Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Mercedes eActros 600 trafił do seryjnej produkcji

Daimler Truck świętuje rozpoczęcie seryjnej produkcji Mercedesa eActros 600 - samochodu przeznczonego do transportu dalekobieżnego. Po eActrosie 300/400 i eEconic to już trzeci model ciężarówki z napędem akumulatorowo-elektrycznym w produkcji seryjnej w Wörth.

eActross 600 jest pierwszym elektrycznym samochodem ciężarowym z Wörth, którego montaż odbywa się w jednej hali produkcyjnej. Zakłady w Mannheim, Gaggenau i Kassel dostarczają komponenty napędów akumulatorowo-elektrycznych.

Start produkcji odbył się w obecności Karin Radstrom, CEO Daimler Truck i Danieli Schmitt, Minister Gospodarki, Transportu, Rolnictwa i Uprawy Winorośli w Nadrenii-Palatynacie

Rozpoczęcie produkcji seryjnej naszego eActrosa 600 jest kolejnym dowodem naszej ambicji zmiany branży. Dzięki zasięgowi 500 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora nasz eActros 600 jest przeznaczony do transportu dalekobieżnego w Europie, który odpowiada za dwie trzecie emisji CO2 w ciężkim transporcie drogowym. Dlatego nasza elektryczna ciężarówka do transportu dalekobieżnego będzie miała ogromne znaczenie – powiedziała Karin Radstrom, CEO Daimler Truck.

eActros 600 jest produkowany na istniejącej linii montażowej produkcji typoszeregu A w Wörth, równolegle i elastycznie obok samochodów ciężarowych z napędem wysokoprężnym. W tej hali produkcyjnej otrzymuje również wszystkie komponenty elektryczne. Na końcu taśmy następuje uruchomienie całego systemu: Od tego momentu ciężarówka jest gotowa do jazdy i przechodzi ostatecznie proces wykończenia i odbioru końcowego takm, jak wszystkie inne ciężarówki.

Dzięki produkcji seryjnej eActrosa 600 Daimler Truck ponownie udowadnia, że neutralny pod względem emisji CO2 transport towarów jest już dzisiaj rzeczywistością. Tutaj w Wörth z taśmy produkcyjnej zjedzie w przyszłości pojazd, który będzie na czele rozwoju technologicznego.

Po raz drugi w ciągu tygodnia z tej lokalizacji wysyłany jest silny sygnał dla branży pojazdów użytkowych. Wspólnie chcemy zapewnić utrzymanie międzynarodowej konkurencyjności i przemysłowej wartości dodanej w Nadrenii-Palatynacie również w przyszłości — dodała Daniela Schmitt, Minister Gospodarki, Transportu, Rolnictwa i Uprawy Winorośli w Nadrenii-Palatynacie.

eActros 600 jest pierwszą elektryczną ciężarówką z Wörth, której kompletna zabudowa odbywa się w hali produkcyjnej. Przebudowa taśm montażowych oraz integracja eActrosa 600 z produkcją liniową nastąpiły stopniowo. Dotychczasowe modele elektrycznych samochodów ciężarowych eActros 300/400 i eEconic opuszczają halę produkcyjną w celu montażu elektrycznych komponentów napędu, aby zostać zelektryfikowane w Future Truck Centerw Wörth.

Również zakłady Daimler Truck w Mannheim, Kassel i Gaggenau odgrywają ważną rolę w produkcji eActrosa 600. Dostarczają one napędem akumulatorowo-elektrycznym niezbędnych komponentów, takich jak oś elektryczna, komponenty skrzyni biegów oraz skrzynka przednia, która łączy liczne komponenty wysokiego i niskiego napięcia i znajduje się w dawnej przestrzeni montażowej silnika spalinowego.

3300 szkoleń

Daimler Truck znajduje się w samym środku transformacji w kierunku transportu bezemisyjnego. Jest to możliwe tylko z bardzo dobrze wyszkolonym personelem. Dlatego firma dokłada wszelkich starań, aby dalej rozwijać swoje know-how w koncernie: Poprzez kwalifikacje pracowników oraz ukierunkowane rekrutowanie nowych talentów, np. w dziedzinie zelektryfikowanego układu napędowego. Ponieważ procesy produkcyjne pojazdów z napędami alternatywnymi stawiają szczególne wymagania pracownikom.

Celem zakładowego centrum kształcenia i doskonalenia zawodowego w Wörth jest przygotowanie pracowników do wykonywania zadań związanych z nowymi pojazdami. Tylko w 2023 roku w zakładzie w Wörth przeprowadzono około 3300 szkoleń dla pracowników w zakresie nowych technologii akumulatorów, wysokiego napięcia i wodoru. Centrum szkoleniowe w Wörth wykonuje zatem ważną pracę w ramach transformacji, ponieważ umiejętności w zakresie obsługi pojazdów i komponentów wysokiego napięcia są niezbędnym warunkiem montażu elektrycznych samochodów ciężarowych.

Neutralna produkcja

Zakład Mercedes-Benz w Wörth intensywnie pracuje nad osiągnięciem w zakładzie produkcji przyjaznej dla klimatu: Już od 2022 roku zakład produkuje w sposób neutralny pod względem emisji CO2, między innymi poprzez zakup energii elektrycznej wolnej od CO2 ze słońca, wiatru i wody, a także poprzez zakup certyfikatów kompensacyjnych.

Oprócz zakupu zielonej energii elektrycznej zakład promuje również własną produkcję energii do produkcji, na przykład poprzez wykorzystanie systemów fotowoltaicznych. W 2023 roku firma Daimler Truck wspólnie z EnBW i miastem Wörth am Rhein założyła joint venture "WärmeWerk Wörth", którego celem jest wypróbowanie możliwości neutralnego dla klimatu zasilania energią zakładu w Wörth oraz miasta Wörtham Rhein za pomocą geotermii.

eActros 600

Wysoka pojemność akumulatora wynosząca ponad 600 kilowatogodzin oraz nowa elektryczna oś napędowa opracowana we własnym zakresie umożliwiają zasięg 500 kilometrów. Jak twierdzi producent, zasięg jest osiągany w praktycznych warunkach, z masą całkowitą zestawu 40 ton. eActros 600 będzie mógł przejechać nawet ponad 1000 kilometrów w ciągu dnia. Ładowanie pośrednie podczas ustawowo wymaganych przerw w jeździe — nawet bez ładowania dużą mocą — jest możliwe, o ile dostępna jest infrastruktura o mocy do 400 kW.

Flagowy pojazd elektryczny wielokrotnie udowodnił swoje umiejętności w rzeczywistych warunkach: w eksploatacji u klientów i w ramach "eActros 600 European Testing Tour 2024", ponad 15 000 kilometrów długiej jazdy z napędem w pełni elektrycznym, o masie całkowitej zestawu 40 ton, przez łącznie 22 kraje.
Pojazdy wyprodukowane w pierwszych miesiącach produkcji seryjnej trafiają głównie do oddziałów i dealerów jako pojazdy demonstracyjne.

Przeczytaj również
Popularne