W tym roku ma miejsce jubileusz dziesięciolecia istnienia na rynku kart MOYA firma. Program flotowy, oferujący karty paliwowe i aplikację mobilną, na przestrzeni minionej dekady stał się atrakcyjną propozycją dla firm transportowych i logistycznych różnych wielkości, skutecznie uzyskując istotną część polskiego rynku kart paliwowych.
MOYA Firma to rozwiązanie ściśle dostosowane do wymagań firm – ich wielkości, liczby i rodzajów pojazdów, a także ilości tankowanego paliwa. Ponieważ oczekiwania klientów w zakresie obsługi i oferowanych na stacjach usług rosną, jednym z dodatkowych rozwiązań w ramach kart paliwowych MOYA Firma jest aplikacja mobilna. Za atrakcyjną ofertą, która zyskuje coraz więcej użytkowników stoi 10 lat doświadczeń na rynku.
Wspólna droga do sukcesu
- Wprowadzenie na rynek kart paliwowych było naturalnym krokiem w rozwoju oferty sieci stacji paliw MOYA. Konsekwentnie rozwijaliśmy program flotowy i dynamicznie zdobywaliśmy nowych klientów. Istotne znaczenie miał wzrost liczebności stacji paliw MOYA, które z czasem stały się dostępne przy większości dróg krajowych – mówi Paweł Grzywaczewski, członek zarządu Anwim S.A.
Program flotowy MOYA Firma rozwijał się wraz z polskim rynkiem transportowym, który dziś jest europejską potęgą.
- MOYA Firma początkowo oferowała jedynie karty paliwowe, które uprawniały użytkowników do bezgotówkowego tankowania oraz rabatów na paliwo. Zakres usług był wzbogacany w wyniku bliskiej współpracy z klientami – firmami transportowymi. Rozwiązanie było coraz lepiej dostosowywane do potrzeb poszczególnych grup użytkowników – zarówno mikroflot, jak i firm dysponujących potężnymi parkami samochodowymi – dodaje Paweł Grzywaczewski.
Na przestrzeni dekady oferta MOYA Firma stała się kompleksowa, elastyczna i w pełni skalowalna – w zależności od potrzeb konkretnej firmy. Najważniejszym jej zadaniem jest umożliwienie użytkownikom optymalizacji kosztów poprzez atrakcyjne rabaty na paliwa oraz uproszczenie procesu rozliczania tankowania poprzez wystawianie zbiorczych faktur. Stosowanie kart MOYA Firma ponadto zapewnia pełną kontrolę nad dokonanymi tankowaniami poprzez panel klienta oraz aplikację mobilną. Oferta MOYA Firma to również możliwość bezpłatnego ubezpieczenia każdego użytkownika karty paliwowej – pakiet NNW to kolejna forma oszczędności dla pracodawcy.
Rozliczenia – pod pełną kontrolą
- Menedżerowie flot doceniają kwestie związane z rozliczeniami za usługi. Karta MOYA Firma umożliwia optymalny dla każdej firmy sposób rozliczenia tankowania, oferuje atrakcyjne warunki handlowe, zbiorcze fakturowanie i raportowanie za ustalone okresy. Bardzo istotnym uzupełnieniem programu MOYA Firma jest aplikacja mobilna pod tą samą nazwą – wyjaśnia Paweł Grzywaczewski.
Aplikacja oferuje dwa profile funkcjonowania. Profil właściciela pozwala na sprawne zarządzanie finansami, płatnościami za faktury z poziomu szybkich przelewów oraz zapewnia kontrolę nad przebiegiem procesu tankowanych pojazdów. Użytkownik ma wgląd w transakcje z dowolnych przedziałów czasowych. Z kolei tryb kierowcy umożliwia zapłatę za tankowanie bez użycia fizycznej karty MOYA Firma na wszystkich stacjach sieci (obsługowych, samoobsługowych i automatycznych). Oferuje także nawigację oraz aktualną mapę stacji MOYA.
