29 161 tys. samochodów wystarczyło, by zostać liderem polskiego rynku premium. Audi w ubiegłym roku sprzedało w Polsce więcej aut niż Mercedes i BMW. Rynek w tym czasie urósł o 18,4 proc., Audi zwiększyło sprzedaż o 12.
W 2024 roku segment premium w Polsce odnotował znaczący wzrost. W minionych 12 miesiącach zarejestrowano ponad 129,5 tys. nowych samochodów z wyższej półki, co oznacza wzrost o 18,4 proc. (20 094 sztuki) w porównaniu z rokiem 2023. Audi umocniło w tym czasie swoją pozycję lidera tego rynku.
Największą popularnością wśród klientów marki z czterema pierścieniami w logo cieszył się model Q5, którego wybrało 5021 klientów. Drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych modeli Audi zajął A4 z wynikiem 4853 zarejestrowanych egzemplarzy, a podium uzupełnił model Q3 z liczbą 4296 samochodów.
Sukces Audi wpisuje się w bardzo dobre wyniki całej Grupy Volkswagen w Polsce. W roku 2024 niemal wszystkie marki reprezentowane przez Volkswagen Group Polska odnotowały wzrost liczby rejestracji, a łączna sprzedaż Grupy przekroczyła poziom 148 tysięcy samochodów osobowych. Warto również podkreślić sukces w segmencie elektromobilności – Audi Q4 e-tron z wynikiem 702 zarejestrowanych egzemplarzy okazał się najbardziej popularnym modelem elektrycznym w całej Grupie Volkswagena w Polsce.
Co ciekawe w tym roku z segmentu premium znika Tesla. Od tej pory będzie traktowana jak marka popularna na równi z m.in. Fiatem, Dacią ale także Mazdą, Volkswagenem czy Skodą.
Najchętniej kupowane modele segmentu premium w 2024 roku:
Ten wynik potwierdza rosnące zainteresowanie nowoczesnymi technologiami napędowymi w segmencie premium. To, co od zawsze było charakterystycznym atrybutem marki, czyli oferowanie topowych rozwiązań technologicznych, pozwoliło nam odnieść w minionym roku rewelacyjne rezultaty sprzedażowe, za co dziękuję całemu zespołowi.
Wierzę, że wraz z debiutem nowych modeli rok 2025 także będzie dla nas pełen sukcesów. Spodziewamy się m.in. znaczącego wzrostu zainteresowania naszymi hybrydami plug-in, oferującymi możliwość pokonania coraz dłuższych dystansów wyłącznie przy wykorzystaniu napędu elektrycznego – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marki Audi w Polsce.