Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Grupa Masterlease podsumowuje 2016 rok

W 2016 roku Grupa Masterlease dostarczyła swoim klientom 11 905 samochodów o łącznej wartości 836 mln zł. Stan floty Grupy na koniec 2016 roku był najwyższy w ponad 20 letniej historii jej działalności i wyniósł 30 903 samochody finansowane oraz 1295 samochodów będących w wyłącznym zarządzaniu.

– Wyniki Grupy Masterlease w 2016 roku były pod presją otoczenia zewnętrznego. Mimo dobrej sytuacji na rynku sprzedaży nowych samochodów, duża dostępność kredytów oraz niskie stopy procentowe miały znaczący wpływ na niższą rentowność naszych kontraktów. W 2017 roku planujemy pracować nad osiągnięciem wyższej rentowności, głównie poprzez rozwój produktów dla rynku detalicznego oraz na bazie sprzedaży poprzez kanał on-line. W ostatnich miesiącach obserwujemy wzrost rentowności produktów z leasingu z serwisem adresowanych do klienta detalicznego – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Zarządu Grupy Masterlease – Miniony rok był okresem intensywnych prac i zmian w Grupie Masterlease. Jako nowy Zarząd wyznaczyliśmy nowe cele strategiczne dla Grupy.  We wrześniu przedstawiliśmy je inwestorom w Strategii Biznesowej na lata 2016-2019. Jesteśmy pewni, że pierwsze efekty naszych prac będą widoczne w 2017 roku. Liczymy, że już w pierwszym kwartale 2017 będziemy widzieli efekty zmiany polityki Grupy w zakresie pricingu kontraktów oraz pozytywny wpływ na nasze marże większej ilości klientów detalicznych. Stawiamy sobie za cel wzrost aktywów o min. 10 % rocznie oraz podniesienie stopy zwrotu z kapitału  własnego o min. 3,0 p.p. do końca 2019, w porównaniu do wyników na koniec półrocza 2016 – mówi Jakub Kizielewicz, Prezes Zarządu Grupy Masterlease.

– W 2016 roku m.in. dzięki produktom złożonym oraz produktom typu Abonament, zauważyliśmy także potencjał do wzrostu marży serwisowej i finansowej. Dodatkowo sprzedaż aut poleasingowych w kanale detalicznym w minionym roku dołożyła 13,8 mln zł do wyników Grupy. Zgodnie ze strategią przedstawioną w trzecim kwartale 2016 roku, chcemy położyć większy nacisk na działania sprzedażowe i marketingowe w obszarze klientów detalicznych, poprzez rozwój nowych, dedykowanych im produktów oraz kanału dystrybucji. Do komunikacji z klientami służy uruchomiona niedawno nowa strona Master1.pl odpowiadającą na współczesne potrzeby użytkowników.

Będziemy kontynuować działania skierowane do klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, rozwijając produkty złożone np. leasing z usługami dodatkowymi. W dalszym ciągu będziemy budować świadomość co do korzyści wynikających z tej formy finansowania zarówno wśród MŚP jak i klientów indywidualnych, korzystających coraz częściej z samochodu w usłudze typu Abonament  – komentuje Konrad Karpowicz, Wiceprezes Zarządu Grupy Masterlease.

Biorąc pod uwagę stabilną sytuację makroekonomiczną oraz optymistyczne prognozy dotyczące sektora motoryzacyjnego w Polsce, Grupa Masterlease przewiduje, że rok 2017 będzie sprzyjający dla jej działalności oraz branży CFM w Polsce.

 

Masterlease

Przeczytaj również
Popularne