Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

FUSO eCanter nowej generacji już jest

 

FUSO – spółka zależna od Daimler Truck – zaprezentowała elektryczną lekką ciężarówkę eCanter nowej generacji.

Od rozpoczęcia produkcji niewielkiej serii eCantera w roku 2017 w ręce klientów w Japonii, Europie, Ameryce Północnej, Australii i Nowej Zelandii trafiło ok. 450 tych pojazdów, które łącznie pokonały już bezemisyjnie ponad sześć milionów kilometrów.

Rozpoczęcie sprzedaży eCantera kolejnej generacji na rynku japońskim zaplanowano na wiosnę 2023 r. W nadchodzących latach FUSO wprowadzi ten nowy pojazd również na kolejne rynki zamorskie.

eCanter Next Generation będzie wyposażony w eAxle – oś tylną z wbudowanym silnikiem, umożliwiającą uzyskanie bardziej kompaktowej konstrukcji napędu. Ta konstrukcyjna zmiana pozwala na znaczne rozszerzenie palety produktowej. FUSO eCanter Next Generation obejmie na całym świecie ponad sto wariantów pojazdu, w tym 28 wariantów przeznaczonych na krajowy rynek japoński. Ma to na celu zaspokojenie szerszego zakresu potrzeb logistycznych. Oprócz aktualnie oferowanego wariantu o dopuszczalnej masie całkowitej 7,5 t nowy pojazd będzie dostępny w klasach DMC od 4,25 t do 8,55 t. Zwiększono również liczbę wariantów kabiny: oprócz standardowej szerokości kabiny (1695 mm), która zapewnia większą elastyczność na wąskich drogach, dostępna jest teraz także nowa, szersza kabina (1995 mm). Zwiększyła się także gama rozstawów osi – od 2500 mm do 4750 mm.

Wraz z eCanterem Next Generation marka FUSO wprowadza nową konstrukcję akumulatora modułowego. Zależnie od rozstawu osi pojazd będzie dostępny z trzema opcjami akumulatora. Pojazdy wyposażone w akumulator pojedynczy o pojemności znamionowej 41,3 kWh osiągają z ładunkiem zasięg do 70 km. Pojazdy z dwoma modułami akumulatorowymi osiągają zasięg do 140 km, a pojazdy z trzema modułami – do 200 km. Aby zaoferować jeszcze większą elastyczność użytkowania, nowy model jest również wyposażony w układ wałka odbioru mocy, umożliwiający realizację specjalnych rozwiązań klientom, którzy chcą eksploatować swojego eCantera np. z wywrotką, żurawiem tylnym lub klimatyzowaną zabudową dostawczą. Pozwala to na uzyskanie jeszcze szerszego zakresu zastosowań. Gama pojazdów, dane techniczne i wyposażenie mogą się różnić na poszczególnych rynkach. Szczegóły na temat modeli oferowanych na rynkach zamorskich zostaną ujawnione w momencie ich premiery rynkowej.

 

Mercedes-Benz Trucks Polska

Przeczytaj również
Popularne