Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Dacia zamknęła rok na 10 miejscu. Wzrost sprzedaży o 12 proc.

W ubiegłym roku Dacia sprzedała w Polsce 20 005 samochodów. To aż o 12% więcej niż rok wcześniej. Duster wdarł się do TOP2 w segmencie B-SUV, a 62 proc. sprzedanych samochodów marki miało fabryczną instalację LPG. W Europie kochają Dacię. Najbardziej Sandero.

Dacia zakończyła rok sukcesem na polskim rynku motoryzacyjnym. Sprzedaż urosła o 12 proc. a marka umocniła swoją pozycję w kluczowych segmentach. Wśród klientów indywidualnych Dacia była szóstą najchętniej wybieraną marką, co w tej kategorii dało jej wzrost o 34,5% vs. 2023 r.

Duster z liczbą 10 393 zarejestrowanych modeli wdarł się do TOP2 na rynku B+SUV, zajął piąte miejsce w segmencie ogólnym SUV i jest czwartym wyborem klientów indywidualnych tego segmentu. Co więcej, co piąty sprzedany Duster był w wersji hybrydowej.

Sandero znalazło się w TOP3 w segmencie B-Hatch z wynikiem 5538 zarejestrowanych modeli. To drugi najchętniej wybierany model przez klientów indywidualnych w tym segmencie, a także nr 11 wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Polsce.

Jogger z kolei to nr 9 w segmencie C-NON SUV i nr 3 w sprzedaży do klienta indywidualnego tego segmentu. Na koniec elektryczny Spring, który z dumą nosi tytył piątek auta elektrycznego wybieranego przerz klientów indywidualnych.

Sprzedaż indywidualna

To, na co Dacia zwraca szczególną uwagę, to wzrosty sprzedaży wśród klientów indywidulanych. W tej kategorii marka zanotowała wzrost, osiągając szóste miejsce wśród marek samochodów osobowych w Polsce. W 2024 roku klienci indywidualni zakupili 10 919 samochodów Dacia, co oznacza wzrost o 34,5% w porównaniu z 2023 rokiem.

Na świecie absolutnym numerem jeden wśród klientów indywidulanych okazała się Dacia Sandero, którą wybrało 309 393 klientów (+14,5 proc.) i Duster w tej samej grupie odnbiorców - 215 024 szt. (+7,3 proc.).

Patrząc jednak na zakupy flotowe, marka zamlneła rok na 13 miejscu z wynikiem 9072 sprzedanych aut. Najpopularniejszym modelem Dacii wśród klientów firmowych był Duster, który z wynikiem 4650 szt. odnotował spadek sprzedaży o 5 proc. I to przy najwyższej wartości rezydualnej na rynku.

LPG w modzie

Dacia to jedna z niewielu marek, która oferuje modele z fabryczną instalacją LPG i jedyna, która taką instalację ma we wszystkich swoich autach. Modele z fabryczną instalacją LPG cieszą się dużą popularnością wśród klientów, stanowiąc aż 62% całkowitej sprzedaży marki.

Dodatkowo coraz większym zainteresowaniem cieszą się hybrydy (HEV) Dacii, które zadebiutowały w modelach Duster i Jogger. 20 proc. Dustera to właśnie hybryda, 18 proc. to warianty z napędem 4x4 a 82% sprzedanych egzemplarzy to najwyższe wersje Journey & Extreme.

Miniony rok był udany dla marki Dacia. Zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, a nowy Duster został doskonale przyjęty przez rynek, zdobywając również prestiżowy tytuł Car of the Year Polska. Wersje hybrydowe modelu Duster i Jogger cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów, co potwierdza kierunek naszych działań.

Dacia pozostaje jedną z najchętniej wybieranych marek przez klientów indywidualnych. W tym roku z niecierpliwością oczekujemy wprowadzenia do sprzedaży modelu Bigster, w tym także jego wersji z nowym napędem hybrydowym Hybrid 155 – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

Przedłużona gwarancja

W pierwszej połowie 2024 roku marka wprowadziła nową gwarancję Dacia ZEN, skierowaną do klientów, którzy po zakończeniu standardowej gwarancji fabrycznej chcieliby kontynuować ochronę swojego pojazdu.

Warunkiem jest regularne wykonywanie przeglądów serwisowych w autoryzowanych punktach Dacii. Gwarancja Dacia ZEN umożliwia coroczne jej przedłużenie o 12 miesięcy lub 30 000 km (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze). Ochrona gwarancyjna może być odnawiana co roku po przeprowadzeniu przeglądu w autoryzowanym serwisie, aż do momentu, gdy pojazd osiągnie 7 lat lub 150 000 km przebiegu.

Ambitne plany nie tyko sportowe

W ubiegłym roku Dacia z zespołem The Dacia Sandriders ogłosiła także rozpoczęcie rywalizacji w rajdach terenowych. Spektakularne zwycięstwo podczas debiutu w Rajdzie Maroka rozbudziło oczekiwania, nieco mniej szczęścia w prestiżowym Rajdzie Dakar skutecznie te oczekiwania ostudziło. Jednak taki jest sport i Dacia w najbliższych latach będzie kontynuować starty w rajdach terenowych.

Ambitnym planem jest też hybrydyzacja floty. Spore oczekiwania marka wiąże z nowym, długo wyczekiwanym modelem Bigster oraz z układ napędowy Hybrid 155.

Między innymi dzięki niemu Dacia w Polsce chce podwoić sprzedaż hybryd. Planem jest też zajęcie piątego miejsca wśród klientów indywidualnych oraz dziewiątego w ogólnym rankingu marek. Bigster z kolei ma być nr jeden w sprzedaży marki. Czy cena 99 900 zł mu w tym pomoże? Sprawdzimy za 11 miesięcy.

Przeczytaj również
Popularne