Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Mazda podsumowuje i planuje

Mazda podsumowała działania w 2022 roku oraz uchyliła rąbka nt. swoich planów na przyszłość.

W tym roku polski importer przekazał 100-tysięczny egzemplarz Mazdy sprzedany poprzez krajową sieć. Łącznie importer sprzedał ok. 7200 szt. samochodów w 2022 roku.

Wśród nich największą popularnością cieszyły się modele CX-5 (2190 szt.), CX-30 (2037 szt.) oraz Mazda6 (982 szt.). Co ciekawe, od marca 2022 roku zebrano ponad półtora tysiąca zamówień na model CX-60, ale na razie wydano 457 szt., tych samochodów. Od 2023 roku pod maską tego modelu będzie dostępny również 3-litrowy silnik e-Skyactiv X.

W styczniu 2023 roku na Salonie w Brukseli zadebiutuje Mazda MX-30 R-EV wyposażone w range-extender.

Producent zamierza do 2030 roku być postrzegany jako dostawca samochodów segmentu premium. Za osiem lat chciałby sprzedawać w Europie ok. 200 tys. pojazdów rocznie, a w Polsce ok. 10 tys. samochodów. W najbliższych trzech latach marka wprowadzi do oferty pięć modeli hybrydowych, pięć hybryd plug-in oraz trzy modele w pełni elektryczne. W 2030 roku wszystkie modele marki będą dostępne w wersji elektrycznej, a ich udział w łącznej sprzedaży ma sięgać 70%.

Do gamy producenta trafia jubileuszowa edycja Mazda6 20th Anniversary upamiętniająca 20. rocznicę wprowadzenia na rynek pierwszej generacji modelu Mazda6. Pojazd wyróżnia się m.in. nowym kolorem nadwozia premium Artisan Red, oryginalnym emblematem na przednim błotniku, grillem przednim lakierowanym na kolor srebrny, 19-calowymi aluminiowymi felgami. Wewnątrz zagłówki przednich foteli posiadają wytłoczone jubileuszowe logo 20th Anniversary, materiał tapicerski ma kolor brązowy, fotele pokryto skórą Nappa a panel dekoracyjny deski rozdzielczej wykończono matowym brązem w superdrobne prążki.

 

PD / Mazda

Przeczytaj również
Popularne