Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Marka SEAT znika z rynku

A więc stało się. To co było od kilku lat plotką staje się rzeczywistością. Marka Seat nie pokaże już żadnego nowego modelu i w ciągu kilku lat zniknie z rynku.

Produkcja pod marką Seat będą się odbywać jeszcze przez kilka lat, dopóki nie zakończą się cykle produkcyjne obecnej gamy. Schedę po Seacie przejmie marką Cupra, świetnie przyjęta przez rynki. I to na tyle, że w wielu krajach całkowicie przyćmiła markę, z której się wywodzi.
 
Pierwsza fabryka SEAT-a, zlokalizowana w Zona Franca w Barcelonie, rozpoczęła pracę w 1953 roku. Zakład produkował pięć egzemplarzy modelu SEAT 1400 dziennie. Po 40 latach, w ciągu których z fabryki wyjechały takie kultowe pojazdy, jak SEAT 600 czy SEAT 127, firma zdecydowała się przenieść produkcję do nowoczesnego ośrodka w Martorell pod Barceloną. W zakład zainwestowano 244,5 mld peset (ok. 1,47 mld euro), a pierwszymi modelami, które zjechały z jego taśm, był SEAT Ibiza drugiej generacji oraz premierowy SEAT Cordoba.
 
W 1993 roku fabryka wytwarzała ok. 1500 pojazdów dziennie. Obecnie SEAT dysponuje trzema hiszpańskim centrami produkcyjnymi: w Barcelonie, w El Prat de Llobregat oraz w Martorell, gdzie produkowane są modele Ibiza, Arona i Leon.
Ponadto SEAT korzysta z innych zakładów należących do Grupy Volkswagen – model Ateca wytwarzany jest w Czechach, a Tarraco w Niemczech. Od 1953 roku do dziś ze wszystkich linii produkcyjnych zjechało około 20 mln pojazdów hiszpańskiej marki.
 
< EDIT!
W mediach polskich i zagranicznych pojawiły się doniesienia, jakoby Grupa Volkswagen ogłosiła zaprzestanie produkcji samochodów pod marką SEAT.
Źródłem nieporozumienia była interpretacja i wyciągnięcie z szerszego kontekstu słów Thomasa Schäfera, dyrektora generalnego Volkswagena, który w rozmowie z redakcją Autocar podczas targów IAA Mobility 2023 powiedział między innymi, że dla marki z Martorell planowana jest „inna rola”.
Prawdą jest, że Grupa Volkswagen pracuje nad elektryfikacją marki SEAT i wskazuje na jej dalszy rozwój. Wśród nich są także rozwiązania oferujące nowe formy mobilności, jak oferty subskrypcyjne i abonamentowe, czy rozwiązania mikromobilne, w tym SEAT MÓ. >
 
 
PD
Przeczytaj również
Popularne