Coraz większy zasięg – także zagranicą
Oferta MOYA Firma jest elastyczna i komfortowa – dostosowana do zróżnicowanego grona odbiorców. Karty MOYA Firma honorowane są na każdej z ponad 350 stacji MOYA w całej Polsce. W sieci MOYA znajduje się także wiele stacji automatycznych, które położone są przy głównych szlakach transportowych. Ich oferta skierowana jest wyłącznie do obsługi klientów flotowych. Tankowanie na stacjach automatycznych odbywa się błyskawicznie, a płatność za paliwo dokonywana jest w zewnętrznym terminalu.
W ostatnim czasie Anwim S.A., operator sieci stacji paliw MOYA, podpisał umowę warunkową na akwizycję holenderskiej spółki The Fuel Company Holding BV (dalej: TFC), emitenta i operatora kart paliwowych TFC. Karty TFC akceptowane są na ponad 8 tys. stacjach w 18 krajach Europy. Celem zakupu tej spółki przez Anwim S.A. jest zaoferowanie użytkownikom programu flotowego MOYA Firma możliwości tankowania w całej Europie, rozliczenie opłat drogowych oraz szybki i prosty zwrot podatku VAT i akcyzy za zakupione zagranicą paliwo.
- Pozyskanie spółki The Fuel Company Holding BV pozwoli Anwim S.A. znacznie zwiększyć zasięg i poszerzyć katalog usług dla klientów flotowych. Dzięki temu nasza oferta będzie bardziej kompleksowa i atrakcyjna dla obecnych użytkowników programu MOYA Firma, którzy świadczą usługi transportowe także poza granicami kraju. Liczymy też, że dzięki przejęciu TFC znacznie przyspieszymy pozyskiwanie nowych klientów i tym samym znacznie zwiększymy nasze udziały na krajowym rynku flotowym. Oczywiście, będziemy nadal rozwijać ofertę TFC i zwiększać sprzedaż w całej Europie. Mamy w tym zakresie naprawdę duże ambicje. Akwizycja firmy The Fuel Company Holding BV z pewnością jest kolejnym kamieniem milowym w rozwoju Anwim S.A. – uważa Paweł Grzywaczewski.
Plany na przyszłość
Plany rozwoju oferty MOYA Firma zakładają wprowadzenie szeregu nowych możliwości, rozwiązań oraz narzędzi, które usprawnią zarządzanie flotą samochodową, ale również pozwolą jeszcze bardziej zoptymalizować wydatki.
- Obecnie w dziale kart flotowych MOYA Firma realizujemy duże projekty rozwojowe, wspomagające sprzedaż oraz inwestycje w modernizację systemów CRM i ERP. Duży nacisk kładziemy na dalszy rozwój aplikacji mobilnej. Dążymy do tego, by była ona jak najbardziej funkcjonalna, intuicyjna i przyjazna dla użytkowników, czyli kierowców i osób zarządzających flotą pojazdów lub właścicieli firm transportowych. Dlatego ostatnio wprowadziliśmy funkcjonalność NFC, która pozwala na szybkie i wygodne płatności zbliżeniowe telefonem. Opcja ta dostępna jest po aktualizacji androidowej wersji aplikacji MOYA Firma dla telefonów z modułem NFC – mówi Paweł Grzywaczewski.
Co do rozszerzania samej oferty, należy podkreślić, że otwierane są kolejne stacje automatyczne – przeznaczone dla klientów flotowych. Lokalizowane są one zarówno w dużych aglomeracjach miejskich, jak i przy ważnych szlakach transportowych – w miejscach, strategicznych z punktu widzenia krajowej i międzynarodowej logistyki.
MOYA Firma – elastyczna propozycja dla każdej floty
Oferta MOYA Firma jest elastyczna i komfortowa, dostosowana do zróżnicowanego grona odbiorców. Jako jedyna sieć w kraju ma w swojej ofercie trzy rodzaje stacji. Tradycyjne, czyli z wielobranżowym sklepem i Caffe MOYA, następnie automatyczne – dostosowane do obsługi flot, a także samoobsługowe: MOYA express – z ofertą dla klientów detalicznych i biznesowych. Sieć jest także liderem, jeżeli chodzi o tempo rozwoju. Na koniec ubiegłego roku otwarto trzechsetną stację w granatowo-czerwonych barwach MOYA. Do końca tego roku będzie ich około 360, a w 2024 roku – aż 500 punktów z logo MOYA w całej Polsce.
Moya