Spotawheel, brytyjski start-up i firma technologiczna handlująca używanymi samochodami w internecie, zainaugurowała działalność w Polsce. Spółka chce przekonać Polaków do swojego unikatowego modelu biznesowego, dzięki któremu można kupić używane auto bez wychodzenia z domu. Spotawheel gwarantuje pełną obsługę transakcji, dając do pięciu lat gwarancji na sprzedawane przez siebie używane samochody.
Firma działa na rynku od 2016 roku, ale już zdołała kompletnie wywrócić rynek dilerów samochodowych w Grecji, gdzie w krótkim czasie zdobyła wiodącą pozycję, posiadając wyłącznie niewielką sieć fizycznych punktów sprzedaży. Innowacyjność modelu działania Spotawheel.pl zakłada bowiem, że większość działań sprzedażowych odbywa się online oraz bezpośrednio u klienta.
„Osoby chcące sprzedać swoje auto mogą zamówić na naszej stronie jego inspekcję przez współpracujących z nami niezależnych mechaników. Przegląd auta jest bardzo dokładny i obejmuje m.in. sprawdzenie historii serwisowania samochodu, przebiegu i ogólnego stanu technicznego. Tylko co 20 auto przechodzi taką inspekcję. Za auta, które ją przeszły, płacimy gotówką od ręki, a potem możemy je z czystym sumieniem sprzedawać naszym klientom dając na nie nawet 5 letnią gwarancję” – tłumaczy Charis Arvanitis, założyciel i dyrektor generalny firmy.
Na stronie www.spotawheel.pl klient może przejrzeć oferowane samochody, a także zamówić jazdę próbną w dowolnym miejscu w Polsce. Po podjęciu decyzji zakupowej, pozostaje mu już tylko wybrać sposób finansowania oraz załatwić ograniczone do minimum formalności. Cały ten proces jest w pełni obsługiwany przez Spotawheel. Ostatni krok to dostawa samochodu wraz z certyfikatem gwarancyjnym oraz pełnym raportem o stanie pojazdu.
„Klient ma prawo do zwrotu zakupionego auta bez podania przyczyny. Warunki to: do 7 dni, do 300 kilometrów oraz stan techniczny auta zgodny z odbiorem. Możliwy jest też zakup samochodu online bez jazdy testowej. Mamy jednak świadomość, że rynek w Polsce może nie być jeszcze gotowy na taką rewolucję. Niemniej jednak już samo zaoferowanie możliwości kupna sprawdzonego używanego samochodu bez wychodzenia z domu daje nam dużą przewagę konkurencyjną” – mówi Charis Arvantis.
Spotawheel finansuje ekspansję w naszym kraju dzięki pozyskaniu 5 milionów euro od funduszy inwestycyjnych VentureFriends i Velocity Partners, a także od prywatnych inwestorów. Od początku swojego istnienia start-up łącznie pozyskał 8 milionów euro od zewnętrznych inwestorów.
Do tej pory Spotawheel.pl obsłużył ponad 70 tys. klientów. Firma zatrudnia 105 osób w Wielkiej Brytanii, Grecji i Polsce, posiadając w ofercie flotę 500 dokładnie sprawdzonych pojazdów. Polska ma być dla Spotawheel pierwszym po Grecji krokiem w podboju rynku aut używanych w Europie.
Spotawheel