samochodów w Europie. Wstępnie planuje podjęcie produkcji samochodów osobowych w Bułgarii, ale pod uwagę bierze również Polskę jako miejsce produkcji autobusów elektrycznych. Obecnie trwają rozmowy z jednym z krajowych producentów. Za Bułgarią przemawiają znacznie niższe koszty pracy niż w Polsce. Za Polską z kolei bardzo bogata sieć producentów komponentów dla przemysłu autobusowego oraz możliwość rozpoczęcia produkcji w już istniejącym zakładzie. Równolegle Chińczycy już rozpoczęli budowę fabryki autobusów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych. Będą one przeznaczone na rynki Ameryki Północnej. Polacy już mają możliwość zapoznania się z produktami BYD. Do 18 czerwca o ulicach Warszawy jeździ autobus elektryczny K9. Trafi on następnie do innych polskich miast. Po testach w Polsce autobus zostanie wypożyczony do testów przewoźnikowi z Paryża. BYD K9 był od początku konstruowany jako autobus elektryczny. Dlatego ma odpowiedni rozkład masy, a więc przede wszystkim ciężkich baterii, które ważą aż trzy tony. Jak zapewnia producent, K9 ma też dobrze rozwinięty system odzyskiwania energii, dzięki czemu akumulatory są doładowywane podczas zwalniania i hamowania. Podczas jazd w Warszawie BYD, z włączoną klimatyzacją, osiągnął zasięg ok. 250 km. Jazda pod mniejszym obciążeniem wydłuża zasięg do ok. 300 km. Czas ładownia uzależniony jest od stosowanej ładowarki. Testowany autobus ładuje się w stołecznej zajezdni około trzech godzin. Dopiero po 2000 cykli ładowań wydajność akumulatorów spada do 85%. Jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że autobus ładowany będzie ok. 250 razy w ciągu roku to taki poziom wydajności osiagnie dopiero po ok. ośmiu latach. W pierwszym kwartale 2013 roku BYD K9 uzyskał europejską homologację. To pozwoliło na rozpoczęcie oficjalnej sprzedaży na naszych rynkach. Pierwszymi krajami w Europie, gdzie elektryczne autobusy BYD już regularnie kursują, są Holandia (6 autobusów) i Włochy (2 autobusy w Mediolanie).Pierwsze zamówienia zostały też zebrane w Kolumbii, Izraelu i Turcji. PD

 
 

Przeczytaj również
Popularne