Już po raz 16. Toyota zajęła pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej w rankingu wartości marek Best Global Brands 2019 firmy Interbrand. Jej wartość w ciągu roku wzrosła o 5% do 56,2 mld dolarów. W ogólnym zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż Toyota zajmuje 7. miejsce, podobnie jak rok wcześniej.
Jak podkreślają eksperci Interbrand, Toyota opiera swoją pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Marka podejmuje ogromny wysiłek w kierunku rozwoju niskoemisyjnej motoryzacji, przyczyniając się do stopniowego odejścia społeczeństwa od emisji węgla.
„Toyota jest liderem niskoemisyjnych technologii, zarówno pod względem ich zaawansowania, jak i popularyzacji. Ponad 14 milionów hybryd naszej produkcji pozwoliło do tej pory uniknąć emisji ponad 90 milionów ton CO2. W naszej ofercie obok hybryd mieszczą się także hybrydy plug-in oraz auta elektryczne na wodór. O sile naszej marki – obok nowych technologii – decyduje także wysoka jakość, niezawodność i trwałość naszych samochodów” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.
Toyota od wielu lat należy do ścisłej czołówki najcenniejszych marek na świecie, obok takich technologicznych potentatów jak Apple, Google, Amazon czy Microsoft. Wartość marki największego producenta zelektryfikowanych samochodów przewyższa wartość Facebooka, Intela czy IBM. Dominującą pozycję Toyoty w branży motoryzacyjnej potwierdzają także inne rankingi wartości marek.