Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Audi liderem segmentu premium. W Polsce

29 161 tys. samochodów wystarczyło, by zostać liderem polskiego rynku premium. Audi w ubiegłym roku sprzedało w Polsce więcej aut niż Mercedes i BMW. Rynek w tym czasie urósł o 18,4 proc., Audi zwiększyło sprzedaż o 12.

W 2024 roku segment premium w Polsce odnotował znaczący wzrost. W minionych 12 miesiącach zarejestrowano ponad 129,5 tys. nowych samochodów z wyższej półki, co oznacza wzrost o 18,4 proc. (20 094 sztuki) w porównaniu z rokiem 2023. Audi umocniło w tym czasie swoją pozycję lidera tego rynku.

Największą popularnością wśród klientów marki z czterema pierścieniami w logo cieszył się model Q5, którego wybrało 5021 klientów. Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych modeli Audi zajął A4 z wynikiem 4853 zarejestrowanych egzemplarzy, a podium uzupełnił model Q3 z liczbą 4296 samochodów.

Cała grupa w górę

Sukces Audi wpisuje się w bardzo dobre wyniki całej Grupy Volkswagen w Polsce. W roku 2024 niemal wszystkie marki reprezentowane przez Volkswagen Group Polska odnotowały wzrost liczby rejestracji, a łączna sprzedaż Grupy przekroczyła poziom 148 tysięcy samochodów osobowych. Warto również podkreślić sukces w segmencie elektromobilności – Audi Q4 e-tron z wynikiem 702 zarejestrowanych egzemplarzy okazał się najbardziej popularnym modelem elektrycznym w całej Grupie Volkswagena w Polsce.

Najpopularniejsze marki premium w 2024 roku:

  1. Audi (29 161 szt.)
  2. Mercedes (27 868 szt.)
  3. BMW (27 117 szt.)
  4. Volvo (14 948 szt.)
  5. Lexus (14 679 szt.)
  6. Tesla (4461 szt.)
  7. Porsche (4131 szt.)
  8. Mini (2473 szt.)
  9. Land Rover (2141 szt.)
  10. Alfa Romeo (1523 szt.)

Co ciekawe w tym roku z segmentu premium znika Tesla. Od tej pory będzie traktowana jak marka popularna na równi z m.in. Fiatem, Dacią ale także Mazdą, Volkswagenem czy Skodą.

TOP 20

Najchętniej kupowane modele segmentu premium w 2024 roku:

  1. Volvo XC60 (6174 szt.)
  2. Lexus NX (5727 szt.)
  3. Audi Q5 (5021 szt.)
  4. Audi A4 (4853 szt.)
  5. Audi Q3 (4296 szt.)
  6. Audi A3 (4048 szt.)
  7. Mercedes GLC (3955 szt.)
  8. BMW serii 3 (3778 szt.)
  9. Volvo XC40 (3664 szt.)
  10. BMW X5 (3505 szt.)
  11. BMW serii 5 (3263 szt.)
  12. Mercedes GLC Coupe (3139 szt.)
  13. BMW X3 (3046 szt.)
  14. BMW X1 (2986 szt.)
  15. Lexus RX (2834 szt.)
  16. Audi A6 (2774 szt.)
  17. Mercedes klasy E (2374 szt.)
  18. Lexus LBX (2366 szt.)
  19. Mercedes CLA (2350 szt.)
  20. Tesla Model Y (2269 szt.)

Ten wynik potwierdza rosnące zainteresowanie nowoczesnymi technologiami napędowymi w segmencie premium. To, co od zawsze było charakterystycznym atrybutem marki, czyli oferowanie topowych rozwiązań technologicznych, pozwoliło nam odnieść w minionym roku rewelacyjne rezultaty sprzedażowe, za co dziękuję całemu zespołowi.

Wierzę, że wraz z debiutem nowych modeli rok 2025 także będzie dla nas pełen sukcesów. Spodziewamy się m.in. znaczącego wzrostu zainteresowania naszymi hybrydami plug-in, oferującymi możliwość pokonania coraz dłuższych dystansów wyłącznie przy wykorzystaniu napędu elektrycznego – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce.

Przeczytaj również
Popularne