Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Mercedes-Benz ma się dobrze

Od stycznia do grudnia zarejestrowano w Polsce blisko 20,6 tys. nowych osobowych Mercedesów (wynik obejmuje Klasę V, nie uwzględnia natomiast osobowych wersji dostawczych modeli Mercedes-Benz Vans). To o 5% więcej niż w 2021 r. – przy czym cały rynek marek premium wzrósł o 2,4%. Marka jest przykładem, że w momencie kryzysu rośnie sprzedaż i udział rynkowy dóbr luksusowych.

Submarki Mercedes-AMG, Mercedes- Maybach, Klasa G oraz Klasa S osiągnęły 17-procentowy udział w sprzedaży Mercedes-Benz, w czym między innymi zasługa wysokiego popytu na Klasę S, stanowiącej trzecią najwyższą sprzedaż w Europie. Niezły wynik uzyskały również zelektryfikowane modele  z gwiazdą: wynik 2374 aut elektrycznych i hybryd plug-in plasuje Mercedes-Benz na pierwszym miejscu w tej kategorii wśród wszystkich marek samochodów osobowych w Polsce.

Zeszłoroczny poziom rejestracji nowych samochodów zapewnił Mercedes-Benz siódmą pozycję w rankingu najchętniej wybieranych marek nowych aut w naszym kraju i zaowocował 5-procentowym udziałem w rynku (wzrost o 0,5 punktu procentowego). Polska, podobnie jak przed rokiem, okazała się trzynastym największym rynkiem Mercedesa na świecie.

Najchętniej wybieranym modelem z gwiazdą w 2022 r. był GLC, który mimo zmiany generacyjnej znalazł 3 748 nabywców. Drugie miejsce w rankingu popularności zajął GLE 2 990, a na trzeciej pozycji uplasowała się Klasa C 2 187.

W szczególności Mercedes-Benz wzmocnił swoją pozycję w segmentach z grupy submarek luksusowych (Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Klasa G oraz Klasa S). W ubiegłym roku przypadało na nie 3472 rejestracje, co stanowi 17% udziału w łącznej sprzedaży, i to pomimo ograniczonej dostępności z powodu trudności na rynku półprzewodników oraz w łańcuchu dostaw. Na uwagę zasługuje znakomity odbiór na polskim rynku Klasy S, której sprzedaż wzrosła o blisko 18%.

W ramach swojej globalnej strategii do 2030 r. Mercedes-Benz zamierza przejść na napędy wyłącznie elektryczne wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy dysponuje już kompleksową ofertą hybryd plug-in i konsekwentnie poszerza swoją gamę aut w 100% zasilanych prądem. Zelektryfikowane modele (xEV) spotykają się z pozytywnym odbiorem także wśród polskich klientów
– potwierdza to ich wysoki udział w całkowitej ubiegłorocznej sprzedaży Mercedes-Benz w Polsce, wynoszący 11,5%. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w naszym kraju 1517 hybryd plug-in oraz 857 w pełni elektrycznych Mercedesów. Ich skumulowany wynik jest o 13% wyższy niż w 2021 r. Rezultat: w 2022 r. Mercedes-Benz dostarczył najwięcej zelektryfikowanych pojazdów wśród wszystkich marek samochodów osobowych w Polsce.

Listę najpopularniejszych elektrycznych modeli z gamy Mercedes-EQ otwiera kompaktowy SUV EQA (254 szt.), Za nim uplasował się nieco większy model EQB (157 szt.), zdolny przewieźć nawet 7 osób, a trzecim najchętniej wybieranym modelem okazała się biznesowa limuzyna EQE (144 szt.).

Niedawno ruszyła sprzedaż nowego elektrycznego SUV-a z gwiazdą, modelu EQE SUV. W ciągu roku producent zaprezentuje między innymi zupełnie nowe wcielenie Klasy E, a także pierwszy model Mercedes-Maybach w 100% na prąd – EQS SUV.

 

Mercedes-Benz / PD

Przeczytaj również
Popularne