Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Mini to marka symbol

Z Rafałem Znykiem, który odpowiada za markę MINI w Polsce, rozmawiamy o tym, że samochody firmowe mogą budzić emocje, że MINI nie jest już mini, a dzięki korzystnemu finansowaniu samochody są dostępne dla szerszego grona klientów.

Tomasz Siwiński: Jesteśmy w okresie wyprzedaży, macie Państwo co sprzedawać z poprzedniego rocznika i jak zapowiada się obecny rok, będzie rekord?

Rafał Znyk: Nasza aktualna kampania dotyczy oferty samochodów z rocznika 2019. Dzięki nowej strategii – wprowadzonej dla wszystkich modeli – docieramy do zupełnie nowych grup klientów i to zarówno takich, którzy szukali samochodu z segmentu premium, jak i osób będących do tej pory klientami innych marek, niekoniecznie będących bezpośrednią konkurencją MINI. Nasza oferta zaczyna się od modelu Hatch, który jest dostępny już za 850 zł netto miesięcznie przy 0% opłaty wstępnej. To bardzo konkurencyjna propozycja, zwłaszcza że mówimy o dobrze wyposażonej wersji.

Dzięki wprowadzeniu tej oferty zauważamy większe zainteresowanie osób, które wcześniej wybierały samochody marek popularnych, a MINI postrzegały jako markę będącą poza ich zasięgiem finansowym.

Popularność marki MINI dynamicznie rośnie od kilku lat. Tylko w 2018 r. odnotowaliśmy 1980 rejestracji, czyli o 6% więcej niż w 2017 roku. Rozbudowaliśmy także sieć dealerską. Klienci mogą aktualnie korzystać z oferty 13 autoryzowanych salonów sprzedaży i serwisów, a tylko w pierwszym półroczu 2019 r. ich liczba powiększy się o trzy nowe lokalizacje. W lutym otwarty został dealer MINI przy salonie BMW Best Auto Lublin, do którego w drugim kwartale tego roku dołączą nowe lokalizacje mieszczące się przy salonach BMW Sikora w Bielsku-Białej oraz BMW Dobrzański w Rzeszowie. Otwarcie kolejnych salonów w ciągu zaledwie kilku miesięcy to kolejny dowód na wzrost zainteresowania samochodami kompaktowymi w segmencie premium.

Panie Rafale, samochody firmowe kupuje się na chłodno, a MINI budzi emocje, jak da się to połączyć?

To prawda, MINI to jedna z marek-symboli współczesnej motoryzacji. To samochody, które tworzyły historię, zachowując przy tym swój niepowtarzalny charakter. Jesteśmy wierni tej tradycji. Nie sposób pomylić MINI z żadną inną marką, a wszystkie modele nawiązują swoim wyglądem i charakterem do klasycznego MINI. Wyróżnia je oryginalny design, a bogata oferta personalizacji pozwala na wyrażenie siebie. Oczywiście, niezmienna pozostała kultowa frajda z jazdy. Jest ona od zawsze wpisana w nasze DNA.

Popularność marki MINI dynamicznie rośnie od kilku lat. Tylko w 2018 r. odnotowaliśmy 1980 rejestracji, czyli o 6% więcej niż w 2017 roku.


Nic więc dziwnego, że przy wyborze dużą rolę odgrywają emocje – MINI daje możliwość ekspresji bez rezygnowania z doskonałych wrażeń z jazdy i jakości, jaką daje samochód marki premium. Nie bez znaczenia jest też aspekt praktyczny. MINI nie jest wcale już takie mini, szeroka oferta modelowa pozwala wybrać samochód dopasowany do naszych potrzeb – począwszy od samochodów miejskich po modele segmentu SAV. Do tego jest zwinne, zwrotne, doskonale się prowadzi, przez co świetnie nadaje się zarówno na ciasne, wąskie uliczki dużych aglomeracji, jak i na autostradowe odcinki. Z MINI nie ma potrzeby iść na kompromisy. Szczególnie, biorąc pod uwagę korzystne warunki finansowania zakupu, dzięki którym nasze modele stały się konkurencyjne także cenowo.

Sprzedając Toyotę Yaris, można znaleźć firmę i sprzedać jej 200 sztuk. Sprzedając MINI, trzeba znaleźć 100 firm i każdej z nich sprzedać po dwie sztuki, to musi być trudne zadanie dla szefa sprzedaży flotowej.

Dotychczasowa sprzedaż MINI pokazuje, że marka od lat cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony firm. Rokrocznie znaczny udział w wolumenie mają klienci biznesowi, wśród których przeważają osoby pełniące wyższe stanowiska menedżerskie. Dzisiaj samochód firmowy to już nie tylko kolejne narzędzie pracy, które pozwala na sprawne przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Z jednej strony jest to istotny instrument motywacyjny, a więc ważny element systemu benefitów, który wpływa na efektywność i lojalność pracowników. Z drugiej, przedsiębiorcy decydują się na MINI, ponieważ cenią oryginalny charakter, który marka łączy z praktycznością – a to przecież jeden z kluczowych kryteriów przy wyborze samochodu służbowego. Dzięki temu MINI staje się wizytówką firmy. Stylowy samochód z segmentu premium podnosi jej atrakcyjność w oczach obecnych i potencjalnych klientów, a dodatkowo wyróżnia ją na tle konkurencji.

MINI jest marką premium, a dzięki efektywnym narzędziom finansowym można jeździć MINI za rozsądne pieniądze.

