Tylko jedna wersja wyposażenia, jeden napęd i jedna cena. Po premierze auta z silnikiem spalinowym wreszcie przyszła pora na elektryka. Omoda E5 kosztować będzie 169 900 zł.
Elektryczna Omoda wygląda nieco inaczej niż jej spalinowa odmiana. Ma inaczej narysowany przód, mniejszy grill i kilka zmienionych detali. To jednak nadal kompaktowy crossover mierzący 4,42 m długości przy rozstawie osi wynoszącym 2,63 m.
Samochód ma baterię o pojemności 61 kWh, która zapewnia zasięg do 402 km (WLTP). Silnik z kolei ma moc 204 KM, a moment obrotowym to 340 Nm. Przyspieszenie do setki zajmuje 7.6 s. Napęd przekazywany jest na przednie koła.
Maksymalna moc ładowania to 80 kW, co przekłada się na czas ładowania od 30 do 80 proc. w ok. 30 minut.
Wersja premium wyposażona jest m.in. w 18-calowe koła lakierowane na czarno, reflektory LED, podgrzewaną przednią szybę, przyciemniane szyby tylne oraz elektryczne, regulowane w 6 kierunkach podgrzewane i wentylowane fotele pokryte sztuczną skórą oraz podwójne i zakrzywione ekrany o przekątnej 12,3 cala.
System multimedialny jest taki sam jak w przypadku Omody 5 z napędem spalinowych. Na pokładzie jest m.in. bezprzewodowy Android Auto oraz Apple CarPlay, ładowarka bezprzewodowa o mocy 50W, gniazda USB-A, USB-C oraz gniazdo 12V.
Standardem jest również adaptacyjny tempomat. Omoda E5 posiada światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, otwierane okno dachowe, elektrycznie sterowane drzwi bagażnika, dynamiczne kierunkowskazy czy animację powitalną świateł. We wnętrzu o świeże powietrze zadba automatyczna klimatyzacja z filtrem PM 2.5, która umożliwi ustawienie różnych temperatur dla strony kierowcy i pasażera. W chłodniejsze dni klienci na pewno docenią podgrzewaną kierownicę, a o dobre wrażenia akustyczne zadba standardowy 8-głośnikowy system audio marki SONY.
Omoda E5 dostępna jest z systemem obsługi głosowej Hello Omoda, za pomocą którego można m.in. otworzyć okna, okno dachowe lub ustawić temperaturę. Auto dostępne jest w jednym z 10 kolorów nadwozia do wyboru, z których żaden nie wymaga dopłaty.
Standardowo Omoda 5 wyposażona jest w systemy wspomagające kierowcę (ADAS), czyli m.in. system unikania kolizji (IES), zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP), monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD), monitorowania uwagi kierowcy (DMS), system sterowania prędkością (SCF) czy asystent jazdy w korku (TJA). W wyposażeniu uwzględniono również rozmaite funkcje ułatwiające jazdę, takie jak tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC) czy asystent ograniczenia prędkości (SLA).
Jest też system kamer 540 stopni asystent ruchu poprzecznego podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania (RCTA+RCTB) i czujniki parkowania z przodu i z tyłu.
Samochód objęty jest gwarancją 7 lat lub 150 000 km oraz gwarancją na baterię 8 lat lub 160 tys. km. Auto podczas testów w 2022 roku otrzymało maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach NCAP.