Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Porsche Taycan na oponach Pirelii. P Zero na drogi, Treofeo RS na drogi i tor

Pirelli rozszerza ofertę opon dla sport

owych samochodów elektrycznych. Opona P Zero przeznaczona jest do codziennej, ale wydajnej jazdy po drogach publicznych a P Zero Trofeo RS do jazdy po torze. Obie opony trafiły do odświeżonego Porsche Taycan także w wersji Turbo RS.

Opona Pirelli P Zero przeznaczona jest do codziennej jazdy, podczas gdy P Zero Trofeo RS to opona street-legal typu semi-slick idealnie sprawdzająca się na torze, ale także na drogach publicznych. Obie opony wprowadzono na rynek na początku tego roku. We współpracy z Porsche zostały specjalnie dostosowane, by jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter samochodu. Opony posiadają znakowanie Elect na ścianie bocznej, oznaczające pakiet rozwiązań technologicznych dostosowanych do cech pojazdów elektrycznych. Po raz pierwszy pojawiły się w 2019 roku w pierwszej generacji Porsche Taycan.

Obecnie oferta Porsche obejmuje ponad 30 homologowanych przez Pirelli opon z technologią Elect zaprojektowanych tak, aby towarzyszyć przejściu Porsche na technologie elektryczne w różnych modelach, również Macan.

Przyjemna ale wydajna jazda

Opony zostały tak zaprojektowany, by zwiększyć dynamikę i przyjemność z jazdy nowym Porsche Taycan. Są one przeznaczone do codziennej jazdy, ale nadają się również do bardziej sportowych wyjazdów. Udało się to osiągnąć dzięki doświadczeniu Pirelli, jako dostawcy opon do najbardziej wyczynowych modeli samochodów, a także opracowaniu pakietu technologii Elect.

Dwuwarstwowy karkas sprawia, że konstrukcja opony jest bardzo wytrzymała i zdolna do utrzymania ciężaru na tylnej osi wywieranego przez obciążenie aerodynamiczne. Dzięki temu samochód jest stabilny nawet przy dużych prędkościach.

Aby poradzić sobie z nagłymi przyspieszeniami typowymi dla samochodów elektrycznych, oprócz wzmocnionej konstrukcji, ulepszeniem jest także wieloskładnikowy bieżnik opony. Został on stworzony dzięki opatentowanej przez Pirelli technologii Resin Blend. Materiały zawarte w mieszance współdziałają ze sobą, zapewniając przyczepność w szerokim zakresie temperatur. Pozwala to na uzyskiwanie wysokich prędkości nawet na mokrej nawierzchni.

Bieżnik został zaprojektowany tak, aby minimalizować hałas, a mieszanka i rzeźba bieżnika, która zmniejsza dodatkowo opór toczenia, poprawiają trakcję.

Drogowy semi-slick

Opona P Zero Trofeo RS, najbardziej sportowa z opon stworzonych dla nowego Porsche Taycan, przeznaczona jest do jazdy po drogach, ale także na tor. W rzeczywistości jest to najlepsza opona semi-slick typu high-performance w szosowej gamie Pirelli. Wykonana jest ze specjalnie zaprojektowanych mieszanek stosowanych w oponach rajdowych. Dzięki temu pozwala osiągać maksymalne osiągi samochodu i powtarzalność wyników na kolejnych okrążeniach.

Zarówno Pirelli, jak i Porsche włożyły wiele wysiłku w rozwój tych opon. Testy z inżynierami dynamiki jazdy Porsche i kierowcą rozwojowym Larsem Kernem były kluczem do osiągnięcia doskonałych właściwości jezdnych i najwyższych osiągów. Podczas przejazdów elektryczne Porsche Taycan Turbo GT na torze Nürburgring rozpędzało się do ponad 300 km/h. Nawet podczas najbardziej wymagających sesji na torze opony nie wymagały stosowania koców grzewczych.

Zarówno P Zero R, jak i P Zero Trofeo RS opracowane są dostępne w rozmiarach 265/35ZR21 i 305/30ZR21. Aby uzupełnić gamę opon Pirelli dla modelu Porsche Taycan, dostępne są też opony P7 All Season, P7 Blue i P Zero Winter w rozmiarach od 19 do 21 cali.

Przeczytaj również
Popularne