Było 388 400 zł, jest 275 764. Ponad 115 tys. zł. mniej. A do tego jeszcze dofinansowanie z programu „NaszEauto”. Oznacza to, że przy maksymalnej dopłacie nową Kię EV9 można mieć za 235 764 zł.
Nowy cennik olbrzymiej elektrycznej Kii EV9 kończy się teraz na 275 tys. zł. czyli 224 199 zł netto. Jeszcze do niedawna było to blisko 400 tys. zł, czyli dokładnie 388 400 zł. Wszystko po to, by 6- lub 7-miejscowy, ponad 5-metrowy elektryczny SUV łapał się na dofinansowanie w ramach programu rządowego „NaszEauto”.
Gdzie jest haczyk? Jedyny to fakt, że promocja dotyczy aut wyprodukowanych uwaga w 2023 r. Nie w ubiegłym 2024, a w jeszcze poprzednim i obejmuje EV9 w najbogatszej wersji wyposażenia GT-Line – z dodatkowymi pakietami wyposażenia, lakierem metalizowanym i mobilną ładowarką Green Cell Habu SE 11kW w cenie samochodu.
Sprzedaż Kii EV9 nie szła tak dobrze, jak spodziewał się tego importer. Duże elektryczne auto to ewidentnie nie jest segment, w którym kochają się Polacy. Ale może to się zmienić za sprawą olbrzymiej obniżki cen, okrzykniętą przez importera elektryczną rewolucją w salonach Kia.
Dzięki wprowadzeniu nowego cennika osoby zainteresowane zakupem EV9 z roku produkcji 2023 będą miały możliwość skorzystania z ogłoszonego na początku lutego rządowego programu dofinansowania zakupu samochodów elektrycznych w Polsce.
W ofercie wyprzedażowej, po uwzględnieniu rządowej dopłaty 30 000 zł dla jednoosobowych działalności gospodarczych i osób fizycznych z kartą dużej rodziny, bardzo bogato wyposażona Kia EV9 w wersji GT-Line z panoramicznym dachem, lakierem metalizowanym i z akumulatorem o pojemności 99,8 kWh kosztuje teraz 245 065 zł.
Osoby fizyczne, które skorzystają z dopłaty w wysokości 18 750 zł w ramach programu „NaszEauto”, mogą zostać właścicielami EV9 już za 256 315 zł.
Po wprowadzeniu przez Kia Polska specjalnej oferty wyprzedażowej korzyść dla klienta wynieść może nawet 115 000 zł. Oprócz rabatu w wysokości do 29% dodatkową korzyścią dla klientów jest ładowarka Green Cell Habu SE 11kW o wartości 2 499 zł, którą każdy z nabywców EV9 otrzymuje wraz z autem.
Kia EV9 to olbrzymie, rodzinne auto z ultraszybkim ładowaniem, ale również doskonałymi osiągami i napędem na cztery koła. Imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h, wynoszące jedynie 5,3 s, zapewnia generowany przez dwa silniki elektryczne gigantyczny maksymalny moment obrotowy o łącznej wartości 700 Nm. Prędkość maksymalna 200 km/h to z kolei zasługa maksymalnej mocy wynoszącej w sumie 384 KM. Więcej o Kii EV9 pisaliśmy TUTAJ.
EV9 seryjnie jest wyposażone w ładowanie dwukierunkowe. Jego akumulator, który może zmagazynować aż 99,8 kWh energii elektrycznej, przystosowano do korzystania z zaawansowanych technologii, takich jak Vehicle-to-Load (V2L).
Program „NaszEauto” został uruchomiony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ).
Na dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych kategorii M1 przeznaczono 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności Polski (KPO). Maksymalna wysokość dopłaty do samochodu elektrycznego wynosi 40 tys. zł. Z programu dopłat, mimo sprzeciwu wielu organizacji i stwoarzyszeń, wyeliminowano jednak przedsiębiorców, ograniczając program do osób prywatnych i jednoosobowych działalnośi gospodarczych. Więcej o tym pisaliśmy TUTAJ.
Nabór wniosków w programie „NaszEauto” rozpoczął się 3 lutego 2025 roku. Więcej o zasadach dofinansowania pisaliśmy TUTAJ.