Grupa Masterlease po przejęciu przez PKO Leasing notuje wynik finansowy na poziomie 28,2 mln zł netto zysku za rok 2020. Spółka zanotowała dodatnie dynamiki wzrostu w zakresie finansowania nowych umów (+4% r/r) oraz w sprzedaży aut pokontraktowych (+24% r/r).
Systematyczny wzrost biznesu i sprzedaży samochodów nowych i używanych raportuje również należąca do PKO Leasing - platforma Automarket.pl, która może pochwalić się wynikiem ponad 1 000 sztuk sprzedanych pojazdów. Właściciel platformy - PKO Leasing - prognozuje, że w 2021 r. sprzeda 3 000 pojazdów.
- Zakup Grupy Masterlease oraz uruchomienie platformy Automarket.pl to decyzje, które pokazały swoją rentowność, nawet w warunkach pandemii. Po pierwsze, usługi wynajmu długoterminowego zyskują na znaczeniu, co potwierdzają bardzo dobre wyniki Grupy Masterlease. Poprzedni rok to również czas rozwoju rynku e-commerce - zakupy przez internet cieszą się coraz większym powodzeniem, także w segmencie automotive. Ten trend obserwujemy w wynikach sprzedaży pojazdów na platformie Automarket – powiedział Paweł Pach, prezes Grupy PKO Leasing.
Wyniki Grupy Masterlease na dużym plusie
W 2020 roku Grupa Masterlease pogłębiała integrację ze spółkami Grupy PKO Banku Polskiego, działając w jej strukturach jako Centrum Kompetencji „Cars”. Do jej zadań należą m.in. zarządzanie bankową flotą, obsługa klientów Grupy w zakresie CFM czy technologiczne i merytoryczne wsparcie strategicznych projektów związanych z samochodami.
- Zeszły rok pokazał, jak wiele Masterlease daje Grupie Kapitałowej, ale również, jak bardzo korzystamy z obecności w jej strukturach. Przejawia się to oczywiście w zmianach korporacyjnych – na poziomie kultury organizacyjnej, we wspólnym modelu biznesowym, optymalizacji procesów czy wielokierunkowych transferach know-how i produktów. Tę synergię najlepiej widać w wynikach finansowych. Wiedzieliśmy, że znacząco poprawimy ujemny wynik z 2019 roku, ale 28,2 mln zł netto na zamknięcie 2020 roku to zdecydowanie więcej niż zakładaliśmy. O 4% wzrosła wartość sprzedanych przez nas samochodów nowych, a używanych aż o 24%, co dobrze obrazuje nasze podejście i kompetencje w trudnym obszarze remarketingu, który stanowi jeden z filarów naszego sukcesu – mówi Tomasz Jabłoński, Prezes Zarządu Masterlease.
Grupa Masterlease w 2021 rok wchodzi z ambitnymi planami. Zakładany jest dalszy wzrost biznesowy oraz dalsza digitalizacja sprzedaży i obsługi klienta. Grupa planuje sfinansowanie zakupów inwestycyjnych samochodów na rekordowym poziomie wartości ok. 250 mln zł (IH 2021). Rozwijane są nowe programy abonamentowe z importerami, m.in. z Nissanem i Suzuki. Od ponad roku testowana jest usługa carsharingu biznesowego dla jednego z kluczowych klientów Grupy. MasterBenefit, czyli program oferujący samochody w ramach benefitów dla pracowników korporacji, zyskuje na popularności. W 2021 roku Grupa zamierza również mocniej zaznaczyć swoją obecność na rynku wynajmu krótkoterminowego jako MasterRent24.
Automarket.pl stawia w 2021 roku na 3000 pojazdów
Dobre podsumowanie startu platformy Automarket.pl zachęca jej właściciela do coraz silniejszej ekspansji na rynku e-commerce. Plany rozwoju platformy zakładają mocne wsparcie sprzedaży pojazdów dealerskich oraz dalszy rozwój usługi zakupu pojazdu online. Spółka podkreśla, że sprzedaż online w modelu end-to-end systematycznie wzrasta. Obecnie co czwarty pojazd jest sprzedawany na platformie w taki sposób. PKO Leasing prognozuje, że w 2021 za pomocą platformy sprzeda ponad 3000 pojazdów.
Więcej informacji przeczytacie Państwo w marcowym numerze magazynu Fleet.