Seat Leon nowej generacji ujrzał światło dzienne równolegle w wersji hatchback jak i kombi nazwane Sportstourer. W Polsce SEAT Leon jest dostępny od 69 700 zł. To cena za model w wersji wyposażenia Reference z turbodoładowanym silnikiem 1.0 o mocy 90 KM. Już standardowe wyposażenie zawiera m.in. asystenta pasa ruchu czy system kontroli odstępu, a także światła do jazdy dziennej LED oraz system multimedialny z 8,25-calowym kolorowym ekranem dotykowym. Według Info-Ekspert taki samochód będzie wart po trzech latach i przy przebiegu 90 tys. km 54,4% ceny z dnia zakupu. Oznacza to, że w okresie trzyletnim Leon będzie tracił średnio na wartości 833 zł miesięcznie.
Wersja Style z silnikiem 1.0 TSI o mocy 110 KM startuje z ceną 77 300 zł. W wyposażeniu znajdziemy np. wielofunkcyjną kierownicę sportową obszytą skórą, dwupoziomową podłogę w bagażniku z dostępem do gniazdka 12V. Taki egzemplarz, przy identycznych jak powyżej parametrach, będzie wart po trzech latach 53,8% ceny z dnia zakupu. Dla porównania, Volkswagen Golf z tym samym silnikiem i podobnym wyposażeniem będzie wart 58,8% ceny z dnia zakupu.
W firmach wzięciem mogą się cieszyć Leony z silnikiem benzynowym 1.5 EcoTSI o mocy 130 KM, które kosztują od 81 300 zł. Lepiej też trzymają wartość RV niż powyższe modele - 55,6%. Ceny SEAT-a Leona w wersji Sportstourer zaczynają się od 84 900 zł. Za taki pojazd odzyskamy po trzech latach również 55,6% kwoty z dnia zakupu.
Po raz pierwszy SEAT Leon oferowany jest również z tzw. miękką hybrydą. Ceny dla wersji FR oraz Xcellence wyposażonej w silnik 1.5 eTSI 150 KM (mHEV) rozpoczynają się od 108 500 zł, zaś w przypadku nadwozia Sportstourer – od 112 100 zł. Warianty te będą warte odpowiednio 52,5% oraz 52,6% ceny z dnia zakupu (3 l/90 tys. km).
W wersji 5-drzwiowej nowy SEAT Leon ma 4368 mm długości (o 86 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi wynosi 2686 mm, czyli o 50 mm więcej niż w trzeciej generacji. W wersji Sportstourer samochód ma 4642 mm długości (o 93 mm więcej w stosunku do poprzedniej generacji), 1800 mm szerokości (o 16 mm mniej) i 1456 mm wysokości (o 3 mm mniej). Rozstaw osi jest identyczny jak w wersji 5-drzwiowej. Pojemność bagażnika w wersji 5-drzwiowej wynosi 380 litrów (identycznie jak w poprzedniej generacji), a w opcji Sportstourer – aż 617 litrów (czyli aż o 30 litrów więcej niż w poprzedniej generacji).
PD / Info-Ekspert