Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
TruckCare - 2

Obsługa ostatniej mili

„Ograniczenia w poruszaniu się, robieniu zakupów w tradycyjny sposób itd. stawiają nowe wyzwania przed firmami logistycznymi. Myślę, że trwale zmienimy nasze nawyki zakupowe, co da impuls do rozwoju systemu obsługi ostatniej mili. Stawia to wyzwanie, a tym samym szanse na nowe scenariusze współpracy podmiotów i zarządzających przestrzeniami miejskimi w rewolucji systemu dostaw” – mówi Michał Iwanek, CEO Fraikin Polska.

Mimo trudnej sytuacji związanej z pandemią, która od marca wprowadza ogromny chaos zarówno w życiu każdego z nas, jak i niemal w każdej branży gospodarki, Fraikin Polska poradził sobie na tyle dobrze, że odnotowuje większe zainteresowanie ze strony klientów i rozwija struktury, zatrudniając nowych pracowników.

To, w jaki sposób firma funkcjonuje w obecnych czasach, to na pewno efekt długoletniego doświadczenia, a także sposób zarządzania, który opiera się w głównej mierze na ciągłej obserwacji rynku, analizie, możliwości szybkiej adaptacji do zachodzących zmian oraz na wprowadzaniu ciągłych innowacji.

Widzimy zwiększony popyt na nasze usługi, a w związku z tym, że wprowadziliśmy uproszczone procedury dotyczące wynajmu pojazdów, zarówno w zakresie wynajmu krótko-, średnio-, jak i długoterminowego, to np. w zakresie krótkiego terminu jesteśmy w stanie podpisać umowę z klientem i dostarczyć mu pojazd nawet w 24 godziny – mówi Michał Iwanek, CEO Fraikin Polska.



„Widzimy zwiększony popyt na nasze usługi, a w związku z tym, że wprowadziliśmy uproszczone procedury dotyczące wynajmu pojazdów, zarówno w zakresie wynajmu krótko-, średnio-, jak i długoterminowego, to np. w zakresie krótkiego terminu jesteśmy w stanie podpisać umowę z klientem i dostarczyć mu pojazd nawet w 24 godziny.
Posiadamy 8 oddziałów terenowych, usytuowanych w największych miastach w Polsce, co pozwala nam reagować bardzo szybko na zapytania klientów. Nasze usługi pokrywają w zasadzie teren całego kraju” – mówi Michał Iwanek.

Firma Fraikin od lat znana jest na polskim rynku z wynajmu pojazdów użytkowych i dostawczych. Być może jednak nie każdy zdaje sobie również sprawę z faktu, że wiele pojazdów specjalistycznych, takich jak: karetki, bankowozy, hakowce, śmieciarki, pojazdy utrzymania stanu dróg oraz chłodnie, które jeżdżą po polskich drogach, pochodzą właśnie m.in. z parku samochodów firmy Fraikin Polska.

„Pojazdy specjalne to wszystkie auta, których funkcja powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia. Współpracujemy z najlepszymi dostawcami, nasi pracownicy posiadają fachową wiedzę, dlatego nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Realizujemy nawet najbardziej skomplikowane i złożone pod kątem konstrukcyjnym pojazdy. Możemy pochwalić się wieloma projektami. W swojej ofercie posiadamy wspomniane już wcześniej karetki, które dostarczamy do szpitali oraz prywatnych dostawców usług medycznych. Pojazdy te wyposażone są w niezbędne instalacje zasilające (próżniowe, tlenowe) termoboksy, zestawy mebli oraz nosze reanimacyjne najwyższej klasy. Oddajemy niemal w pełni wyposażoną karetkę, która przez lata służy ochronie zdrowia.

– Naszą domeną oprócz pojazdów chłodni, które stanowią dużą część naszego biznesu, są również hakowce: sprzęt ciężki i hydrauliczny. Coraz mocniej rozwijamy również flotę w sektorze komunalnym, dostarczając kolejne śmieciarki. Jak widać, nasze pojazdy zasilają właściwie każdy sektor gospodarki – mówi Dominik Wołoszyn, Dyrektor Sprzedaży Fraikin Polska.

Fraikin rzeczywiście zaznacza swoją obecność w wielu branżach,  co daje sygnał na rynku, że mamy do czynienia z mocnym graczem.


„Sprzedając oddziały w Czechach, na Węgrzech i na Słowacji jako grupa skupiliśmy się na głównych rynkach w Europie, w których widzimy potencjał, i jeszcze bardziej wzmocniliśmy swoją pozycję, zaś przejęcie w listopadzie br. firmy Via Location dodatkowo dało nam ogromną siłę i przewagę w branży wynajmu pojazdów dostawczych i ciężarowych.

