Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

ID. 2all – zapowiedź elektrycznego Volkswagena z ceną do 25 000 euro

Volkswagen poszerzy rodzinę elektrycznych modeli ID. o najmniejsze auto. ID. 2all. Na razie pokazano prototyp z napędem elektrycznym, który w wersji produkcyjnej na kosztować nie więcej niż 25 tys. euro. Wersja produkcyjna będzie oparta na platformie MEB Entry i jest jednym z dziesięciu nowych modeli elektrycznych, które Volkswagen wprowadzi na rynek do 2026 roku.

Pojazd posiada napęd na przednie koła, zasięg do 450 kilometrów,  funkcje takie jak Travel Assist, reflektory matrycowe IQ.LIGHT oraz planer podróży. Źródłem napędu jest silnik o mocy 226 KM. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund. Akumulator po naładowaniu do pełna pozwala pokonać do 450 km wg WLTP. Na stacjach szybkiego ładowania DC akumulator można naładować od 10 do 80 procent w ciągu 20 minut. W domu lub na publicznych stacjach ładowania prądem przemiennym akumulator jest ładowany z mocą do 11 kW.

Dotykowy wyświetlacz systemu inforozrywki o przekątnej 12,9 cala ma nową, uproszczoną strukturę menu. Poniżej ekranu znajduje się nowo opracowany, osobny panel sterowania klimatyzacją. Głównymi jej funkcjami można sterować za pomocą podświetlanych przycisków. Pojemność bagażnika wynosi 490-1330 litrów. Pomyślano o składanym oparciu przedniego fotela pasażera, dzięki temu można uzyskać przestrzeń ładunkową o długości 2,20 metra. Na uwagę zasługuje schowek pod podwójną podłogą bagażnika, który pomieści np. kilka toreb z zakupami. Kolejny schowek o pojemności 50 litrów znajduje się pod tylną kanapą.

W najbliższym czasie pojawią się trzy auta elektryczne Volkswagena: ID.3 po zmianach i sportowy ID.3 GTX oraz flagowy ID.7, następnie w 2026 roku na rynek trafi kompaktowy elektryczny SUV. Dzięki temu marka z Wolfsburga będzie miała najszerszą gamę pojazdów elektrycznych ze wszystkich producentów, a jej celem w Europie jest osiągnięcie udziału samochodów elektrycznych w dostawach na poziomie 80 procent. Wcześniejsze szacunki marki Volkswagen Samochody Osobowe zakładały wynik w okolicy 70 procent.

 

Przeczytaj również
Popularne