Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

IVECO wspiera na drodze do elektromobilności

IVECO prezentuje ofertę ciężkich i lekkich elektrycznych pojazdów użytkowych, w tym pierwszą elektryczną ciężarówkę produkowaną w pełni przez IVECO, czyli model S‑eWay, oraz ulepszonego eDaily.

W pełni elektryczny IVECO S‑eWay BEV o zasięgu do 500 km może realizować najróżniejsze zadania transportowe, polegające na przewozach towarów między centrami dystrybucyjnymi lub ich dostarczaniu z takiego centrum do miasta. Pojazd w tej wersji wykorzystuje energię magazynowaną w innowacyjnym zespole akumulatorowym złożonym z dziewięciu modułów po 82 kWh, co łącznie daje pojemność 738 kWh.

Za pomocą szybkiej ładowarki o mocy do 350 kW akumulatory pojazdu S‑eWay można naładować do 80% pojemności w 90 minut (SOC). Akumulatory przetestowano w rzeczywistych warunkach, z uwzględnieniem ekstremalnych temperatur od ‑30 do +50°C w celu udoskonalenia zaawansowanego systemu zarządzania termicznego.

Ciągnik siodłowy IVECO S‑eWay 4x2 jest napędzany dwoma silnikami zintegrowanymi z osią tylną w jeden zespół o nazwie eAxle, który jest produkowany  przez FPT Industrial, siostrzaną firmę z Grupy IVECO, specjalizującą się w zaawansowanej technologii zespołów napędowych. Silniki rozwijają moc ciągłą 480 kW i 1800 Nm momentu obrotowego. Oś eAxle nie tylko zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi dynamiczne, ale ma także zwartą konstrukcję, co pozwoliło na umieszczenie modułów akumulatorowych w obrębie podwozia, między osiami pojazdu. Użytkownicy IVECO S‑eWay mogą więc łączyć go z naczepami o standardowej długości przy zachowaniu przepisowej długości zespołu pojazdów. Sześć trybów hamowania regeneracyjnego i jazdy pozwala uzyskać maksymalną efektywność oraz kontrolę nad pracą zespołu napędowego. Na dużym wyświetlaczu deski rozdzielczej o przekątnej 12,8 cala wyświetlane są wyłącznie najistotniejsze informacje, aby nie przytłaczać kierowcy nadmiarem treści.

Największy w tej klasie 17‑calowy ekran systemu multimedialnego oferuje rozbudowany interfejs użytkownika, który dzięki dużym ikonom jest też łatwy w obsłudze. Specjalny „ciężarowy" system nawigacji uwzględnia ograniczenia dotyczące masy i wymiarów zespołu pojazdów oraz przewozu niebezpiecznych substancji obowiązujące na niektórych trasach.

eDaily "więcej niż elektryczny" ma teraz ePTO o mocy 50 kW i opcję czwartego akumulatora dla dodatkowej wszechstronności

eDaily jest znany z innowacyjnej modułowej technologii akumulatorów, zapewniającej zasięg do 400 km w warunkach miejskich, a czwarty akumulator można teraz skonfigurować w modelach o masie całkowitej 7,2 tony i podwoziu z kabiną 5100 mm. Zwiększenie pojemności akumulatora do 148 kWh umożliwia uzyskanie zasięgu do 240 km. Modele IVECO eDaily z trzema i czterema akumulatorami otrzymują również szybsze szybkie ładowanie 115 kW, zapewniające 100 km zasięgu w zaledwie 20 minut. Ponadto pojazdy podwozia zyskują możliwość doposażenia opcjonalnego w boczny port ładowania, aby zoptymalizować komfort kierowców.

Bezkonkurencyjne możliwości ePTO eDaily o mocy 15 kW również zostały rozszerzone, oferując teraz wyjątkową moc 50 kW w postaci wysokonapięciowego i mechanicznego ePTO. Ten znaczny wzrost mocy może teraz zapewnić bezemisyjne rozwiązanie dla sprzętu używanego w wymagających specjalistycznych zadaniach, takich jak odśnieżanie, zbieranie śmieci i inne.

Pojazd IVECO eDaily 42S o dopuszczalnej masie całkowitej 4,25 tony może być teraz opcjonalnie wyposażony w pneumatyczne zawieszenie AIR-PRO. To unikalne zawieszenie z tłumieniem ciągłym zapewnia płynną jazdę, jednocześnie zmniejszając przechyły nadwozia. Przydatną cechą AIR-PRO jest funkcja pamięci, która umożliwia dostosowanie wysokości podwozia pojazdu do rozładunku i zapisanie jej za pomocą funkcji pamięci w celu powtórzenia załadunku.

Wraz z wprowadzeniem w Daily dynamicznego cyfrowego wyświetlacza kierowcy i imponującego nowego ekranu multimedialnego, nowy eDaily oferuje teraz funkcje Smart Routing za pośrednictwem nowego systemu multimedialnego Infotainment lub aplikacji eDaily Routing. Umożliwia to kierowcy sprawdzenie przewidywanego zasięgu, a system doradza, kiedy potrzebne jest pośrednie ładowanie, biorąc pod uwagę trasę i szacunki zasięgu dzięki sztucznej inteligencji.

Funkcjonalność została również wzbogacona cechami dla kierowców i menedżerów flot, aby pracować efektywniej dzięki zdalnemu sterowaniu eRemote, które zdalnie zarządza ustawieniami pojazdu za pośrednictwem aplikacji Easy Daily lub portalu IVECO ON. Menedżer floty może zdalnie sprawdzić stan funkcji pojazdu takich jak ustawienia Hi-Matic i tryb Eco, a także zablokować je, aby zapewnić maksymalną oszczędność paliwa podczas pracy. Ta funkcja umożliwia teraz zdalne sterowanie ustawieniami ADAS, zapewniając aktywne i pasywne bezpieczeństwo w pojeździe.

 

IVECO

Przeczytaj również
Popularne