Najważniejsze wnioski z badania Mobility Monitor dotyczące danych osobowych i prywatności są następujące:
Większość respondentów jest skłonna udostępnić swoje dane (anonimowo), aby podnieść komfort jazdy. Dotyczy to w szczególności sytuacji, w której podzielenie się danymi pozwoliłby na: zmniejszenie korków ulicznych i skrócenie czasu podróży (70% respondentów), zmniejszenie kosztów paliwa i serwisu (70%), zmniejszenie emisji zanieczyszczeń z pojazdów (68%) lub poprawę osiągów samochodu (66%).
Mobility Monitor to międzynarodowe badanie przeprowadzone wśród ponad 4 000 kierowców w 16 różnych krajach na temat głównych wyzwań stojących przed kierowcami i przemysłem motoryzacyjnym.
Tex Gunning, CEO LeasePlan:
"Głód informacji" naszych coraz inteligentniejszych samochodów jest prawdziwym zmartwieniem kierowców. Przemysł motoryzacyjny musi zatem umożliwić kierowcom uzyskanie wiedzy na temat tego, jakie dane są zbierane i w jakim celu . Kierowcy potrzebują również prostego rozwiązania - jeśli chcą usunąć swoje dane osobowe, muszą mieć taką możliwość.
Uważamy, że możemy dać kierowcom prawdziwy komfort tylko wtedy, gdy stworzymy "neutralny serwer" dla danych zbieranych przez samochody. . Pozwoliłoby to na anonimowe gromadzenie danych i dałoby kierowcom o wiele większą kontrolę nad tym, jakie dane są udostępniane,
Badanie „Dane osobowe&Prywatność” w ramach raportu Mobility Monitor jest dostępne pod adresem : https://www.leaseplan.com/corporate/news-and-media/newsroom