291 km to odległość między centrami spedycyjnymi, którą codziennie pokonują ciężarówki GLS Poland. Niewiele? Wręcz przeciwnie. Wystarczająco, by wykorzystać do takiej trasy elektryczną ciężarówkę. I właśnie tak powinna wyglądać elektromobilność.
GLS Poland i BBG Bednarek Group wypuścili na tę trasę elektryczną Scanię. Elektryczna Scania bez najmniejszych problemów pokonała tę trasę na jednym ładowaniu. Jeszcze w tym roku testowany pojazd może zasilić flotę GLS Poland – jednej z wiodących firm logistycznych w Europie. Partnerem tej współpracy jest operator logistyczny – BBG Bednarek Group.
Testy elektrycznej ciężarówki Scania na trasie Głuchowo–Poczdam to kolejny krok GLS Poland i BBG Bednarek Group w stronę wykorzystywania innowacji w logistyce oraz ograniczenia emisji CO2 w transporcie.
Wcześniejsze próby przeprowadzone w tym roku potwierdziły zasięg pojazdu na poziomie 400–500 km na jednym ładowaniu, co czyni go jednym z liderów w kategorii ciężarówek elektrycznych. W przypadku tego konkretnego testu trasa między centrami spedycyjnymi była znacznie krótsza. To 291 km.
Tego typu inicjatywy pozwalają nam nie tylko sprawdzić potencjał pojazdów elektrycznych w praktyce, ale także lepiej zrozumieć wyzwania, jakie stawia elektromobilność w codziennych działaniach logistycznych.
W GLS Poland jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności za środowisko i konsekwentnie inwestujemy w innowacyjne technologie oraz optymalizację procesów logistycznych, takich jak wdrażanie elektrycznych pojazdów czy efektywne zarządzanie trasami. Wierzymy, że takie działania przyczyniają się nie tylko do ograniczenia emisji CO2, ale również do budowy bardziej zrównoważonego i przyszłościowego sektora transportu” – podkreślił Andrzej Wasielewski, Dyrektor Operacji Krajowych i Infrastruktury w GLS Poland.
Elektryczna ciężarówka to kolejny krok GLS Poland w kierunku zeroemisyjności w logistyce – kluczowego elementu strategii zrównoważonego rozwoju firmy. W ramach programu Climate Protect firma od lat realizuje działania na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla, inwestując w odnawialne źródła energii oraz współpracując z partnerami nad bardziej przyjaznymi dla środowiska rozwiązaniami. Jedną z ambicji GLS Poland jest osiągnięcie zeroemisyjności do 2045 roku.
Dzisiaj wspólnie tworzymy historię, BBG Bednarek Group i GLS Poland jako pierwsi w Polsce przeprowadziliśmy testy w pełni elektrycznego samochodu ciężarowego na regularnej trasie międzynarodowej. Przy obecnym stanie infrastruktury wydawało się to niemożliwe, ale dzięki zaangażowaniu całego zespołu nie tylko pokazaliśmy, że możemy zastąpić na wybranych trasach pojazd spalinowy, ale również wykorzystaliśmy punkty ładowania, które posiadają energię jedynie z odnawialnych źródeł.
Jako firma rodzinna z flotą ponad 100 nowoczesnych pojazdów ciężarowych, konsekwentnie zmniejszamy nasz ślad węglowy. Inwestycja w pojazdy BioLNG, użycie ekologicznego paliwa HVO, a teraz zeroemisyjne pojazdy elektryczne to kolejne kroki w naszej strategii dekarbonizacji transportu” – Mateusz Bednarek, Prezes Zarządu w BBG Bednarek Group.
Testy na trasie Głuchowo–Poczdam potwierdziły, że elektryczne ciężarówki mogą znacząco przyczynić się do rozwoju zrównoważonego transportu.