Razem z MINI Financial Services wprowadziliśmy ofertę Comfort Edition, dzięki której nowy klient może wybrać model MINI Hatch Cooper wyposażony między innymi w reflektory LED, automatyczną skrzynię biegów czy czujniki parkowania z miesięczną opłatą od 850 zł netto i bez wpłaty wstępnej. To model finansowania najchętniej wybierany przez klientów, którzy nie mieli wcześniej doświadczenia z naszą marką.

Dla klientów biznesowych i indywidualnych przygotowaliśmy MINI Comfort Lease. To wygodne finansowanie z nieporównywalnie niższymi miesięcznymi ratami leasingowymi w zestawieniu z tradycyjnym leasingiem czy kredytem. Klient spłaca wyłącznie tę część wartości samochodu, którą zużywa w trakcie umowy. Z mojego doświadczenia wynika, że jest to często wybierane rozwiązanie finansowe także ze względu na łatwe procedury przyznania i ograniczone formalności dla klientów. Atrakcyjną i coraz częściej wybieraną przez większe firmy opcją finansowania jest też wynajem długoterminowy oferowany przez Alphabet.

A jak z serwisowaniem po zakupie MINI?

Dziś sieć serwisowa MINI to 28 punktów na terenie całego kraju. Zdecydowana większość klientów MINI wybiera pakiety, które oferują pełną ochronę serwisową i gwarancyjną nawet przez pięć lat. Zapewnia ona bezpieczeństwo i wygodę przy korzystnych warunkach finansowych. W przypadku wynajmu długoterminowego Alphabet klient w ramach opłaty miesięcznej ma zapewnione pełne serwisowanie. W przypadku pozostałych ofert pakiet serwisowy można dokupić w atrakcyjnej cenie i włączyć go w koszt miesięcznej opłaty.

Elektryczne MINI – kiedy realnie będzie do kupienia taki model, jeżeli w ogóle?

Rok 2018 był dla nas bardzo ważny także w obszarze elektromobilności. Rok wcześniej zadebiutowało pierwsze w historii zelektryfikowane MINI – Countryman Cooper S E ALL4, który podbił serca polskich kierowców. W ubiegłym roku został najchętniej kupowaną hybrydą plug-in w Polsce. Z 106 rejestracjami, osiągnął blisko czterokrotny wzrost i 15% udziału w całym krajowym rynku samochodów z takim rodzajem napędu. To wielki sukces tego modelu. Potwierdza on, że Polska podąża za światowymi trendami i elektromobilność nie tylko zyskuje u nas na znaczeniu, ale także dynamicznie się rozwija. Sam rynek hybryd plug-in urósł w zeszłym roku o 16%. A trzeba przyznać, że ten rodzaj napędu to doskonałe rozwiązanie do miasta. Z zasięgiem do 42 km przy wykorzystaniu wyłącznie silnika elektrycznego oraz seryjnym wyposażeniu w napęd na cztery koła MINI ALL4 jest idealnym partnerem codziennej mobilności. Wyjątkowy będzie także ten rok – już niebawem zaprezentujemy pierwsze w historii w pełni elektryczne MINI. To przełomowy moment dla marki i bardzo się cieszymy, że i tak już zróżnicowane portfolio rozszerzy się o model napędzany wyłącznie prądem. To początek nowej ery.

Wydaje się, że nie macie konkurencji, jednak to pewnie błędne założenie. Na kogo patrzycie szczególnie, jeżeli chodzi o rankingi sprzedaży?

MINI to marka, która dzięki swojej wyrazistości, łączącej niepowtarzalny design i kultowe wrażenia z jazdy, zajmuje wyjątkowe miejsce w świecie motoryzacji. Ta wyjątkowość to nasza przewaga konkurencyjna, także wśród klientów biznesowych. Większość firm lub przedsiębiorców korzysta z popularnych aut klasy kompakt. Jednak czy standardowe samochody powodują uśmiech za każdym razem, kiedy siadamy za kierownicą? Czy przy wciśnięciu pedału gazu lub przy pokonywaniu zakrętu czujemy frajdę? MINI takie emocje gwarantuje codziennie. Łączy w sobie wygodę, niezawodność, wszechstronność oraz jakość i prestiż marki premium, a do tego zapewnia niezapomniane wrażenia z jazdy – wie to każdy, kto miał okazję choć raz poprowadzić MINI.

Jakich nowości możemy się spodziewać od marki w 2019 roku i latach najbliższych?

W 2019 roku świętujemy obchody 60-lecia MINI. Z tej okazji przygotowaliśmy specjalną edycję MINI 60 Years Edition, która dostępna będzie tylko w tym roku. Tę wersję wyróżniają charakterystyczne dla marki elementy stylistyczne karoserii i wnętrza, które eksponują brytyjski rodowód, jak i zwinny charakter MINI. Edycja specjalna będzie dostępna w wersjach 3- i 5-drzwiowych – każda z czterema wariantami silników do wyboru. Dodatkowo, w drugim kwartale 2019 r. zadebiutuje nowa odsłona legendarnego MINI Clubman. To model cieszący się dużą popularnością wśród klientów flotowych ze względu na swoją funkcjonalność – dużą ilość miejsca w środku, pojemny bagażnik oraz najnowsze rozwiązania technologiczne. Pod tym względem wpisuje się w oczekiwania najbardziej wymagających firm i z powodzeniem konkuruje z popularnymi kompaktami na polskim rynku. Pamiętajmy też o wspomnianym wcześniej pierwszym w historii elektrycznym MINI, które w 2019 roku otworzy nowy rozdział w historii brytyjskiej marki. Jak widać, najbliższe miesiące dostarczą solidną garść emocji dla fanów MINI.

Przeczytaj również
Popularne