Doskonale rozumiemy biznes naszych klientów, dlatego skupiamy się na minimalizacji czasu wyłączenia pojazdów z użytkowania. Dzięki szerokiej gamie aut, w tym samochodów specjalistycznych w wynajmie krótkoterminowym oraz parku pojazdów zastępczych, oferujemy ciągłość i mobilność. Posiadamy multimarkowy serwis własny w Błoniu i współpracujemy z siecią serwisów zewnętrznych w zakresie napraw podwozi, zabudów, agregatów chłodniczych, układów hydraulicznych oraz ogumienia. Żeby zaś zadbać o systematyczny stan techniczny pojazdów naszych klientów, mamy dedykowany zespół kilkunastu inspektorów technicznych. To unikalna w skali naszej branży usługa, która jest bardzo doceniana przez klientów, bo zapewnia pełną kontrolę nad sprawnością floty, tym samym ciągłość biznesu” – mówi Michał Iwanek.

To, co obecnie dzieje się na rynku motoryzacyjnym, moglibyśmy określić mianem ciszy przed burzą, bo rzeczywiście prognozy nie są przychylne dla branży motoryzacyjnej, i przewidują, że dopiero w przyszłym roku odczujemy prawdziwe skutki tegorocznej pandemii. Choć paradoksalnie zyskać może właśnie branża usług wynajmu pojazdów. Z racji braku konieczności zamrażania dużych środków finansowych czy chociażby braku nieplanowanych kosztów klienci zyskują wszelkie udogodnienia wynikające z oferty najmu.

„Oferując pełen zakres usług, w tym wynajem długo- i krótkoterminowy, fleet management, wynajem zwrotny czy leasing jesteśmy w stanie obsłużyć klienta niemal z każdej branży i pracować wspólnie przez wiele lat, co potwierdza chociażby nasze portfolio.

Przykładem jest firma EURO-net, korzystająca z naszych usług od 2016 roku (najpierw z wynajmu krótkoterminowego, a potem z długoterminowego), której systematycznie dostarczamy nowe pojazdy. Obecnie jest ich już ponad 170 (w tym Iveco Daily i Renault Master, pojazdy z wysoką zabudową z uwagi na transport wysokich urządzeń AGD). Ostatnie wydanie aut miało miejsce w sierpniu bieżącego roku i na tym nie poprzestajemy. W szczycie sezonowym wspieramy ich nawet kilkudziesięcioma pojazdami z floty krótkoterminowej.

 

Naszą domeną oprócz pojazdów chłodni, które stanowią dużą część naszego biznesu, są również hakowce: sprzęt ciężki i hydrauliczny. Coraz mocniej rozwijamy również flotę w sektorze komunalnym, dostarczając kolejne śmieciarki. Jak widać, nasze pojazdy zasilają właściwie każdy sektor gospodarki – mówi Dominik Wołoszyn, Dyrektor Sprzedaży Fraikin Polska.


To również Poczta Polska, która od 2007 roku jest naszym klientem. Ponad 520 pojazdów, dwu- i trzyosiowych, z zabudowami kontenerowymi, do transportu nawet 22 europalet, z platformami samowyładowczymi, w tym ciągniki siodłowe z naczepami kontenerowymi.

Klient korzysta z usług pełnego serwisu wraz z autami zastępczymi każdego typu gwarantowane przez naszą firmę. Dostarczamy niemal pełną flotę Poczty Polskiej – pojazdów pow. 3,5 t.
Tesco Polska:  fleet management floty dowożącej produkty do domu, czy chociażby TOP5 firm z branży e-commerce, jak np. Frisco.pl, gdzie świadczymy usługi pełnego wynajmu.
Pojazdy specjalistyczne, pełna gama usług, uproszczone procedury, liczne aplikacje, które przyspieszają wynajem, czy profesjonalna kadra. To czynniki, które dają ogromną przewagę na rynku i dlatego klienci chętnie wybierają nas jako swoich partnerów biznesowych.

„Wymieniać mógłbym długo, cieszymy się, że klienci są z nami przez wiele lat, wracają do nas, bo wiedzą, że ciągłość i bezpieczeństwo biznesu jest bardzo ważne, a my jesteśmy im to w stanie zapewnić” – dodaje Dominik Wołoszyn.

Wynajem samochodów specjalistycznych jest idealnym rozwiązaniem na każde czasy, ale doskonale sprawdza się w czasie, kiedy klienci oglądają każdą złotówkę po kilka razy. Pozwala nie tylko kontrolować, ale także ograniczać koszty.

 

O Fraikin Polska
Fraikin Polska, lider w zakresie wynajmu pojazdów użytkowych i dostawczych. Oferuje wynajem długo- i krótkoterminowy, fleet management, wynajem zwrotny oraz leasing.
W Polsce od 2006, dynamicznie zwiększa wielkość i różnorodność swojej floty.

Przeczytaj również
Popularne