Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Volvo integruje kanały sprzedaży online i offline

Volvo Cars zmienia i usprawniania tradycyjny model zakupu, leasingowania, wynajmowania i serwisowania aut. Firma chce, by do 2025 roku połowa jej globalnej sprzedaży przeniosła się do sieci. Właśnie rozpoczęła pierwsze kroki zmierzające do realizacji tego planu.

W poniedziałek, 7 września, nasza firma ogłosiła przejęcie dużej szwedzkiej sieci dealerskiej Upplands Motor. Obecnie trwa oczekiwanie na stosowne zezwolenia ze strony państwowej. Volvo Cars planuje także przejęcie kolejnej sieci salonów – Bra Bil. Docelowo te dwie firmy mają zostać połączone i przemianowane na Volvo Bil.

To działanie ma charakter pilotażowy. Volvo Cars rozpoczyna przekształcanie swojego modelu dystrybucji od rynku macierzystego, dostosowując się do technologicznych trendów sprzedaży. Firma chce by kanał sprzedaży online i offline współgrały ze sobą i były w pełni zintegrowane. Nową strategię sprzedaży marka chce wprowadzać na całym świecie wraz ze swoimi partnerami handlowymi. Operacja przejęcia znaczącej części rodzinnego rynku, gdzie Volvo Cars ma niezwykle silną pozycję, ma pomóc w wypracowaniu optymalnego modelu biznesowego w przyszłości.

Przedstawiciele Volvo Cars wierzą, że klienci chcą w nowoczesny i bezproblemowy sposób kupować i serwisować swoje samochody. Taki model działania oferuje wiele branż spoza motoryzacji, z których wszyscy korzystamy. Tradycyjny model sprzedaży aut działał przez kilkadziesiąt lat. Volvo jako wiodąca marka samochodowa w Szwecji uznało, że czas dostosować sprzedaż, by sprostać oczekiwaniom klientów w nadchodzącej przyszłości.

Klienci Volvo Cars już wkrótce będą mogli znacznie łatwiej przełączać się pomiędzy kanałem offline i online podczas swojej ścieżki zakupu. Coraz większa część tego procesu ma się odbywać online – czyli szybciej, taniej i wygodniej. Naturalnie nadal każdy zainteresowany będzie mógł odwiedzić salon, by sprawdzić osobiście wymarzony samochód.  

Chodzi o wspólną zmianę. Fizyczny sprzedawca i możliwość nawiązania kontaktu przez konsumentów z zaangażowanym i wykwalifikowanym personelem Volvo pozostają kluczowe dla naszej przyszłości. Zależy nam na poprawie doświadczeń klientów poprzez ścisłą współpracę – razem z naszymi partnerami handlowymi – powiedział Björn Annwall, szef regionu EMEA w Volvo Cars.

Ponieważ świat wokół nas szybko się zmienia, a konsumenci wchodzą w interakcję z marką Volvo na jeszcze więcej sposobów, musimy upewnić się, że każda interakcja wpływa korzystnie na ich doświadczenie naszej marki – mówi Lex Kerssemakers, szef operacji handlowych w Volvo Cars.

To klucz do naszej komercyjnej transformacji i odpowiedź, dlaczego skupiamy się na płynnej interakcji między online i offline. Dzisiejsza inwestycja to kolejny kamień milowy, ponieważ wspólnie z naszymi partnerami handlowymi tworzymy nowoczesne, spersonalizowane doświadczenia klientów.

Przejęcie przez Volvo Cars Upplands Motor nie dotyczy salonów Mercedes-Benz należących do tej sieci, które pozostaną w rękach obecnego właściciela.

 

Volvo

Przeczytaj również
Popularne