Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Dostawcze Volkswageny na minuty - podsumowanie pilotażu

W sierpniu 2019 r. Volkswagen Samochody Dostawcze wraz z ProShare, działem Grupy Volkswagen zajmującym się nowoczesnymi rozwiązaniami mobilności, przy wsparciu Volkswagen Financial Services, nawiązały współpracę z operatorem usług carsharingowych 4Mobility, w ramach której oferowali klientom krótkoterminowy najem samochodów dostawczych.

W ramach tej usługi na ulice dwóch polskich miast – Warszawy i Poznania, wyjechało 30 samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze: Caddy Maxi, Transporterów i Crafterów. Usługa ta umożliwiła klientom łatwy dostęp do samochodu dostawczego w celu m.in. przewiezienia towarów wielkogabarytowych, zakupów czy przeprowadzki.
Dziewięciomiesięczny pilotaż dał możliwość wypracowania najlepszego modelu biznesowego dla wynajmu samochodów dostawczych na minuty. Umożliwił także wyciągnięcie wniosków o preferencjach klientów i potencjale takiego wynajmu w Polsce. W tym czasie zarówno marka Volkswagen, jak i operator 4Mobility, skupiły się na wypracowaniu w oparciu o wnioski płynące z pilotażu najlepszego modelu biznesowego dla projektu ProShare.
W usłudze dostępnych było 30 samochodów dostawczych marki Volkswagen – po 15 w Warszawie i w Poznaniu. Przez 9 miesięcy wynajmowane one były w sumie przez 9720 godzin ( 583 200 minut). Łącznie pojazdy te przejechały 100 000 km – to jakby 2,5 razy okrążyły kulę ziemską. Aplikacja 4Mobility daje możliwość wynajmowania auta na minuty, jednak najdłuższa rezerwacja trwała aż 13 dni. Najczęściej wypożyczanym samochodem dostawczym był Volkswagen Caddy Maxi, a najwięcej kilometrów przejechanych w ramach jednej rezerwacji to 963.
„Od sierpnia ubiegłego roku jesteśmy partnerami w programie „Carsharing
XL”. Mamy dzięki temu możliwość kreowania nowoczesnej logistyki
miejskiej, będącej ważnym elementem idei Smart City – inteligentnego
miasta, w którym trendy transportowe mieszkańców uległy ostatnio
ogromnym przekształceniom. Coraz więcej osób woli samochody
użytkować, zamiast je posiadać. Dodatkowo ich poczucie niezależności
skłania ich do wynajmu auta dostawczego wtedy, gdy mają taką potrzebę,
a nie wtedy, gdy usługodawca transportowy ma czas i możliwości taką
usługę dla nich wykonać” – zauważa Magda Piekarczyk, Kierownik
Komunikacji Marketingowej i PR marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
„Zebrane przez nas na przestrzeni ostatnich dziewięciu miesięcy dane
potwierdzają, że użytkowanie samochodów dostawczych w formie
carsharingu cieszy się popularnością – zwłaszcza gdy dostęp do takich
pojazdów jest łatwy, np. jak tu - za pośrednictwem aplikacji, a samochody
są dostępne w najbliższej okolicy. Z danych, które posiadamy jasno wynika,
że nasze samochody wynajmowane były także na dłuższe, kilkudniowe
okresy. Mogły być wtedy wykorzystywane jako auto zastępcze, czy też jako
wsparcie w czasie większego obłożenia w firmie. Mieszkańcy miast są już
w pełni gotowi na taką formę użytkowania samochodów dostawczych.”
Usługa zarządzana jest przez firmę 4Mobilty specjalizującą się w obsłudze
tego typu projektów, a mającą już spore doświadczenie w współpracy
z markami koncernu Volkswagen.
”Cieszy nas to, że jako jedni z pierwszych w Polsce mieliśmy okazję
zaoferować naszym użytkownikom wynajem samochodów dostawczych
i osobowych w ramach jednej aplikacji” – mówi Paweł Błaszczak, prezes
4Mobility. „Projekt „Carsharing XL” pozwolił nam bliżej poznać zwyczaje
i potrzeby klientów indywidualnych i biznesowych. Odkryliśmy duże
zainteresowanie samochodami dostawczymi wśród klientów korzystających
na co dzień z aut osobowych, którzy bardzo cenią sobie możliwość szybkiej
rezerwacji większego auta w razie potrzeby. Podobnie klienci biznesowi, dla
których dostęp do samochodów dostawczych, jak i osobowych, w zależności
od aktualnych potrzeb jest równie ważny.”
Pilotażowy projekt wynajmu samochodów dostawczych na minuty nie odbył
by się bez wsparcia Volkswagen Financial Services, podmiotu
odpowiedzialnego za finansowanie wszystkich 30 samochodów biorących
udział w pilotażu.
„Z punktu widzenia Volkswagen Financial Services, projekt „Carsharing XL”
był jednym z istotnych elementów realizacji naszych głównych celów
biznesowych: wspierania rozwoju mobilności na polskim rynku i rozszerzania
dostępności pojazdów dla klientów. Pod hasłem „mobilność” rozumiemy nie
tylko kompleksowe produkty bankowe, kredytowe, leasingowe czy usługi
i doradztwo flotowe, ale i obszary ubezpieczeń oraz serwisu” – wskazuje
Bartłomiej Siuchniński, Kierownik Sprzedaży Flotowej w Volkswagen
Financial Services. „Takie projekty jak „Carsharing XL” doskonale wpisują się
w naszą koncepcję mobilności. Tego typu działania podejmujemy zawsze w ścisłej współpracy z markami samochodowymi Grupy Volkswagen” –
podsumowuje ekspert VWFS.

 

Volkswagen Samochody Dostawcze

Przeczytaj również
Popularne